De bron van het getoonde masker is een gespiegelde en bewerkte stockfoto, te vinden op www.gettyimages.nl (beeldnummer: 677146123). Het kan eventueel wel zo zijn dat de ogen van de Mol erin gefotoshopt zijn.
Mijn inschatting was dat de ogen naar de Mol konden verwijzen. Wanneer een willekeurige (al dan niet oudere) foto van de Mol in kwestie was genomen, waren wellicht bepaalde overeenkomsten te zien (bijvoorbeeld de hoogte van de wenkbrauwlijn), maar je kon nooit met 100% zekerheid beweren dat de ogen van een bepaalde kandidaat zijn. Door (de ogen op) een kandidatenfoto te gebruiken achter het masker neem je elke zweem van twijfel weg. De make-up en wimperverdeling komen bij beide ogen overeen. (Op de kandidatenfoto zijn volgens mij wel adertjes uit het oogwit weggewerkt.) Ik wilde te goeder trouw een mogelijke hint benoemen, geen eventuele spoiler, bah
In 2016 zei Rick McCullough naar aanleiding van de Klaas-hint: ‘Ik dacht er mee weg te kunnen komen [...]. Ik ben er ziek van en heb er zelfs aan gedacht om te stoppen. Dit heeft de serie meer kwaad gedaan dan Klaas als Mol. Het straalt niet op hem af, maar op mij. Klaas was een fantastische Mol. Maar het is gebeurd, van je fouten kan je leren. Ik wil door, ook als een revanche op mezelf.’ Met dit in het achterhoofd kan ik me moeilijk voorstellen dat iets dergelijks een paar jaar later nogmaals doelbewust voorkomt. Een halfuur voordat de livestream begon, werd bovendien gemeld: ‘Oog in oog met de Mol?’ Ik ben het met Lo eens dat de verwijzing er dan wel erg dik bovenop ligt. Misschien nog wel meer dan bij de Klaas-hint. Dat geeft een sprankje hoop dat er wellicht toch sprake is van een
red herring.