Hier mijn blik op Fresia over aflevering 3.
Afleveringstitel 'Nietszeggend'
Fresia spreekt weer! Voor het eerst wordt er ook door de kandidaten over haar optreden gesproken. Hila doet net of het niets(zeggend) is, maar zij zit wel als kandidaat op Fresia als mol. Slimme zet, Hila! Niets is wat het lijkt...
3.1 Net of net niet
Fresia praat gelijk! "Jahoor! Ik heb met de katapult geschoten!" Daarmee werpt ze zich als schieter op. Fresia wil schieten, maar het vreemde is: dat doet ze niet. Nouja... Ze hangt wat bij een boot. Je ziet haar verder in het water geen bal ophalen. Alleen een bal relax aangeven. En wat helemaal komisch is... ze komt niet meer bij als Arno de bal in de -250 schiet. Heerlijk, men schiet zo geld uit de pot!
3.2 Waar rook is, is vuur
Thomas wil met Fresia in de groep. Fresia wil gelijk met Everon. Ik denk, omdat ze door hem niet verdacht wordt.
Wat mij opviel was dat Fresia overdreven aandachtig kijkt als ze de eerste groep volgt. Ze denkt diep na (zit aan haar hoofd). Echt een mol, die haar best doet om te laten lijken dat je heel erg meeleeft en meedoet.
Kim, Fresia en Everon gaan als tweede groepje. Fresia pakt gelijk een extra leven. Ze is een tijdje niet in beeld en ze is daarna heel snel af. Wat heeft Fresia hier uitgespookt??? Ik vermoed dat ze het geld uit haar kistje pakte, verstopt heeft (bij zich) en zich daarna liet afschieten. Door ook nog de levens op te eisen, hebben haar medespelers er minder. Misschien heeft ze ook nog wat met de kistjes gedaan. Er zijn zoveel kandidaten, die beweren dat ze allemaal kistjes hebben geprobeerd. Fresia zegt dat ze haar kistje niet heeft. Jaja, ik geloof er niks van! Ze kijkt maar al te vrolijk als er gevraagd wordt of ze jokers vond en als ze gefouilleerd wordt door Hila wil ze dat absoluut niet! Daarna gaat ze Sahil ook nog een proberen te fouilleren... om hem verdacht te maken.
Dan nog de mol, die anderen beschuldigt. Dat doet Fresia keurig. Ze beschuldigt Kim, dat ze nog geld heeft... Haha, nu weten we dat zijzelf degene is die in aflevering 1 de 100 euro heeft achtergehouden. Lekker lef heb je om dat verkapt te zeggen!
Zo, Fresia heeft geen geld gepakt. Er is maar 740 euro van de 2000 euro verdiend!
3.3 Vakbondje
Fresia gaat gelijk op vertrouwen zitten en gaat dat ook waarmaken. Ze gaat voor samen een vrijstelling. Dat is gewaagd, maar ook een slimme truc! Zo lijkt ze immers een betrouwbare kandidaat, speelt ondertussen geld weg en hoeft haar scherm niet te zien (wat ook voor een mol geen pretje is).
En o ja, wat doet ze? Ze houdt het groene doorzichtige schijfje (de vrijstelling) met 'de mol' voor haar gezicht. Kan iedereen het zien??? Fresia maakt zichzelf bekend: IK BEN DE MOL!
Verder vraag ik me af of Fresia wel de eerste ronde was. Ik heb naar de schaduw van de plaat rechts aan de muur gekeken. Daaraan zie je dat ze eigenlijk de laatste was, omdat de schaduw nog voor de hoek van de plaat zit. De zon staat dan lager aan de hemel, want bij de ander kandidaten zit ie er nog voor. De regie moet Fresia bijgepraat hebben wat kandidaten gedaan hebben, zodat ze nog kan bijsturen...
Test en executie
Hila gaat op Fresia zitten als mol! Ik had het voorspeld! Hila gaat haar namelijk doorkrijgen en gaat misschien wel de winnaar van Wie is de Mol 2022 worden. Kim Lian weet op wie Welmoed zat en zal daarom van mol veranderen, die gaat straks op Fresia. Let maar op!
Fresia speelt het verder prima. Ze weet dat Hila de zwarte vrijstelling heeft en zet haar vrijstelling daarom niet in.
Fresia is nog steeds niet gekozen om haar scherm te zien. Dat doen ze vaak in de eerste afleveringen bij de mol. En volgende week ontspringt ze weer de dans. Dat is wel prettig, want "opluchting" spelen als je een groen scherm krijgt is echt heel moeilijk!
Verborgen thema
Ik heb eerder gezegd, dat het verborgen thema 'voetbal' is. Er moet een bal in een doel worden geschoten... Het lasergamen duurde per team 45 minuten, zolang als er een helft wordt gespeeld bij voetbal. Bij de groepsfoto's staat ze de eerste twee keer als een voetballer: een voetballer in een muurtje met je handen voor je kruis, een voetballer met zijn shirtje half in zijn broek. En bij deze groepsfoto staat ze als een voetbaltrainer, met de handen in de zakken en de bril hangend op de borst. Ben benieuw hoe ze de volgende foto's erop staat.