Net nieuw in de Fresia-tunnel.
Bij Fresia zoek ik nog naar veel verklaringen als ze toch de Mol blijkt te zijn.
2.1 Heeft ze wel een paar keer op de rand gegooid met de balletjes, dus dat was wel goed gemikt.
Puur geluk, €10 euro verdiend. Geen discussie waard
2.3 Heeft ze een sleutelpositie niet goed benut.
Je kan je ook afvragen hoe het kan dat een sportverslaggeefster weet hoe je dit soort foto's kan maken en dit aan een kunstzinnige kandidaat kan uitleggen. Overigens was dit ook lang voor mij reden om Fresia uit te sluiten.
3.1 Te veel buiten beeld.
Hierin heb je gelijk, maar hoe had je hier meer kunnen mollen dan de kandidaten gedaan hebben?
4.3 Was wel vooral door Sahil's toedoen fout gegaan.
Lekker met Sahil gaan praten en vervolgens Sahil, eerlijk als die is, daar de schuld van geven.
5.1 Bijna feilloos uitgevoerd. Daar had ze toch echt makkelijk zakjes niet goed kunnen gooien?
Volgens mij vielen de meeste zakjes of in het water of in de struiken op het einde van het bereik van de kandidaten. Zakjes niet gooien is geen optie lijkt mij
5.2 Veel communiceren en geholpen met de porto.
Ze heeft veel gepraat, maar stond de porto altijd aan?
5.3 Die bloedende enkel en alleen dat beeld tillen. Als Mol heb je er niks aan om jezelf uit te putten.
De (bloed)fanatieke kandidaat. We zien niet hoe de wond is ontstaan. Wie de mol ook is, de mol heeft hier gefaald. Kim spoort kandidaten aan, Everon laat een kans liggen om te stoppen als Thomas dit aanbied. Hij had hier meer tijd kunnen rekken. Fresia wil alleen ergens naar toe, uit het zicht van de anderen, maar dit lukt niet
6.2 Ook erg veel buiten beeld.
Geen vierde sleutel, dus kans dat niet te openen kistjes opgehaald worden. De teamverdeling was al gedaan. De mol moet in het fort geweest zijn, anders had Sahil niet af kunnen vallen (of iedereen zat op Kim/Sahil/Thomas in deze fase).
7.3 Ik vind het nog steeds een rare keuze om speciaal voor deze opdracht je vrijstelling te bewaren, terwijl die echt was gemaakt voor 5 deelnemers.
Het niet inzetten van de vrijstelling is nog vreemder, het was de laatste kans. Het was bij een paar kandidaten bekend dat ze nog een vrijstelling had.
8.2 Het was niet echt een handig saboteerbare plaats om naast een andere kandidaat te staan.
Doel was om 1 specifieke container weg te krijgen. Ik denk dat dat gelukt is.
8.3 Toch wel de meeste frames vinden. Dat is wel riskeren dat er veel geld alsnog in de pot komt.
Tenzij naast deze frames alle benodigde onderdelen te vinden zijn. Ga je nog zoeken naast een gat van een ander?
En ik hoor haar al vanaf aflevering 4 zeggen dat ze steeds meer naar één verdachte toewerkt en in haar testbiecht praat ze sindsdien alleen maar over Everon. Ze had niet kunnen voorspellen toen dat Everon zo ver zou komen en het is als Mol heel riskant om nog maar één verdachte te noemen, want dan kun je tegen het einde aan door de mand vallen (Patrick Stoof). Plus dat ze naar de groep toe het excuus gebruikte dat ze Everon juist vertrouwt (4.1), dat is een extra vertaalslag die een Mol niet hoeft te maken lijkt me. Please explain.
Ook Kim zit sinds die tijd op Everon. Van de biechten van de mol kan ik nog bedenken dat er twee of meer gemaakt worden en zodat er een consistente biecht gebruikt wordt in de uiteindelijk edit.
Vorig jaar maakte Renee overigens ook erg laat en onverwacht de switch naar Rocky als mol.
Aflevering 3.2, waar rook is is vuur. De mol zit in de tweede groep bij lasergamen. Everon blijft alleen over, er wordt niet gemold want groep 3 vind alle kistjes. De mol is te snel afgeschoten. Fresia en Kim worden vrij snel afgeschoten. Als Everon de mol zou zijn, dan had hij kistjes kunnen saboteren zonder dat andere kandidaten dit konden zien.
Aflevering 9.1, de mol wil in dit soort opdrachten heel graag als eerste naar binnen. Fresia start de opdracht op een vreemde plaats, ver weg van de plek waar ze het huis binnen komt, net toevallig bij de moeilijkste locatie voor geld, het kluisje waar je een sleutel voor nodig hebt. Vind 2 hoge bedragen, krijgt 3 keer een alarm en gaat af. Er wordt gemold omdat Everon te weinig geld op haalt. Dat kan Everon zijn omdat hij geld achterhoud of doordat Fresia geld voor hem weggenomen heeft.
Aflevering 9.2, Fresia pakt een feestmasker uit de winkel en zet dat op. De kandidaten weten nog niet dat er een gemaskerd bal aan zit te komen. Ook weten de kandidaten niet dat de omgeroepen afvallers nog in de buurt zijn. Hoe zouden Glenn en Thomas die dan al lang in Nederland terug zou moeten zijn, kunnen opduiken in een winkel in Albanie? Een aantal uitspraken van Fresia duiden op voorkennis.
Wat tegen Fresia als mol spreekt is het erg gedetailleerde molboekje, iets wat niet voor een mol spreekt en waarom zou een mol zich zo in zijn boekje laten kijken.
Geen van de afgevallen kandidaten zat op Fresia (alleen in de beginfase werd Fresia nog wel eens meegenomen maar niet door de afvallers). Arno vond Fresia niet te vertrouwen, maar heeft waarschijnlijk niet de test ingevuld op Fresia. Ook van Hila is niet duidelijk of ze op Fresia zat, maar de kans is groter dat ze op een andere, verkeerde kandidaat getunneld heeft. Beide geven aan dat ze getunneld hebben en dat het dom was.
(Fresia was niet heel erg verdacht in de groep, dus als enige tunnelen op deze kandidaat lijkt mij erg gewaagd).
Ook voor Everon en Kim zijn wel heel duidelijke molverwijzingen. Als het niet Fresia blijkt te zijn, dan zit ik er naast.
Afbeelding met dank aan Molecole.