Nu jij en mollie85 elkaar in de armen gesloten hebben, reageerde ik voor het gemak op jullie gezamenlijke reacties. Jullie beider stelling dat je een zin niet met 'maar' mag beginnen klopte simpelweg niet, en dat heb ik met een link onderbouwd, die vervolgens in reactie op een bericht van mij herhaald werd. Dat irriteerde me.
Jouw vaststelling klopt ook niet, anders was niet slechts die ene zin goedgekeurd.
Ik sla de (wederom) kinderachtige opening van je post verder over en zal nogmaals inhoudelijk reageren, waar mijn hypothese op gestoeld is.
Zin 1: Jullie weten dat Marije de mol is.
> Deze klopt.
Zin 2: De afvaller, Rocky, is waarschijnlijk een rood scherm.
>Rocky moet tussen komma's.
Zin 3: Charlotte is de volgende pot, anders scherm.
>Dit klopt taalkundig helemaal niet. Kloppend zou iets zijn als 'Charlotte is de volgende pot of anders het (volgende) scherm'
Zin 4: Maar het seizoen klopt absoluut
>Of een zin nu wel of niet mag beginnen met maar, daar komen we blijkbaar niet uit. Duidelijk is dat deze niet correct is, want deze zin bestaat slechts uit 5 woorden en leverde dus, indien correct, 90 euro op.
Zin 5: Renée lijkt de mol kandidaat
>Molkandidaat is een woord.
Inhoudelijke incorrectheid kan niet leidend zijn, enerzijds is dit duidelijk gezegd in de opdrschtbeschrijving. Anderzijds zou inhoudelijk bv. de zin Marije is de mol fout gerekend moeten worden.