Allereerst wil ik zeggen dat ik de ene theorie/twist/verhaallijn hier op het forum nog mooier, interessanter of wilder vindt dan de andere, echt waar. En dan doel ik op het Horace zit er nog in verhaal en de stoel komt terug en dergelijke.
Maar ik merk veel dat een aantal personen soms de diepgang/gelaagdheid mist in een opdracht. Wat zeker mag natuurlijk, ieder z'n eigen mening.
Ik vind het altijd een gevaarlijke gedachte als de theorieën z'n eigen waarheid gaat worden in je gedachten, dan kan het altijd alleen maar tegenvallen.
WIDM heeft zeker meerdere lagen, maar soms lees ik hier theorieën met zoveel lagen dat het gewoon niet meer mogelijk is.
Een voorbeeld hiervan is (een totaal andere richting) Game of Thrones (geen spoilers
), voor het laatste seizoen waren zoveel theorieën en verwachtingen bedacht dat dat seizoen uit 20 afleveringen zou moeten bestaan. De reacties achteraf waren enorm negatief. Dit komt omdat je in je gedachte een bepaald beeld schetst wat supervet is. Mijn verwachting van dat seizoen was eigenlijk precies hoe het was, omdat ik gewoon heel nuchter naar dat soort dingen kijk.
Mijn (nuchtere) gedachte op de executie is bijvoorbeeld: Rick heeft een bepaalde spanning op willen bouwen (goed gelukt) en koos er voor door de reactie van Ellie om eens een keer iets anders te doen met het rode scherm, verder geen extra lagen. Horace is er gewoon uit.
Vergeet niet dat het programma voor iedereen te volgen moet blijven, wanneer de wildste kronkels gevolgd gaan worden is er geen touw aan vast de knopen.
Ik wilde dit even geschreven hebben, omdat ik heel bang ben dat voor velen de aflevering van volgende week tegen gaat vallen, omdat het niet aan die geweldige gedachtes kan voldoen. Ik hoop dat niemand in dit stukje zich persoonlijk, dat is helemaal niet de bedoeling.
Ik ben overigens wel heel benieuwd wat er volgende week gaat gebeuren en ondanks mijn nuchtere kijk denk ik dat het vet gaat worden of worden mijn verwachtingen nu ook te groot
Verder merkte iemand op dat wellicht Jeroen op Tygo stond te wachten ik heb dat beeld en het beeld van Jeroen naast elkaar gezet, het zijn echt 2 verschillende personen, al snap ik de gelijkenis zeker. de kleuren van de baard kloppen in mijn ogen niet.