Volgens mij zijn er geen duidelijke shots. Misschien is er wel met de beste HD-kwaliteit iets te lezen? Er zaten inderdaad interessante woorden en zinnetjes tussen.
Van sommige woorden en zinnen was het wel duidelijk dat ze om de spraakverwarring te bevorderen werden gekozen. Zoals kartongeluk: kart-ongeluk of karton-geluk? En kerstoomaatjes: kers-tomaatjes of kerst-omaatjes? En natuurlijk zinnen als "ik snap het niet", "kan je langzamer praten?", etc.
Van de lijst van Fresia krijgen we wel wat shots. Van de gedownloade HD versie heb ik een snapshot gemaakt van deze lijst (foto). De tekst is absoluut niet te lezen. Wel is te achterhalen waar de woordjes / zinnen stonden die Fresia heeft genoemd voor zover we die te zien krijgen. Aan het begin van de opdracht horen we Fresia zeggen Etherdiscipline. Dit is zeker niet de eerste regel, want dit is een zin. We zien Fresia een tijd hierna super-de-luxe zeggen en later de zin "Wat zeg je". Deze laatste zin is vrijwel zeker de 15e regel van de 25.
Verder valt op dat ze allemaal netjes om de beurt praten, de cirkel rond in de volgorde:
Fresia, Hila, Arno, Kim-Lian en daarna de duo partners:
Everon, Thomas, Laetitia, Sahil.
Een woord of zin van Fresia verdrinkt in de echoes van de lawine woorden en zinnen van Sahil, want Fresia is na Sahil en Everon maakt op dat moment een gebaar dat hij Fresia niet hoort.
De bommelwoorden die we horen zijn:
Kartongeluk (Hila)
Carnavalshit (Arno)
Kerstomaatje (Kim-Lian)
Bisschopsmijter (Arno)
Neppelgrims (Thomas)
Opvallend is verder dat ik van Hila de volgende zinnen heb opgetekend:
- Ik ben de Mol
- De cirkel is rond
- Ik heb een vrijstelling
- Ik heb de vrijstelling
- Wie is de Mol (niet zeker dat dit de stem van Hila is)
- De cirkel is rond ik heb een vrijstelling
Verder is Hila ook de enige die haar bommelwoord verkeerd uitspreekt.
Edit: Op regel 6 van de lijst staat zo te zien een heel lang woord. Dat zal dus waarschijnlijk het uitgeschreven getal zijn geweest. Het is dus niet zo dat ze de getallen niet allemaal hebben opgenoemd omdat ze hier niet meer aan toe kwamen.