Hoe zo zelf de jokers houden. Ze hadden helemaal niets te kiezen. Ze wisten op dat moment alleen welke tekst bij welke inhoud hoorde. Het zou wel heel vreemd zijn als de kajakkers met de kennis van de inhoud ook nog zouden mogen kiezen, toch?
Ja, je hebt gelijk. De kajakkers hadden jokers gezien en geld, met bijbehorende teksten. Ze wisten dat ze die info ergens moesten doorspelen aan de groep die de hoogte in ging, maar ze wisten nog niet wat voor opdracht dat zou worden. Nog geen idee over kokers.
Wat ik bedoelde te zeggen is dat ze wel alvast een afspraak konden maken om sowieso voor geld te gaan. Maar dat als ze de kans hadden, ze zelf de jokers zouden houden. Toen ze eenmaal wisten wat de opdracht was, werd ook duidelijk hoe dat kon. En is die afspraak allicht nog aangescherpt met 'probeer straks het geld in hun handen te laten'. Ook al mochten ze zelf niet gaan kiezen. Marije heeft het over
onze afspraak, dus het gaat duidelijk over een afspraak van de kajakkers, niet van de abseilers.
Ik hoop dat we in de terugblik nog iets gaan zien wat er nou precies was afgesproken, en hoe dat ging, dan is dat mysterie opgelost!
"To je malá nevýhoda" - Dit (de jokerkaart) is een klein nadeel -> Een jokertje.
Voorkennis dat zij al wat Tsjechisch kan ("Já")? Een aanwijzing dat de de Joker een klein persoon is?
Weer een mooie!
EDITWie weet in welke aflevering of extra beelden we het slaapkamergesprek tussen Charlotte en Rocky hebben gezien? In mijn herinnering ging het ongeveer zo:
Ze filosoferen waarom Renée Marije heeft gekozen om haar scherm niet te zien. Ze komen tot de conclusie (via Charlotte) dat Renée Marije verdenkt. Rocky zegt dat Renée dat haar heeft verteld.
knip daarna heeft ze (over wie heeft ze het? Renée? Marije?) haar ook nog verteld dat Joshua er op haar is uitgevlogen. Ze moeten erom lachen, want ze geloven daar niks van.
Vervolgens zegt Charlotte in de biecht dat ze Rocky heeft geprobeerd van Renée af te halen, maar door Rocky ook wel weer is gaan nadenken over Renée. Hier ligt dus een aanleiding om Renée te gaan verdenken.
Charlotte naait Rocky aan het rad. Maar die slikt dat als zoete koek, want zo is het spel. En als Splinter afvalt, zegt Charlotte tegen Rocky (extra beelden) dat ze de test f*cking goed gedaan heeft, zonder jokers. Dus ze duwt haar nog een stukje verder de Renée-tunnel in. Rocky staat te glimmen.
Dit is toch je reinste manipulatie?
Het kan zijn dat ik bepaalde details verkeerd onthouden heb, maar ik kan het slaapkamergesprek even niet terug vinden, dus als iemand nog weet waar dat staat...