Auteur Topic: [kandidaat] Splinter Chabot  (gelezen 93781 keer)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #320 Gepost op: 7-02-2021, 21:57:47 »
Zij savet Marije, de enige die niet op haar zit. En ze pakt daar maar 1x 250. Niet 500. Niet teveel.

Volgens mij heb je het screenshot gemist waar ze toch duidelijk met twee briefjes met geld voor Rik staat. Zij heeft in 6.3 500 euro binnengebracht (ook al lijkt de montage dat te willen verdoezelen).

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #321 Gepost op: 7-02-2021, 21:58:33 »
Voor de test hoopt Splinter dat Renee de test slecht zou maken, zodat zij het rode scherm zou krijgen en alle kandidaten door zouden gaan. Iets wat de Mol zou doen of iets wat de Mol bedenkt?
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #322 Gepost op: 7-02-2021, 22:09:59 »
Voor de test hoopt Splinter dat Renee de test slecht zou maken, zodat zij het rode scherm zou krijgen en alle kandidaten door zouden gaan. Iets wat de Mol zou doen of iets wat de Mol bedenkt?
Dat is toch wel vreemd dat Splinter dat zegt. Hij zegt wel dat hij dat zo zou doen, zodat er niemand het spel zou uitgaan, maar Renée is zijn mol. Hoe goed of slecht die de test invult, die gaat nooit naar huis, en kan dus nooit de afvaller zijn. Zelfs al vult de mol hier de test het slechtst in, de kandidaat die op 1 na het slechtste is gaat in dat geval naar huis.
Laat hij daar weten dat Renée, zijn hoofdverdachte de mol niet is?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #323 Gepost op: 7-02-2021, 22:22:19 »
Het kan ook een denkfout zijn. Die werd hier vandaag nog door iemand gemaakt.

Maar is als mols uit te leggen ja.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #324 Gepost op: 7-02-2021, 23:07:24 »
Splinter spreekt hardop het droomscenario voor de Mol uit. Zijn wensscenario?
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #325 Gepost op: 8-02-2021, 00:47:20 »
Dat is toch wel vreemd dat Splinter dat zegt. Hij zegt wel dat hij dat zo zou doen, zodat er niemand het spel zou uitgaan, maar Renée is zijn mol. Hoe goed of slecht die de test invult, die gaat nooit naar huis, en kan dus nooit de afvaller zijn. Zelfs al vult de mol hier de test het slechtst in, de kandidaat die op 1 na het slechtste is gaat in dat geval naar huis.
Laat hij daar weten dat Renée, zijn hoofdverdachte de mol niet is?
Rocky is volgens mij de hoofdverdachte van Splinter. Die noemt hij als eerste.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #326 Gepost op: 8-02-2021, 03:09:18 »
Er wordt op het forum wel erg creatief gerekend om Splinter ik weet niet wat voor bedragen in de schoenen te splitsen in de halte opdracht. Het is gewoon simpel. Geen 250 in de pot voor een joker. Wel 250 in de pot die weggestreept wordt op halte tien. Oftewel 250 uit de pot gehouden en zich onverdacht gemaakt. Als hij de mol is, geen slecht resultaat.

Ja hij had voor -350 kunnen kiezen maar dat was volslagen absurd geweest. Opvallend voor de kijker en voor de kandidaten die weliswaar liegen maar heus kunnen rekenen. Plus hij had dan nog in de bus gezeten dus hij had zich in de kijker gespeeld voor slechts 100 euro ut de pot. Dat is het echt niet waard.

In de gevangenis is het niet als kandidaats aan te merken dat hij geld vind en slechts 250 euro tegen de groep roept. Immers maakt hij het zo mogelijk dat de groep zoekt naar geld wat er niet is (wat hij ook nog stimuleert) wat én vertraagt én er voor kan zorgen dat niemand Marije helpt. Uiteindelijk komen ze er toch niet allemaal uit dus kan hij het geld gewoon inleveren, wetende dat het niet geldig is.

De hendels moet toch opvallen dat hij verdraaid veel hendels weet te vinden. Dat hij iedereen eruit drukt maar niet Renée (de mol hoeft ook niet te winnen, dat zou zelfs nogal flauw zijn als de mol twee kandidaten veilig kiest). Dat hij teveel kennis bezit wie hoeveel levens heeft.

Verder lijkt het me bij de kijker helemaal niet opvallend dat hij zijn jokers niet in zet omdat hij er vanuit gaat dat Renée hem veilig zal meenemen. Het lag erg voor de hand dat Renée dat zou doen en daar kan Splinter zich prima achter verschuilen. Zodat hij zich volgende week achter de jokers kan verschuilen. Het enige wat wel opviel is dat hij niet schrikt dat Renée hem niet veilig mee neemt. Een kandidaat zou meteen denken 'shit, had ik nou die jokers maar ingezet'. Maar hij schrikt niet. Hij raakt net als Rob in 2019 in mineur dat Renée hem niet kiest. Rob voerde een toneelstukje op, ik denk Splinter hier ook.

Dan zijn er nog de kleine dingetjes. Twee keer vertrouwen van Charlotte proberen te winnen, de enige die hem van begin af aan in het vizier heeft. De tweede keer typt hij haar code niet in maar drukt haar uit het zicht wel uit het spel. Extra sneaky.

Hij zorgt ook weer voor afleiding (zoals bij blacklight ballerina's) door luid tegen Charlotte te praten die met trillende armen een kaars op een balk probeert te balanceren. Hij helpt haar ook niet, uiteindelijk helpt Rocky Charlotte.

Vorige week was hij overtuigd dat hij en Joshua op dezelfde goede mol zaten. Deze keer spreidt hij flink en horen we niets meer van weten wie de mol is. Sterker, hij spreekt over Renée als kandidaat wat betreft invullen van de test en wie ze mee zal nemen om vrij te stellen terwijl hij haar tegelijkertijd mede verdenkt als mol?


Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #327 Gepost op: 8-02-2021, 04:00:00 »
Splinter zorgt onnodig voor veel te veel geld in de pot bij de halte-opdracht. Renee werkt er juist geld uit en kan ook nog eens de held spelen. Het zou een mooi molduel zijn maar Renee wint het  ::tandpastasmiley:: ::jaja::
Renée is bij de bushaltes verantwoordelijk voor het meeste geld, Splinter voor het op één na minste. Alleen Marije heeft nog minder geld opgeleverd. Zelfs als je de -350 euro aan Renée toeschrijft en niet aan Marije, heeft Renée het meeste en Marije het minste geld binnengebracht.

Splinter kwam in deze aflevering erg verdacht in beeld, maar Jeroen in aflevering 5 en 6 van het jubileumseizoen ook en hij was de mol.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2021, 05:02:23 door Regis Filia »
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline bmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #328 Gepost op: 8-02-2021, 04:05:15 »
De enige twijfel die ik nog heb is:
Waar maakt hij zich bekend bij de bekendmaking?
Ik zie alleen maar deze in de biecht van Marije:

M..
O..
L..

Maar bij Splinter?

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #329 Gepost op: 8-02-2021, 05:46:41 »
De enige twijfel die ik nog heb is:
Waar maakt hij zich bekend bij de bekendmaking?
Ik zie alleen maar deze in de biecht van Marije:

M..
O..
L..

Maar bij Splinter?

 Ik verwacht dat we de eerste intro beelden weer te zien krijgen waar we nu Splinter of wie de mol is in al het gekakel horen uitspreken 'ik ben de mol'.

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #330 Gepost op: 8-02-2021, 08:39:26 »
Er wordt op het forum wel erg creatief gerekend om Splinter ik weet niet wat voor bedragen in de schoenen te splitsen in de halte opdracht. Het is gewoon simpel. Geen 250 in de pot voor een joker. Wel 250 in de pot die weggestreept wordt op halte tien. Oftewel 250 uit de pot gehouden en zich onverdacht gemaakt. Als hij de mol is, geen slecht resultaat.

Ja hij had voor -350 kunnen kiezen maar dat was volslagen absurd geweest. Opvallend voor de kijker en voor de kandidaten die weliswaar liegen maar heus kunnen rekenen. Plus hij had dan nog in de bus gezeten dus hij had zich in de kijker gespeeld voor slechts 100 euro ut de pot. Dat is het echt niet waard.
Precies zoals ik dacht bij het kijken.. nul euro in de pot, met prima kandidaats excuus. Mols.
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #331 Gepost op: 8-02-2021, 09:23:47 »
Splinter heeft zo zijn methodes... Maar helaas, het is niet altijd prijs. :)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #332 Gepost op: 8-02-2021, 09:57:09 »
Er wordt op het forum wel erg creatief gerekend om Splinter ik weet niet wat voor bedragen in de schoenen te splitsen in de halte opdracht. Het is gewoon simpel. Geen 250 in de pot voor een joker. Wel 250 in de pot die weggestreept wordt op halte tien. Oftewel 250 uit de pot gehouden en zich onverdacht gemaakt. Als hij de mol is, geen slecht resultaat.

Ja hij had voor -350 kunnen kiezen maar dat was volslagen absurd geweest. Opvallend voor de kijker en voor de kandidaten die weliswaar liegen maar heus kunnen rekenen. Plus hij had dan nog in de bus gezeten dus hij had zich in de kijker gespeeld voor slechts 100 euro ut de pot. Dat is het echt niet waard.

In de gevangenis is het niet als kandidaats aan te merken dat hij geld vind en slechts 250 euro tegen de groep roept. Immers maakt hij het zo mogelijk dat de groep zoekt naar geld wat er niet is (wat hij ook nog stimuleert) wat én vertraagt én er voor kan zorgen dat niemand Marije helpt. Uiteindelijk komen ze er toch niet allemaal uit dus kan hij het geld gewoon inleveren, wetende dat het niet geldig is.

De hendels moet toch opvallen dat hij verdraaid veel hendels weet te vinden. Dat hij iedereen eruit drukt maar niet Renée (de mol hoeft ook niet te winnen, dat zou zelfs nogal flauw zijn als de mol twee kandidaten veilig kiest). Dat hij teveel kennis bezit wie hoeveel levens heeft.

Verder lijkt het me bij de kijker helemaal niet opvallend dat hij zijn jokers niet in zet omdat hij er vanuit gaat dat Renée hem veilig zal meenemen. Het lag erg voor de hand dat Renée dat zou doen en daar kan Splinter zich prima achter verschuilen. Zodat hij zich volgende week achter de jokers kan verschuilen. Het enige wat wel opviel is dat hij niet schrikt dat Renée hem niet veilig mee neemt. Een kandidaat zou meteen denken 'shit, had ik nou die jokers maar ingezet'. Maar hij schrikt niet. Hij raakt net als Rob in 2019 in mineur dat Renée hem niet kiest. Rob voerde een toneelstukje op, ik denk Splinter hier ook.

Dan zijn er nog de kleine dingetjes. Twee keer vertrouwen van Charlotte proberen te winnen, de enige die hem van begin af aan in het vizier heeft. De tweede keer typt hij haar code niet in maar drukt haar uit het zicht wel uit het spel. Extra sneaky.

Hij zorgt ook weer voor afleiding (zoals bij blacklight ballerina's) door luid tegen Charlotte te praten die met trillende armen een kaars op een balk probeert te balanceren. Hij helpt haar ook niet, uiteindelijk helpt Rocky Charlotte.

Vorige week was hij overtuigd dat hij en Joshua op dezelfde goede mol zaten. Deze keer spreidt hij flink en horen we niets meer van weten wie de mol is. Sterker, hij spreekt over Renée als kandidaat wat betreft invullen van de test en wie ze mee zal nemen om vrij te stellen terwijl hij haar tegelijkertijd mede verdenkt als mol?

Dank voor de heldere uiteenzetting, niets meer aan toe te voegen!

Offline Kriekendiek

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #333 Gepost op: 8-02-2021, 09:59:04 »
Splinter heeft zo zijn methodes... Maar helaas, het is niet altijd prijs. :)

Logisch dat een mol onder de vloer(bedekking) wil kijken🧐

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #334 Gepost op: 8-02-2021, 21:45:22 »
Dank voor de heldere uiteenzetting, niets meer aan toe te voegen!

Ja, heel duidelijk zo Cinner! En ik ben het er ook mee eens.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #335 Gepost op: 9-02-2021, 09:38:06 »
Nog een mooie hint naar splinter van henkjan78 onder topic ‘onder druk zetten’ (geboortejaar splinter uit rugnummers)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #336 Gepost op: 9-02-2021, 09:52:29 »
Er wordt op het forum wel erg creatief gerekend om Splinter ik weet niet wat voor bedragen in de schoenen te splitsen in de halte opdracht. Het is gewoon simpel. Geen 250 in de pot voor een joker. Wel 250 in de pot die weggestreept wordt op halte tien. Oftewel 250 uit de pot gehouden en zich onverdacht gemaakt. Als hij de mol is, geen slecht resultaat.

Ja hij had voor -350 kunnen kiezen maar dat was volslagen absurd geweest. Opvallend voor de kijker en voor de kandidaten die weliswaar liegen maar heus kunnen rekenen. Plus hij had dan nog in de bus gezeten dus hij had zich in de kijker gespeeld voor slechts 100 euro ut de pot. Dat is het echt niet waard.
Ik vond het zelf ook verwarrend, maar ben je nu niet zelf een beetje creatief aan het rekenen, Cinner? ;)

Halte 8:
- resultaat van blijven staan: +250 euro
- resultaat van instappen: -350 euro + 250 euro (halte 10) = -100 euro

Een verschil van 350 euro.

Ik heb ook ergens gelezen dat Mol Splinter hier de plaats van een kandidaat inneemt, die hetzelfde zou hebben gedaan... Maar het is juist de taak van de Mol om het dan anders te doen, toch? Gewoon weer instappen, je hebt je excuus al bedacht van tevoren (er stond iets anders op het bordje, of desnoods hoop je op vrijstellingen aan het eind), niemand die kan controleren wat op je bordje stond.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #337 Gepost op: 9-02-2021, 10:26:20 »
De enige twijfel die ik nog heb is: Waar maakt hij zich bekend bij de bekendmaking?
Ik las gisteren toevallig dat iemand daar "Ik ben de mol" zei ...een gemanipuleerd geluidsfragmentje. Vraag me niet waar, maar zoiets zal het wel zijn.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #338 Gepost op: 9-02-2021, 11:43:54 »


Halte 8:
- resultaat van blijven staan: +250 euro
- resultaat van instappen: -350 euro + 250 euro (halte 10) = -100 euro


Akkoord dat blijven staan geld oplevert voor de pot. Maar doordat hij dat doet, kan hij niet mee naar de laatste halte, waarmee hij ook +250 zou hebben verdiend. Dan zou volgens mij het verschil 100 euro zijn?

Maar blijkbaar kun je hier op verschillende manieren tegenaan kijken. Ik denk dat die extra verdachtmaking voor -100 (door wel in te stappen) het niet waard was voor Splinter als mol. Ik kan daar natuurlijk naast zitten (voor het geval Charlotte toch de mol is  ::rofl::).

Waarom ik hier Splinter verdenk, is dat hij niet zozeer geld uit de pot haalt met deze opdracht, maar dat hij andere kandidaten wél de mogelijkheid ontneemt om extra geld te verdienen (zeker bij halte 3). Per saldo daarom minder geld in de pot.

Misschien ook wat te creatief gedacht van mij  ;) (heb echt wel een tijdje tunnelvisie op Splinter) en er zijn zeker tegenpunten te bedenken voor Splinter als mol, maar voor de anderen geldt dit ook. Al met al blijft Splinter dan voor mij toch het meest verdacht.

En ik meen ook te zien dat hij daar ontzettend veel lol in lijkt te hebben.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Martialis1

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #339 Gepost op: 9-02-2021, 20:58:19 »
Het feit dat Splinter verdacht wordt gemaakt als persoon die Charlotte afmaakt (terwijl hij net belooft heeft dat niet te doen) vind ik erg raar, en ik vermoed niet dat ze dat zouden wagen als Splinter de mol was. We weten niet wie dan wel Charlotte af heeft gemaakt, maar Splinter is het zeker niet (kan ook niet qua locatie).