Maar ik zie toch duidelijk een stuk of 10 groene knikkers in het kleine bakje zitten, en eentje op tafel liggen... Ik denk dat ze gewoon roert op zoek naar nog meer groene, die er niet meer in zitten.
Maar we zien haar toch echt een graai doen in het bakje met groene knikkers en die teruggooien in de bak met rode. Ik heb de opdracht nogmaals teruggekeken en op geen enkel moment zaten er rode knikkers in het bakje met groene. Het laatste duidelijke shot dat we hebben is deze:
Het is dus niet zo dat Fresia rode knikkers teruggooide die per ongeluk in het bakje van de groene terecht waren gekomen. En het is onzinnig en tijdverspillend om de rode knikkers die op tafel waren gevallen op te pakken en terug te gooien. Fresia pakte met twee handen duidelijk knikkers uit het kleine bakje en gooide die in de grote.
Voor zover ik kon zien zaten er bij Glen iets van zes tot acht groene knikkers in het bakje à 25 euro per stuk. Totaalbedrag max 200 euro. We zien helaas geen eindshot meer van de knikkertafel, dus hoeveel er aan het einde in zaten is niet bekend. Dat kunnen er dus ook nul zijn geweest. Er is in elk geval geen geld mee verdiend. Rik gaf aan dat de opdracht in elk geval deels niet goed was uitgevoerd omdat sommige knikkers met de handen i.p.v. met stokjes waren gepakt. We weten alleen niet of de knikkers die wél goed waren gepakt geld op hadden geleverd, of dat de hele opdracht was afgekeurd als er ook maar één knikker met de hand was gepakt.
Maar los van het resultaat: waarom gooit Fresia knikkers van de kleine in de grote bak, op een plek waar ze ook nog eens het minst zichtbaar is voor haar medekandidaten? Dat heb ik verder niemand zien doen.