Positieve feedback1) Ik heb genoten van dit seizoen. Erg vermakelijk, prachtige locaties en vooral heel veel respect voor de makers om onder de corona omstandigheden in de wereld zo'n seizoen te draaien
2) Mol Renee: haar eerlijkheid over molschap, de manier waarop ze over haar sabotages vertelt
Alleen zou ik daar nog meer van willen zien. Van haar voorbereiding misschien ook wel, maar ook van als dingen zijn misgelopen. (daarover zo meer bij verbeterpunten) Was ze de beste mol ooit? Nee misschien niet, maar ondanks dat de groep haar door had heeft ze het prima gedaan. Renee is gewoon een hele lieve, grappige vrouw en een goede actrice.
3) Kandidaten: prima mix van mensen die we hebben leren kennen uit verschillende beroepsvelden. De groep zelf had volgens mij ook wel een klik, was ook heel fanatiek, wat het voor Renee lastig maakte.
4) Opdrachten: heel veel toffe opdrachten gezien en een mooie mix van humor (uitbeelden), adrenaline (vliegtuig, lasergamen, fietsen, finale survival, ballerina's
en psychologische spelletjes(de busrit, het terror rad, de openingsopdracht).
Ik vind het niveau van de spellen in positieve zin verder omhoog gegaan. Meer uitdaging en weer meer psychologie. Al zitten er altijd spellen bij die minder goed uit de verf komen (letterlijk o.a de schilder opdracht, kom ik zo nog op). Kom ik zo op. Denk dat het draaien op afgesloten sets ook de opdrachten ten goede is gekomen.
5) Hoeveelheid twisten. Was prima, eigenlijk maar één echte executie met een twist. Maar ja, die deed veel stof opwaaien.
6) Uitleg opdrachten. Wat heel fijn was, bijvoorbeeld bij de liedjes uitbeelden, was dat het spel vanzelf duidelijk werd. Zonder te veel poespas eromheen, meteen in de opdrachten. Verder de infographics (fietsbalkje, wie wat waar, ballerina's) zijn ook fijn, maar mogen er nog veel meer zijn wat mij betreft
7) Onthulling en live finale
Voor een finale die live was, maar zonder publiek: prima
voelt net zo intiem als de ouderwetse ontknopingen maar dan live. Dus heeft corona toch iets goeds opgeleverd
Ga zo door. Ook de montage van de onthulling van de mol was weer ouderwets goed.
8 ) Hints
Het gemis in Renaissance is meer dan goed gemaakt
En prima uitleg op de site. Ga zo door Rick en team!
9) Aflevering 9 + executie
Leuke eerste opdracht, finalewaardig. De tweede opdracht had wat meer airtime kunnen krijgen. Verder complimenten voor de manier waarop aflevering 9 is gedaan. Toch steeds weer een nieuwe vorm gezocht en ik vond deze vorm met individuele gesprekjes bij Rik en de executie van Charlotte vernieuwend. Alleen de terugblik was wat langdradig. Daar had ook nog een 3e opdracht bij gekund.