Ik vind wel dat Fresia in het bijzijn van de anderen nogal overdreven haar vertrouwen in Everon uitspreekt. Dat zou er op kunnen wijzen dat hij al vanaf het begin haar mol is en dat ze probeert om hem hiermee in de ogen van anderen minder verdacht te maken. Het zou tevens kunnen verklaren waarom ze de hele tijd bij hem in een groepje wil zitten. Fresia is vooralsnog mijn mol, maar ik zie Everon nog wel degelijk als alternatief.
Zover was ik ook, als alternatief. Maar wordt hij hierdoor minder of juist meer verdacht?
Het kan net zo goed andersom zijn, dat Fresia Everon gebruikt als afleiding.
Maar dan zit ik toch weer met waarom vertrouwt ze hem wel als penningmeester? Omdat hij zo gek is op troeven en die kan kopen?
Als Everon de mol is, waarom dan de tent in met fanatieke Fresia? Dat is net zo raar als Kim in haar aparte tentje. Had hij niet beter actief Glen kunnen opzoeken? Bij Everon toch vaak het idee dat hij te passief is, dat hem de dingen overkomen.
Samen afdalen aan dat touw was logisch als je als kandidaat jokers wil of als mol geen geld wil dat je dan een koppel wilt zijn met je mol en met een kandidaat die die mol verdenkt. Dus dat maakt Everon wel verdacht dat Fresia graag met hem die opdracht wil doen, maar wat niet genoemd is, is dat Fresia redelijkerwijs denkt te kunnen voorspellen wat stoere grote broer Everon gaat doen en daarom met hem een team wil zijn, zodat hij weer zijn jokers krijgt en er geen geld in de pot komt. En vice versa, Fresia kan door Everon ook prima ingeschat worden op 'op zijn kop' en dus jokers voor Fresia klaar leggen. Weer geen geld in de pot.