Maar ik twijfel enorm door de ballonnen-opdracht: daar heeft hij juist geld binnengebracht. En dan ook nog als laatste die opdracht doen (= extra aandacht) en niet betrokken zijn bij de beslissing om binnen- of buiten bereik te zijn.
Nou, ik geloof dat ik weer terug ben hier.
Al word ik nog wel heen en weer geslingerd tussen Kim-Lian en Everon. Kim-Lian lijkt eigenlijk alles te doen wat een mol doet. Everon zou wat subtieler zijn als mol. Maar ja, hij heeft deze afl. bar weinig goeds gedaan als kandidaat.
Ik heb hem sterk verdacht na afl. 1, afgestreept na afl. 2 en nu dus weer terug op de radar. Dat zit hem er voor mij in dat ik telkens de indruk heb dat hij zijn lachen inhoudt. Bv na de eerste opdracht van afl. 3 en dat Rik meldt dat er geen geld verdiend is. Ik kan er niet zo goed mijn vinger opleggen.
Wat Mollem zegt over dat alle wrok en emotie totaal verdwenen lijkt, vind ik ook typisch voor een kandidaat (die bedonderd is).
Zeker nadat hij zijn verdenking uitspreekt richting Thomas, en weer dat lachje erbij: "Ik zou precies hetzelfde gedaan hebben." ... als hij kandidaat zou zijn misschien?
Thomas speelde vuil spel, maar dat hij voor de jokers zou gaan, was ook wel weer in te schatten. Everon gaf notabene een voorzet: "Jij bent mijn mol", wat Blip ook opmerkt. Nee, dát wekt vertrouwen bij Thomas.
Als Everon dat niet had gezegd, was Thomas misschien voor de beide vrijstellingen gegaan.
Heel verdacht vind ik hem nu. Misschien nog wel meer verdacht dan Kim.
En dan nog iets... Waarom gooit hij hier met geld (na de laseropdracht) en lijkt hij daarna onder de tafel te kruipen? (geld oprapen of toch geld verstoppen? Dat is de vraag
)