Tijd voor een heuze ware
schattenjacht door het
archief van deze website!
Hoe werkt het?1. Ik post een raadsel.
2. De archiefpagina van een voorgaand seizoen is de oplossing. Hierop staat een emoticon:
3. Pm mij dat je het raadsel hebt opgelost + de locatie.
4. Krijg puntjes!
En dan voor iets meer detail.
1. Ik post het raadsel.Dit gebeurt aanvankelijk 1x per week, op
zondag. Potentieel wordt dit later 2x per week.
Het raadsel kan vanalles zijn: tekst, afbeelding, video, geluidsfragment, rebus, schuifpuzzel.. et cetera.
Een voorbeeld:
Deze voorbeeldopgave zou als oplossing verwijzen naar:
De opdracht links / rechts uit 2019
Het niveau van opgaven zal verschillen, maar overwegend vermoedelijk wat lastiger zijn.
2. Op een archiefpagina van een voorgaand seizoen is een emoticon te vinden.Check de voorbeeldopgave voor de emoticon & de emoticon voor wanneer de opgave inmiddels opgelost is & weg.
Deze emoticon kan overal op de juiste pagina staan. En als een hint bijvoorbeeld naar een mol verwijst, dan zijn er natuurlijk ook meerdere pagina's mogelijk waarop hij staat.
Het is zelfs mogelijk dat ergens op de pagina een link is gemaakt, waarop moet worden geklikt om de emoticon te zien.
3. Raadsel oplossen & insturen.Je mag hiervoor overleggen.
Je mag/moet zeker opzoeken, want je weet pas dat iets goed is, als je het hebt gevonden in het archief.
Het zou kunnen zijn dat raadsels meerdere dagen openstaan. Sterker nog, dat hoop ik.
Als je het emoticon vindt van 'hint gevonden' (en niet: hint weg), pm mij dat je deze hebt gevonden, en op welke pagina dit was.
Ik probeer om snel te reageren, maar ga er vooral niet op wachten, het kan even duren.
4. Krijg puntjes!Geen spel zonder competitie-element op dit forum.
De eerste correcte instuurder krijgt 5 punten.
De tweede krijgt 3 punten.
De derde krijgt 1 punt.
Daarna wordt, zo snel mogelijk, de afbeelding veranderd naar 'helaas hint weg'.
Scoreboard:1. Squirleon (37 punten)
2. vloeistof (27 punten)
3. ViWiRu (14 punten)
4. hetoord (10 punt)
4. Rinusoide (10 punten)
6. D*n (7 punten)
6. Pac (7 punten)
8. B&W (4 punten)
9. Brtdm (3 punten)
9. Jcw (3 punten)
11. Susdus (2 punten)
11. Mollende Moller (2 punten)