Poll

Geloof jij in de maskerhint?

Ja
144 (40.6%)
Nee
143 (40.3%)
Weet niet / geen mening
68 (19.2%)

Totaal aantal stemmen: 355

Auteur Topic: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)  (gelezen 136353 keer)

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #760 Gepost op: 18-02-2022, 13:36:27 »
Heb je al geprobeerd de foto te spiegelen?

Ja, dan ga je de mist in met de stand van de pupillen. Dus nee, dat is geen bewijs.

Van de Avrotros-site, bedoel je? Daar heb je nu idd. niets meer aan, voor de hint.

De foto met dezelfde ogen als in het masker was haar officiële kandidatenfoto kort na de livestream. Die foto staat nog steeds in KL's kandidatentopic hier op het forum. Maar op de Avrotros site zijn later alle kandidatenfoto's vervangen door foto's gemaakt op locatie. Tenminste, zo heb ik het begrepen.

De originele foto moet dan heel makkelijk te vinden zijn met de Way Back Machine. Nog niemand die dat gedaan heeft?
En als dit de foto is die je bedoelt, dan is het probleem dus echt dat de stand van de lichtpuntjes in de ogen niet overeenkomt met die in het masker.

Nogmaals, het zouden nog steeds best Kim-Lian's ogen kunnen zijn, maar dat valt op basis van de foto's dus niet te bewijzen...
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Marimol

• Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
« Reactie #761 Gepost op: 18-02-2022, 13:37:41 »
Zojuist even de officiële kandidaatsfoto van Kim-Lian vergeleken met de foto van het masker dat getoond wordt in die uitzending in augustus en de stand van de lichtpuntjes in het rechteroog is anders!

De livestream is niet uit de lucht komen vallen maar uiteraard voorbereid door de programmamakers. Daarvoor waren kandidatenfoto's nodig.
We zagen een samengestelde goepsfoto en aparte kandidatenfoto's. Normaal gesproken worden kandidatenfoto's op locatie gemaakt maar de foto's die tijdens de livestream gebruikt zijn waren al in juli gemaakt. Deze kandidatenfoto  van Kim is achter het masker gebruikt in augustus. Pas bij het begin van de serie zijn alle foto's (deze keer gemaakt op locatie) aangepast. Maar we vallen wederom in herhaling want alles is al  besproken  in dit topic.

De foto  van Kim-Lian die gebruikt is achter het masker is echter niet van de kandidatenfoto's die op de website staan. Deze zijn op locatie gemaakt.

Tijdens de livestream kregen we andere kandidatenfoto's en een samengestelde groepsfoto te zien. (zie foto's op de kandidatenpagina's hier op het forum)Deze foto  van Kim-Lian is achter het masker gebruikt Iemand hier heeft uitgevogeld dat deze al in juli gemaakt zijn. Bovendien draagt een deel van de kandidaten dezelfde kleding tijdens de mollicitatie.

Het lijkt er toch echt op dat alles zorgvuldig is voorbereid en geen  last minut actie was.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2022, 13:39:31 door Moedermol »

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #762 Gepost op: 18-02-2022, 13:43:48 »
Pas bij het begin van de serie zijn alle foto's (deze keer gemaakt op locatie) aangepast.

Nogmaals: als dat zo is, dan valt dat heel eenvoudig aan te tonen middels de Wayback Machine. Bovendien beweert Molest dat die bewuste foto nog steeds in de start van het kandidatentopic van Kim Lian staat. Als dat de foto is, dan is de stand van de lichtpuntjes in de ogen in ieder geval anders. Dus vraag ik het ook maar aan jou: is dat de foto die je als bewijs aanvoert of niet? En zo niet, kun je dan de foto die wel het bewijs zou zijn via Wayback Machine laten zien?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #763 Gepost op: 18-02-2022, 13:53:38 »
Nogmaals......we blijven in herhaling vallen.

Ook ik was in het begin sceptisch maar denk om meerdere andere redenen dat Kim de mol is. Ik heb nu geen enkele behoefte om iets te bewijzen. Het staat ook iedereen vrij om niet in de hint te geloven.....

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #764 Gepost op: 18-02-2022, 14:00:29 »
Maar je kunt vast wel even deze vraag beantwoorden: Is dit de foto die je bedoelt?

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #765 Gepost op: 18-02-2022, 14:08:38 »
Ik kan dat wel. Dit is de foto die ik heb gebruikt in de vergelijking.

Offline Enermol

• Forumlid
« Reactie #766 Gepost op: 18-02-2022, 14:13:33 »
Nogmaals: als dat zo is, dan valt dat heel eenvoudig aan te tonen middels de Wayback Machine. Bovendien beweert Molest dat die bewuste foto nog steeds in de start van het kandidatentopic van Kim Lian staat. Als dat de foto is, dan is de stand van de lichtpuntjes in de ogen in ieder geval anders. Dus vraag ik het ook maar aan jou: is dat de foto die je als bewijs aanvoert of niet? En zo niet, kun je dan de foto die wel het bewijs zou zijn via Wayback Machine laten zien?

Via way back is die foto idd nog wel terug te zien. Maar ik krijg nu sterk het idee dat je tegen beter weten in dit probeert te ontmaskeren.

Heb jij bewijs dat ze niet overeen komen? Die afbeelding van MartinJ zegt genoeg toch? Die komen exact overeen.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #767 Gepost op: 18-02-2022, 14:20:01 »
Hier kun je de maskerfoto zien zoals die 28 augustus op de website van AVROTROS stond:
https://web.archive.org/web/20210828181555/https://wieisdemol.avrotros.nl/home/

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #768 Gepost op: 18-02-2022, 14:21:47 »
 ::rofl::
Alsof ik weer de eerste pagina’s aan t lezen ben  ::)

Offline WillempieW

• winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #770 Gepost op: 18-02-2022, 14:29:35 »
Ik kan dat wel. Dit is de foto die ik heb gebruikt in de vergelijking.
Om evt. vermoeden van manipulatie te ontkrachten c.q. te bevestigen (voor wie daar behoefte aan heeft), hier en hier dezelfde foto.

En als bijlage nog een still van de Youtube livestream.

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #771 Gepost op: 18-02-2022, 14:43:09 »
::rofl::
Alsof ik weer de eerste pagina’s aan t lezen ben  ::)

Ach gezonde skepsis. En geen probleem om nog even dubbel check te doen toch?

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #772 Gepost op: 18-02-2022, 14:43:34 »
Destijds heb ik de ogen van de andere kandidatenfoto's  van toen ook bekeken. Er is geen betere match dan met de ogen van Kim-Lian.

De foto's die tijdens de livestream getoond zijn van de andere kandidaten staan ook hier op de kandidaten pagina's. Mocht iemand de behoefte voelen om aan te tonen dat er een andere kandidaat achter het masker zit ga je gang....... ::rofl::

Offline m0ll0m

• Forumlid
« Reactie #773 Gepost op: 18-02-2022, 14:48:26 »
Als ze inderdaad opdracht 1.1 op de 26ste hebben uitgevoerd, dan zou dit het €100 biljet met de aanwijzing naar de mol kunnen zijn. Volgens Fresia (moment na de laseropdracht) had KL die achtergehouden. Het klopt wel wat Molest zegt over het overnachten in de tent, dat zou deze theorie weer tegenspreken.
Daar heeft Molest zeker gelijk in. Alleen... niets is wat het lijkt en mij valt op dat de kleding van de kandidaten op de ochtend na het overnachten anders is dan de kleding tijdens het maken van de test (en bij sommigen weer anders bij de livestream). Verder lijkt het erop dat ze de test maken in een hotel (je ziet sommigen op een bed zitten). Dus ik hou er nog steeds rekening mee dat ze die opdracht "ruim" voor de livestream gemaakt hebben. Dat kan ik me ook vanuit productie oogpunt wel voorstellen - die livestream laat zich niet zo gemakkelijk verschuiven, dan kan je beter wat buffer inbouwen.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #774 Gepost op: 18-02-2022, 15:00:28 »
Ach gezonde skepsis. En geen probleem om nog even dubbel check te doen toch?
In dat kader heb ik nog een vraagje. Ik heb op mijn PC een foto van het masker met extensie webp. Ik weet niet meer waar ik die vandaan heb. De extensie suggereert dat die gedownload is van (wellicht) de AVROTROS website. Het bestand is 30 aug opgeslagen en de bestandsgrootte is 203820 bytes (niet de grootte op schijf). Resolutie is 1920 x 1080. Iemand die dit herkent? Dit bestand heb ik gebruikt voor de vergelijking.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #775 Gepost op: 18-02-2022, 15:06:58 »
Destijds heb ik de ogen van de andere kandidatenfoto's  van toen ook bekeken. Er is geen betere match dan met de ogen van Kim-Lian.

O, maar dat ben ik ook wel met je eens hoor. De ogen lijken inderdaad op die van Kim-Lian, dat ben zelfs ik als notoire Thomas-tunnelaar beslist met je eens. Maar zoals je zelf zegt, gaat het om een match. En dat is wat anders dan dat het om dezelfde foto van de ogen zou gaan. De stand van de lichtpuntjes is simpelweg anders. En als je de foto zou spiegelen, dan staan de pupillen verkeerd in de ogen.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #776 Gepost op: 18-02-2022, 15:08:59 »
Ik zat net effe pielen met https://www.freephototool.com/ en daar kan je exporteren als webp. Met deze tool kun je ook de foto uploaden effe de belichting omhooggooien en je hebt het oog te pakken.
Ik weet weinig tot niks van photoshopachtige dingen, maar blijkbaar kan iedereen dit doen.

Probleem is, als je de belichting omhoog gooit, zie je al die adertjes in de ogen achter het masker. Dus de foto van de website hebben ze niet gebruikt, die is zoals eerder aangegeven geretoucheerd. Mogelijk dan dezelfde foto gebruikt, voordat ie geretoucheerd werd.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2022, 15:29:09 door foxhunter »

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #777 Gepost op: 18-02-2022, 15:21:59 »
Met een simpele foto-tool op je mobiel lukt het ook.

Offline WillempieW

• winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
« Reactie #778 Gepost op: 18-02-2022, 15:23:34 »
In dat kader heb ik nog een vraagje. Ik heb op mijn PC een foto van het masker met extensie webp. Ik weet niet meer waar ik die vandaan heb. De extensie suggereert dat die gedownload is van (wellicht) de AVROTROS website. Het bestand is 30 aug opgeslagen en de bestandsgrootte is 203820 bytes (niet de grootte op schijf). Resolutie is 1920 x 1080. Iemand die dit herkent? Dit bestand heb ik gebruikt voor de vergelijking.
Zou dit niet de originele zijn?

https://wieisdemol.assets.avrotros.nl/user_upload/2022-WIDM-site-header-masker-desktop.jpg

Volgens de bestandsgegevens is die van 26 aug 2021 20:34:34 (zie bijlage)
« Laatst bewerkt op: 18-02-2022, 15:50:12 door WillempieW »

Offline m0ll0m

• Forumlid
« Reactie #779 Gepost op: 18-02-2022, 15:48:32 »
Volgens de bestandsgegevens is die van 26 aug 2021 20:34:34 (zie bijlage)
Da's min of meer hetzelfde moment als die insta-post. In mijn eerdere bericht schreef ik 19:30, maar het was toen natuurlijk nog zomertijd (de insta-post heeft als tijdstip 18:30 UTC).