Die uitgebreide biecht van Splinter die in het eerste extra fragment zit, vind ik toch wel opvallend. Als hij de Mol is, gaan ze dan echt zoveel moeite doen voor zo een pleidooi...? En ik vind het echt totaal niet gespeeld. Probeer nooit te veel waarde te hechten aan het extra materiaal, maar dit is voor mij toch wel een voorzichtig extra anti-Mol streepje. Het hele filmpje komt me heel erg over als iets wat normaal wel in de uitzending had gezeten, maar door tijdgebrek toch gesneuveld is.
Zo na de eerste opdracht in zo een groepsgesprek lijkt mij echt één van de moeilijkste momenten van het hele seizoen. Zou echt een wat meer afzijdige houding verwachten - al zien we natuurlijk niet alles, altijd vervelend. Marije meteen aanwezig, en Joshua ook wel - passend bij hun karakters. Rocky gaat erg mee in het 'grapje' van Joshua, lach je zo als je zelf op een deur hebt geklopt? De afwachtende houding wordt door Charlotte dan (uit kandidatenperspectief) ook nog eens beschreven in een biecht, vraag me altijd af of ze dat door de Mol zelf zouden laten doen. Erik, Renée en Florentijn (aan begin wel pratend met Rocky) zijn in ieder geval ook erg stil.
Tweede fragment heel lastig... Zoveel spanning op dat moment. Voor zowel een kandidaat als Mol kan ik begrijpen dat er tranen vloeien, zeker als je erg een gevoelsmens bent. Lijkt me vooral interessant meerdere executies op een rij te zien en de onderlinge verschillen.