Smeets was mij net voor Maar met een veel duidelijkere beschrijving van de theorie, dus ik heb mijn bericht maar weggehaald.
Maar ik vraag mij echt af of de makers nog zoveel risico zouden nemen met hun hints naar de mol na het Klaas debacle? Tegenwoordig heb je vaak ook goede hints naar kandidaten, zodat ze aan het einde alleen maar de hints naar de mol hoeven te laten zien en de hints naar de kandidaten negeren, zodat het nog best duidelijk lijkt. Je kon een paar jaar geleden ook het gezicht van Sara zien als je verschillende puzzelstukjes uit de leader bij elkaar zette, maar zij was uiteindelijk ook niet de mol...
Verschil met de Klaas-hint is wel dat die redelijk vroeg in het seizoen in zijn geheel in één aflevering zat. En deze hint, als het een hint is, heb je meer afleveringen nodig en kom je er pas tegen het einde achter. Bovendien genoeg twijfel of het wel of geen hint is, want Gemaskerd Bal is eigenlijk geen opdracht, en in afl 10 dus kom je met de letters eigenlijk niet uit, etc. Dus degenen in een Fresia-tunnel kunnen zich in bochten wringen om de hint voor hen kloppend te maken, en degenen in een andere tunnel kunnen veilig daar blijven omdat deze misschien niet klopt
Voor mij geen reden om de hint meteen af te schrijven, want in eerdere jaren is mij al duidelijk geworden dat officiële hints aanwijzingen meestal niet zo perfect mooi kloppend zijn zoals ik het graag zou zien