Het is een overkoepelende WidM Fandag, en alle kandidaten die ooit hebben meegedaan zijn present.
Nee, shush, gewoon allemaal.
Tis fictie, deal with it.
Ohja, en een deel heeft clones. Want: fictie.
Anyway, Georgina, Sanne, Art, Annemieke en Rick Paul hebben allemaal plotsklaps 4 clones erbij gekregen, zodat er nu 5 van elk bestaan.
Handig genoeg gaan ze, om onnavolgbare redenen, allemaal in een grid van 5 bij 5 staan, en ook nog eens zodanig dat elke rij en elke kolom (maar niet elke diagonaal) 1 exemplaar van elke kandidaat bevat.
Maar daar begint de ongein pas.
Hulpdakdekker, die om onduidelijke redenen naar de fandag is gekomen, staat bovenaan aan de linkerkant, en roept al snel: "Nou, ik zie het allemaal niet zo. Degene hier vooraan is zo lang dat ik verder niemand zie!"
Hans, die onderaan aan de linkerkant staat, heeft een stuk meer succes: Ik zie er 3!
Vermoljoen, middenin aan de onderkant, ziet er zelfs 4 - wat een feest.
Zo gaat het nog even door (die het diagram hieronder voor verdere informatie), totdat op het laatst een clone van hulpdakdekker ook schouderophalend meldt dat hij er 3 ziet.
'Zeg, heb ik ook al een clone', vraagt hulpdakdekker verbaasd.
"Niet zo zeuren, het is fictie", antwoordt de clone: "En daarnaast, dit verhaaltje bestaat alleen om de puzzel een beetje aan te kleden".
'Oh, okay.', zegt hulpdakdekker.
En zo geschiedde.
Anyway, jullie moeten dus elke kandidaat 5x in het diagram plaatsen.
Elke rij en elke kolom mag elke kandidaat slechts 1x bevatten.
De diagonalen mogen een kandidaat wel meermaals bevatten.
Kortere kandidaten zijn niet te zien achter langere kandidaten.
De cijfers beschrijven hoeveel kandidaten vanaf dat oogpunt te zien zijn.
Oplossingen naar m'n pm-box.
Je mag de complete puzzel versturen, maar als je daarvoor te lui bent, dan wil ik graag weten welke 5 hoofden op de diagonaal van linksonder naar rechtsboven staan, op volgorde beginnend linksonder. Dus bijvoorbeeld: Art / Rick Paul / Sanne / Art / Annemieke