Everon is de enige die in beeld hard lijkt te mollen bij de zandloper-opdracht.
Hij wil de tijd van een zandloper van 1:05 minuut afronden naar 1 minuut en daarmee gaan rekenen, omdat ze toch een marge van 10 minuten hebben. Kun je nog als kandidaats zien ...als dat het enige was. Maar dan:
Thomas: "Laten we kijken wat deze doet."
Everon: (meteen) "Ja, da's gewoon een uur."
Thomas: "Nee, dat is denk ik gewoon een
half uur."
Everon: (zachter, timide) "Ja, is een half uur..."
Sterker nog, zijn reactie: dit gebeurt me niet? Dit gebeurt me wel, er viel iets van me af. Ik ben Glen super dankbaar. Dit zou je kunnen vertalen naar een mol die de druk voelde niet als meeste verdacht te worden (want +5.000), maar ook tegelijkertijd te proberen die 5.000 uit de pot te halen door de positie van Glen te krijgen. Dat lukte niet, maar doordat Glen hem de vrijstelling gaf, is het plan alsnog geslaagd
Ik ben het met jullie eens dat het daar op zou kunnen lijken.
Ik heb ergens gelezen dat Everon een laag zelfbeeld heeft of had. Niet zo maar een beetje ook. Dat zou die reactie nog kunnen hebben versterkt.
De vorige opdracht stond hij als Mol namelijk helemaal buitenspel, ondanks een paar dappere pogingen. Heeft hij zichzelf misschien veel te veel aangerekend. (Hij werd volgens mij gewoon overruled door een paar fanatieke kandidaten).