HELLOOOOO VIRIDIAN CITEEE‘Ach joh, als je gestoken wordt dan weet je ook dat je het tegengif juist hier kan vinden!’ wist Chardo uiteraard.
Zeker. Dan moet je namelijk een Pecha Berry gebruiken.
Goed, over de Pokémon die we gaan kiezen. Giovanni is een Ground-type Gym Leader, wat betekent dat Water, Grass en Ice een aanvallend voordeel hebben en dat Grass, Bug en vooral Flying een defensief voordeel hebben.
Nu hebben we een Rhydon, wat een hele leuke Pokémon is, maar die heeft Giovanni ook in zijn team, dus daar gaan we het niet mee redden. Dragonite, hoewel ook erg fijn, is ook geen goede optie. Hij is dan wel deels Flying-type, maar de Rhydon van Giovanni is tevens een Rock-type en die raakt Dragonite dus super effectief. Zelfs door de Multiscale heen, mochten we de Hidden Ability versie krijgen.
Machamp is wel super effectief tegen Rock Pokémon als Rhydon en neutraal tegen Ground Pokémon, maar de Nidoking en Nidoqueen van Giovanni hebben een voordeel omdat ze deels Poison-type zijn, waar Fighting aanvallen niet super effectief op zijn. Ja, Machamp kan Earthquake leren, maar zonder de Same Type Attack Bonus denk ik niet dat hij beide Nido's kan 1HKO'en.
De laatste optie is dus de beste, namelijk Gyarados. Hij is wel deels Flying-type, dus zwak tegen Rock aanvallen. Desalniettemin is Water zowel super effectief tegen Ground als Rock, dus dat is een voordeel x4. Helemaal als onze Gyarados de Moxie Ability heeft, die zijn Attack met een niveau boosten elke keer dat hij een Pokémon verslaat. Zo kunnen we dus een sneeuwbaleffect creëren.
Voor de moves kunnen we wat mij betreft het beste gaan voor:
-Waterfall, als fysieke STAB move, omdat de Attack van Gyarados veel hoger is dan de Special Attack.
-Dragon Dance, om zijn Attack en Speed te verhogen indien gewenst.
-Ice Fang, mocht Gio opeens een gen 4 Gliscor pf Honchkrow hebben.
-Earthquake, omdat dat een van de beste aanvallen is de game is.
Daarnaast stel ik dus de Moxie Ability voor, hoewel Intimidate ook handig is, dan kunnen we namelijk de eerste beurt Dragon Dance gebruiken, omdat de aanvalskracht van de tegenstander dan is verlaagd en Giovanni eigenlijk alleen maar Pokémon bezit die gefocust zijn op fysieke aanvallen. Een Nidoking met Thunderbolt is wel erg lastig. Daarom moeten we sowieso zorgen dat we een Dragon Dance gebruiken, zodat we sneller zijn dan die Nidoking. Immers is de Base Speed van Gyarados 81 en die van Nidoking 85. Ik stel daarom ook voor om voor een Jolly Nature Gyarados te gaan en alle Effort Value punten in Attack en Speed te stoppen, dus 252 in Attack en 252 in Speed en dan nog 4 in HP. Die laatste doet er niet zoveel toe natuurlijk.
Ik hoop dat jullie het hier mee eens zijn en zo niet dan wil ik graag jullie argumenten aanhoren voor een variant.