Daarnaast zei ook niemand dat het een hint moest zijn. Maar het alternatief was dat ze een random foto hadden gepakt, en dat was onwaarschijnlijker. Dat is alles. We weten nu dat dat toch de verklaring was, maar slordig blijft het wel, omdat ze ook gewoon het masker zonder ogen erachter hadden kunnen gebruiken en die met ogen alleen op het geld hadden kunnen zetten, zodat het inderdaad een hint was voor de kandidaten waar de kijker niets mee te maken had.
Waren mensen heel erg op ogen achter maskers gaan letten op geld als er een random stock foto zonder ogen was gebruikt?
Er is 1 persoon meer in de spotlight komen staan nu… dat is waar. Maar niet in combinatie met iets als cf MOL zoals bij de Klaas hint. Juist dat maakt dat het ontdekken van iemands ogen nog steeds op verschillende manieren geïnterpreteerd kan worden. In dit geval een Hint/aanwijzing naar een Hint… en ik vind het alleen maar Hilarisch dat het zoveel commotie veroorzaakt.
Ik ben blij dat deze aanwijzing op verschillende manieren te interpreteren was… dat het iets was om je aan het denken te zetten…
Een hint is in mijn ogen slordig als de mol onomstotelijk direct aangewezen wordt op basis van een Hint in 1 aflevering helemaal aan het begin. Als hints multi interpretabel zijn en je dus moet zoeken naar de betekenis en er ook wel eens naast kunt zitten vind ik ze leuk…
En dat er genoeg mensen waren die de masker hint anders interpreteerden maakt dat ik de productie niks kwalijk neem.