even in dit draadje, omdat ik anders te veel off-topic ga
Het verschil tussen de Thomas bij het pleidooi en de Thomas bij de executies is wat mij betreft inderdaad levensgroot. Zo gestrest als hij was bij het pleidooi, zo ontspannen is hij bij de executies. Terwijl je bij een kandidaat eerder het omgekeerde zou verwachten.
Maar voor de Mol was het zo belangrijk om die vrijstelling in aflevering 1 te winnen, niet om door te zijn maar om €5000 uit de pot te spelen. Dat is ook één van de redenen waarom ik Everon verdenk. Niet omdat hij gespannen was bij het pleidooi hoor, maar om redenen die ik hier al eerder heb genoemd.
Ja. Everon valt in aflevering 1 in alle drie de opdrachten op met afwijkend gedrag. In opdracht 1 begint het al ...rent hij zonder wat te zeggen weg van Sahil en Fresia
Misschien om de controle te houden over het geld met aanwijzingen naar hemzelf. Wat niet lukt. Fresia grist het weg. Er moest daarnaast natuurlijk flink geld worden verdiend om de opdracht te laten slagen. Ging er later toch weer uit. Zorgde Rik wel voor.
Everons gedrag valt Sahil op. "Everon, WTF ben je aan het doen?!"
Fresia ziet het natuurlijk ook, maar geen biecht, niks.
Fresia of Kim-Lian (of Sahil) heeft geld achtergehouden.
In opdracht 2 bij de zandlopers is het weer raak. Vooral die ene suggestie 'dat is gewoon een uur' (het is een half uur) is mols.
In opdracht 3 lijkt Everon inderdaad de enige te zijn geweest die er alles aan heeft gedaan om de -5000 te pocketen.
Kim verdacht hem al, Fresia misschien ook. Ze verloor hem nauwelijks uit het oog in opdr. 1 en wilde daarna per se een tentje met hem delen.
Ik vertel niks nieuws, weet ik, maar als ik alleen deze aflevering oppervlakkig door bagger vind ik de bewijslast al behoorlijk overtuigend.