Ik heb nog wat ideeën, waarschijnlijk is het pure onzin en draaf ik door, maar toch:
Er vallen me wat dingen op aan het plaatje van licht naar donker wat Rat op pagina 6 gepost heeft:
https://www.wieisdemol.com/forum/2020-renaissance/?action=dlattach;topic=69841.0;attach=140687;imageWat mij opvalt, is dat bij Horace t/m Ellie de lucht eigenlijk bijna niet verkleurt. Maar als je dan bij Patrick kijkt, is er ineens een vrij groot verschil met het licht t.o.v. Ellie. Deze twee moeten haast wel na elkaar gekomen zijn, aangezien de oud-mollen waarschijnlijk hun 2 kandidaten direct na elkaar gesproken hebben.
Ron zijn jas is inderdaad nat. Dat betekent dat het buiten geregend heeft. Als het regent, wordt de lucht ook altijd wat donkerder. Zou deze regen gepasseerd zijn net op het moment dat de zon ook onder ging? Dat verklaart waarom het bij Patrick opeens een stuk donkerder is, en bij de laatste 4 weer een stuk donkerder. Ron zou dan óf na Patrick komen, óf nog later en heeft hij voor langere tijd buiten gestaan. (al lijkt zijn jas niet helemaal doorweekt)
Hier kunnen we volgens mij helemaal niks mee, behalve nadenken of misschien toch een van de andere 3 als laatste is gegaan en conclusies trekken op basis van dat de mol altijd eerste of laatste gaat bij dit soort opdrachten (wat ook gissen is)
Maar er is nog iets wat ik apart vind. Het feit dát Ron zijn jas nat is betekent dat hij buiten heeft gestaan gedurende de opdracht.
De mol moet de vrijstellingen wel zelf weggehaald hebben. De mol moet hierbij op sokken hebben gelopen (is ook al eerder gezegd in dit topic, weet niet meer door wie) om zo stil mogelijk te blijven.
Als je buiten staat, heb je natuurlijk je schoenen aan. Stel dat Ron de mol is, waarom zou de regie dan moeilijk gaan doen met schoenen uit en weer aan? Je kunt de mol dan beter in een van de ruimtes in het kasteel gescheiden houden (wat hier ook al is gezegd).
Wat denken jullie hiervan?