Complimenten voor de mol en voor dit jubileumseizoen! Het heeft een groot deel van mijn verwachtingen overtroffen, al zat ik lang mis.
Voor de mol was het dit jubileumseizoen extra lastig met al die ervaren ogen op je gericht. De mol is lang onder de radar gebleven en heeft door middel van omgekeerde psychologie de kandidaten en de meeste kijkers weten te misleiden.
De finale was een prima aflevering, met niet te veel onzinnigheden. Toch wel weer jammer dat niet alle opdrachten werden besproken, al was het maar kort geweest. Ook de hints waren niet aanwezig, en dit is toch een vast onderdeel van het programma geworden, de makers verweven dit al bijna twintig jaar in de serie, dan verwacht je het ook in het jubileumseizoen.
En wat een actie van Jeroen om achter de ruggen van de kandidaten aan het werk te gaan. Persoonlijk vind ik het té risicovol, vooral voor aflevering 1. Nikkie heeft Jeroen dus wel gezien, en ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de eindstand was als zij hem niet zag.
Jammer dat de 'brutale' uitspraken van Jeroen naar zijn medekandidaten eruit geknipt zijn en we deze pas in de finale te zien kregen. Misschien vielen de puzzelstukjes dan eerder in elkaar, of juist niet. Het was nu eigenlijk al heel lastig om hem op het spoor te komen. Nadat Peggy afviel, werd hij pas een optie voor mij.
Ten slotte vind ik het tof dat we nog behind the scenes beelden te zien kregen; dat Jeroen de quotes op de spiegels schreef. De behind the scenes beelden doen me denken aan de Vlaamse Mol, waarbij dit veel meer naar voren komt. Dit vind ik het programma veel sterker maken. En ook dit schrijven was best gedurfd, dit had ook zo ontdekt kunnen worden.
We mogen nu uitzien naar seizoen 21! Ik ben zeer benieuwd naar de vorm van het spel.
Productie en kandidaten van dit jubileumseizoen; heel erg bedankt!