Seizen 13: Door de Priesterhint kon het na aflevering 1 al bijna alleen maar
Case zijn, maar in de treinopdracht in de finale werden nog meer onomstotelijke hints gegeven ('tolisdemol').
Seizoen 14: Vlak voor aflevering 10 begon versprak Kees zich in de Moltalk-voorbeschouwing door te zeggen dat Freek de verliezer was, waardoor je kon redeneren dat Susan de Mol wle moest zijn.
Seizoen 15: Vlak voor de ontknoping lekte de foto van de Mol van het eiland uit op Twitter, waardoor je wist dat het Margriet was.
Seizoen 16: Naast de beruchte Klaashint was er het Molgeld, werd het gezicht van de Mol in aflevering 2 getoond en waarschijnlijk vergeet ik nog iets want er waren heel veel hints dat seizoen.
Seizoen 17: Door de duinopdracht kon je eigenlijk redeneren dat Thomas degene moest zijn die 500 euro verduisterd had.
Seizoen 18: In de laatste opdracht voor de finaletest (met de puzzelstukjes) zat een continuïteitsfout; je kon zien dat Jan het goede bordje later had verwisseld voor een foute.
Seizoen 19: Uit de laseropdracht kon je opmaken dat Merel op plekken geweest was waar ze niet hoorde te zijn, en dat ze dus naar alle waarschijnlijkheid geld had verduisterd.
Seizoen 20: De waaier met de tekst 'Rob is de Mol' was één frame te herkennen.
Renaissance: Het handschrift van de Mol zat in aflevering 1 en na aflevering 7 wisten we dat zeker.
Seizoen 21: In theorie kon je Renée al 'Ik ben de Mol' zien liplezen bij de bekendmaking van de kandidaten, maar ik weet niet hoe sluitend dat was?
Ik moet zeggen dat ik Rat bijzonder vaak credits moet geven hierbij
In het licht van deze vroegtijdige ontmaskeringen - in bijna elk seizoen zat dus wel
iets - is het niet gek om te denken dat de maskerhint er weer eentje is