Het maakt, denk ik, niet veel uit hoeveel geld er precies te verdienen was en hoeveel troeven er in totaal waren. Neem aan, kan bijna niet anders, dat het bedrag, per troef, door Rik aangepast zou worden zodat het ongeveer zou matchen.
Wat opvalt is Fresia, pakt brutaal geld, draait zich om en loopt weg. Niemand ziet hoeveel precies en wat zij er mee doet. Glen is eveneens bezig geld uit een kistje te halen, hoeveel? Wat doet hij er mee?
Ook Everon heeft geld gepakt. We zien niet (goed) wie er geld inlevert en hoeveel.
Ik ga er van uit dat de MOL bij de aftroevers zit. Immers het geld moet uitgegeven worden om de hints, die er op schijnen te staan, uit de groep te houden. Bij de aftroevers kun je de aankoop van troeven (helpen) sturen.
Het maakt niet uit dat er €100 is verdwenen, de MOL hoeft dat niet zelf te hebben. Het gebeurt regelmatig dat een kandidaat geld achter houdt.
En dat er een paar troeven achtergehouden worden maakt niet zo veel uit voor de MOL omdat hij/zij weet wat er gaat gebeuren bij de executie. De troeven zijn dan toch waardeloos.
Ik schrap voorzichtig en voorlopig Welmoed en Laetitia als MOL zij waren veel te happig op de troeven.
Al die verwijzingen, zeker in aflevering 1 naar Kim-Lian, geloof ik absoluut niet. De makers hebben hun les geleerd en geven echt niet meer zo makkelijk hints weg
Verder viel het mij op dat deze groep van start af aan zo makkelijk was om te leren kennen, inclusief de namen.
Verwacht er veel van dit jaar