Dat sturende is precies de reden dat ik denk dat Fresia ook de mol zou kunnen zijn.
Ik zou het trouwens fantastisch vinden als ze het is. De onverdachte fanatiekeling die dan goed onder de radar is gebleven.
Maar uiteindelijk zit Everon juist in de beste posities om te mollen, meer dan bij Fresia het geval is, denk ik.
Daarnaast vind ik Everon allesbehalve passief. Hij lijkt een meewerkende kandidaat, maar is dan toch degene die het initiatief neemt om de Laetitia-schapen uit hun hok te halen (volgens mij onterecht). Van de andere kandidaten vernemen we ook dat hij ook wel wat rustiger te werk had kunnen gaan; lijkt mij niet passief.
Bij de jetski's had hij wat mij betreft wel meer kunnen sturen; het leek er vooral op dat de anderen niks van hem aan trokken. En ik krijg soms ook wel het idee dat de groep hem op meer momenten overheerst. Is misschien een minpunt voor de mol, maar misschien toch ook: credits voor de rest? Blijkbaar is het ook een sterke groep.
Meest sturende is (als Everon de mol is) aflevering 1 natuurlijk; de groep ertoe te bewegen om voor hem te stemmen als 'onverdachte kandidaat'.
Voor mij geeft het de doorslag dat hij hele gekke keuzes maakt als hij buiten de groep is. En totaal geen pogingen lijkt te doen (in tegenstelling tot de anderen) om zichzelf verdacht te maken.
Edit: in het opdrachttopic werd bij Vakmanscha(a)p nog door JanneMol, die de schapen heeft geteld
, geopperd dat de Everon-schapen mingeld opleverden. Dat zou wat mij betreft een aanwijzing kunnen zijn.
Maar ik kan me voorstellen dat dit alles geen sterk verhaal is
. Voor iedereen is wel een lijst te maken met verdachte en niet-molse punten. Mocht Everon het zijn (wat ik dan toch denk, ondanks de terechte min-punten), dan zijn er zeker wel wat losse eindjes. Maar ja, dat was vorig jaar ook wel zo bij WIDM.