Renée is een goede actrice en een leuk persoon, echter vind ik haar rol als Mol niet geslaagd. Uiteraard mag iedereen zijn of haar mening uiten, maar ik blijf me verbazen dat de meeste mensen haar een goede mol vinden. Ze heeft voor nu de titel ‘de Mol die zorgt voor de laatste pot ooit’, maar ze heeft daar zelf weinig bijdrage aangeleverd.
Hieronder mijn analyse:
Goede punten:- Opdracht 1.2 lasergamen: Kandidaten afschieten waar het kan. Geld pakken uit de kistjes waar het meeste geld inzit. Kandidaten opzetten om toch helemaal alleen het spel te doen en daarin zelf het voorbeeld te geven en je uiteindelijk af laten schieten
- Opdracht 2.2 met de ballerina’s is hier vrijwel gelijk aan
- Opdracht 2.3: Opdracht met de terreinwagens. Alleen verwarring zaaien was in haar positie de enige mogelijkheid om te zorgen dat er foute foto’s worden doorgestuurd. Voor 2 foto’s was dit gelukt. Top
- Opdracht 4.1. Bewust gekozen om in de lift te gaan. Ik denk dat het opschrijven voor leukere molacties had gezorgd. Wel antwoorden noemen, maar net niet genoeg voor de perfecte reeks.
- Opdracht 7.1. De opdracht met kleding omhoog hijsen. Goed uitgevoerd door kleding in de lockers te verwisselen en daarna als eerste die foute kleding om hoog te hijsen. Ook goede kleding naar beneden halen waar iedereen bij was is goed gedaan!
- Opdracht 7.3. Liedjes uitbeelden en raden. Goed uitgevoerd. Niets raden, enthousiast mee doen als iemand het goed raadt en zelf playbacken als je aan het uitbeelden bent.
- Opdracht 9.1. Weinig geld gepakt en vertraagd
Minder goede punten:- Opdracht 2.1: Het meest jammere vind ik dat ze hier € 700 in de pot speelt. Ze heeft wel de pech dat in de andere groep alles mislukt was waardoor daar geen geheime opdracht benoemt kon worden. Dat had het voor haar makkelijker gemaakt om juist een goede geheime opdracht te benoemen. Ik mis hier wel wat context. Als duidelijk wordt dat Renée met het benoemen van een goede geheime opdracht (die bijvoorbeeld € 200 waard was) alleen die € 200 uit de pot houdt en dus altijd € 500 in de pot zou komen dan snap ik haar antwoord heel goed en zou ik hetzelfde hebben gedaan.
- Opdracht 3.1. Ze heeft de pech dat ze hier met Charlotte zit die haar verdenkt. Toch heeft ze hier de plank misgeslagen. Ze had de eerste keer kunnen liegen en aan kunnen geven dat ze zelf niet haar Mol wil prijsgeven. Daarnaast oppert ze zelf om getal 8 van de black Jack te kiezen om mee te rekenen en daarmee wordt het antwoord gegeven. Die beredenering kan ik echt niet volgen.
- Opdracht 3.2 Wat ik totaal niet snap is dat ze aangeeft dat ze vette pech had dat Rocky hier haar de koker met geld gaf en daardoor € 2.000 in de pot kwam. Dat zou alleen zijn geweest als juist in een ander duo de kokers waren omgedraaid. Ze doet net of het weinig scheelde dat er geen geld in de pot kwam, maar ze is hier toch echt helemaal zelf verantwoordelijk voor en doet geen enkele moeite om de kokers te wisselen.
- Opdracht 5.2 en 5.3. Het dieptepunt van dit wie is de Mol seizoen. Ik hoop dat zulke opdrachten nooit meer gaan komen en heeft enorm bijgedragen aan de laagste pot ooit op het einde. Voor de productie kwam het perfect uit dat juist 3 kandidaten ieder € 5.000 bieden. Ik snap dan wel dat je als Mol onder de radar wil blijven als je dat uiteraard te horen krijgt. Dat had ik ook gedaan. Als klap op vuurpijl gaat in mijn ogen ten onrechte Joshua naar huis toe terwijl een mogelijke overwinning hem ontnomen wordt. Hier had de productie moeten kiezen voor de opdracht die ze een aflevering later hebben gedaan (de uitschakelopdracht). Echt een gemiste kans.
- Opdracht 6.1. De opdracht met de bus. Ik vind dat Renée hier de kans om geld uit de pot te spelen niet heeft gepakt. De keuze om geen €500 uit de pot te halen maar wel €250 in de pot en ook nog eens 2 jokers aan je medekandidaten geven kan ik niet begrijpen. Juist in deze fase met nog totaal 5 man in de pot ga je toch geen jokers aan andere kandidaten geven. Je had hier een goed excuus om juist voor die €500 uit de pot te gaan.
- Opdracht 6.3 (uitschakelen). Haar tactiek om geld te pakken zodat andere kandidaten dit juist niet meer konden pakken was top. Wat ik niet snap is dat je als Mol dan toch €500 in de pot brengt. Het is onduidelijk of de laatste kandidaat nu € 500 binnen moest brengen of dat totaal €500 voldoende was. Aangezien €250 van Rocky wel meetelde ga ik van het laatste uit en hiermee brengt Renée onnodig €250 in de pot.
Conclusie: Tof seizoen met een toch wel matige Mol. Heeft juist op het moment dat je met een goed excuus geld uit de pot kon spelen niet slim gespeeld. Ze heeft opdrachten goed uitgevoerd, maar ook veel opdrachten onhandig gespeeld. Dat laatste blijft helaas voor mij hangen.
Om positief af te sluiten: Erg tof dat Renée ook mislukte acties toegeeft en credits geeft aan haar medekandidaten