Daar heb je zeker gelijk in. Hoewel de acties van Rob wel voorspelbaar waren omdat ze vanuit het beste scenario bekeken waren. Bij Renee en Jeroen vind ik nog altijd dat ze niet optimaal gemold hebben door veel kansen te laten liggen.
Het verschil zit al in de kijker denk ik. Zelf vond ik Jeroen een geweldige mol bijvoorbeeld. Omdat hij invloed uit oefende op anderen die daardoor het geld niet binnen haalden. Dat denk ik ook te zien soms bij Kim Lian. Psychisch spelletje.
Maar verdediging van Kim komt gewoon niet overeen met hetgeen we hebben gezien. In die boot-opdracht zou een montagetruc zitten, terwijl dat juist een cruciale opdracht is om Kim af te schrijven. De foto's die het programma laten zien, Moltalk en nu de exclusieve beelden bevestigen echt dat Everon daar de dief heeft gefotografeerd en dan kun je ook herleiden dat Kim vijf foto's heeft gemaakt. Zelfde met de munten, want daar kon ze niets doen. Ze molt in aflevering 2 al onder het oog van de kandidaten.
Heeft de mol verdediging nodig? Soms pakken ze bewust geld en soms mislukt een vooruit bedachte molactie faliekant. De foto opdracht zit mij ook dwars. Ik denk dat ze de boef wilde fotograferen maar dat niet gelukt is of de kandidaten elkaar beter konden zien dan wij uit de beelden kunnen halen (ze wisten veel van elkaar dus waren niet ver weg).
Zelf kijk ik graag naar acties die mogelijk molacties kunnen zijn en vergelijk met anderen. Dan denk ik meer molacties te zien van Kim Lian dan van Everon of Fresia.
Ik besef me echt dat mensen hier nu te diep in een tunnel zitten om te kunnen switchen, maar ik wil ook begrijpen wat nou echt de harde bewijzen zijn naar Kim-Lian. Is het het masker en daarna bewijzen zoeken dat het zo is en alles dat het tegendeel laat zien wegwuiven of heb ik iets niet gezien?
Begrijp deze insteek eigenlijk niet. Voor geen van de drie finalisten is 'hard bewijs' wie de mol zal zijn. En je 'beschuldigd' ons zachtjes van tunnelvisie en vraagt wat je gemist hebt. Maar er staan zat acties en mogelijke verwijzingen gemeld in deze draad. Jij ziet er alleen niets in.
Ik denk dat Kim Lian de mol is en hoef anderen niet met alle geweld te overtuigen. Heb ik het mis, ook prima. Dan heb ik spoken gezien