Wel potverrr de potverr!
(ow, in de tussentijd is het bericht waar dit een reactie op is verwijderd…)
Maarre back to business:
Uiteindelijk ben ik vanavond pas een tweede keer gaan kijken. Alleen opdracht 1 nog maar trouwens. Bij de eerste keer kijken viel dat roze etuitje met de verdubbelaar natuurlijk al op. Die “vergat” ze en ze vergat daar later ook iets over te zeggen. Erg twijfelachtig, maar wat ik dan raar vond is dat ze wel het geld had. Maar wacht even..
De kettingreactie mislukte sowieso doordat Everon zijn sleutel niet vond. Maar als de mol aan een ketting zat, dan kon ze dat niet weten. En moest dus zelf mollen om ervoor te zorgen dat de kettingreactie mislukte.
En ja, dan vind ik LaeTITIA (
) toch weer verdacht. Vooral vanwege het voorkomen van de kettingreactie. Want daarmee kon ze het meeste geld uit de pot houden. Toch denk ik dat ze ook probeerde zo veel mogelijk tijd te rekken zodat ze te laat zou zijn met het geld. En misschien probeerde ze wel het geld níet te krijgen:
-Het zwarte zakje heeft ze al snel. Ze benadrukt gelijk weer hoe goed ze is met haar: “Lekker bezig!” Maar daarna is ze extreem lang aan het graven naar de sleutel. De opdracht duurde 45 minuten en na 24 minuten zat ze nog steeds vast.
-Sahil gooit een tweede zakje naar haar, maar die kan ze niet vinden. Ze doet dan ook heel relaxed en een beetje lacherig.
-Het bekende roze zakje. In het eerste shot stond ze met haar voet op de waterlijn en leek ze er best bij te kunnen. Ze had de ketting namelijk vast met haar hand waardoor ze minder speling had. Als ze was gaan liggen, kon ze er dan echt niet bij? Ze probéérde het niet eens. Uiteindelijk heeft ze toch de sleutel en ze komt los. Maar ze “vergeet” het roze zakje.
-Thomas geeft haar haar aanwijzing: komt in het water uit. Dan zegt ze: “Ik vraag me af of het geld in het water ligt, dus laat ik daar maar niet gaan graven.” Huh?? Deed dus niks met de aanwijzing van Thomas. En ze hadden nota bene allemaal waterschoentjes gekregen dus was ze nou echt zo verbaasd dat ze het water in moest?
-Nadat ze de aanwijzing van Thomas kreeg, gaf ze hem ook direct een aanwijzing. Via dezelfde porto. Dat was niet de bedoeling, daar had ze de andere porto voor.
-Ze had heel kort via de porto contact met Kim-Lian dus schijnbaar moet ze daar een aanwijzing van krijgen of ontvangen. We horen niet dat het gesprek wordt afgemaakt en later zegt Kim-Lian ook dat ze helemaal niks meer doorkreeg via haar porto’s. Heeft Laetitia hier de kettingreactie verbroken? (Dat Everon niet bij zijn zakje kon, kon ze immers niet weten vanaf die plek.) Of is er wel contact geweest met Kim-Lian en is dat er uit geknipt?
-Uiteindelijk vindt ze toch haar geld. Onduidelijk hoe ze aan die aanwijzing kwam, was niet op de plek van Thomas zijn aanwijzing. Misschien toch Kim-Lian gesproken maar hebben ze dat er uit geknipt? In dat geval was de aanwijzing van Thomas (die in het water uitkwam) dus niet voor haar bedoeld. Maar dan moet ze die boodschap op de porto ‘Verzenden’ hebben gekregen. Had ze niet door dat dat niet klopte?
Uiteindelijk 750,- in de pot waarvan 250 van Laetitia. Maar ze hadden met deze opdracht 2000,- kunnen verdienen! Dus 1250,- uit de pot gehouden door een beetje mollen. Vanuit haar gezien dan, want dat de kettingreactie was verbroken doordat Everon geen sleutel vond, wist ze toen nog niet.
Die kettingreactie kan ook verbroken zijn doordat Thomas het via de verkeerde porto aan Laetitia doorgaf. Maar dat vind ik veel minder waarschijnlijk. Dan had hij toch op zijn minst die verdubbelaar kunnen laten liggen? Het klunzen imago heeft hij toch al.
Ook Kim kan hier gemold hebben door te klooien met die porto. Of Everon door het zakje niet te kunnen pakken. Toch zie ik bij bij Laetitia veel meer aanwijzingen dat er iets niet klopte.
Sahil zei trouwens later in zijn biecht nog over Thomas dat hij nieuwsgierig was of hij het roze zakje wel zou pakken of zou doen of hij het niet zou zien. Hintte hij hier op Laetitia? Grote kans dat hij inmiddels van Fresia had gehoord dat zij haar roze zakje naar Laetitia had gegooid.
Nou, jullie merken het, lekker kort weer
(En dit was nog maar de eerste opdracht). De hartelijke groeten vanuit mijn tunnel!
EDIT: @Heinz weer iets gemist: jouw overzicht. Ik ga gelijk even kijken.