Auteur Topic: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet  (gelezen 21068 keer)

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #140 Gepost op: 9-02-2022, 07:12:11 »
Ah gevonden... Sahil zegt  "op je 3 en je 9". Alsin waar de badmeesters staan, in kickboks termen. Dus niet 319. 
Die theorie van mollenjagers hierboven kunnen we wat mij betreft afschrijven.
prima.
Op je drie en een op je negen zou "iets" zijn, maar dat zegt hij niet. Hint 1011 naar de prullenbak. Zouden we er nog een stuk of 3 overhouden die wel een hint kunnen zijn?  ;D

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
« Reactie #141 Gepost op: 9-02-2022, 07:39:58 »
Ik ben door de jaren heen iemand geweest die zoekt naar een aannemelijke verklaring bij zaken zoals opschriften.

Een voorbeeld daarvoor zijn de cijfers op de muren, en niet alleen in Porto Palermo. Nu maakt grafitti in een vervallen kabelfabriek me niet zoveel uit, in een fort of iets dergelijks lijkt me dat not done.

Maar ik had het er met een paar mensen over: áls er al een aanwijzing op een muur staat, dan zal dat met blacklightstiften gedaan zijn, of met andere verwijderbare middelen, zoals een envelop.

Kort gezegd: hier op RN valt het wel mee, maar bijvoorbeeld op facebook bijten mensen zich stuk op getallen als 14, 8, 217 in het fort.

Getallen die er mijns inziens al heel lang op die muren staan.

Offline Talpavenator

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
« Reactie #142 Gepost op: 9-02-2022, 08:37:21 »
Nelleke van Trust Nobody heeft het uitgezocht en de tekens staan er inderdaad al langere tijd heeft ze op foto's gezien. Ik heb het zelf niet nagekeken, maar ik vertrouw haar wel in het speuren.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Belgian Mol

• Forumlid
« Reactie #143 Gepost op: 9-02-2022, 09:36:38 »
Bij nog eens over deze opdracht na te denken is de strategie in groep 1 als mol echt enorm simpel. Eerst verstop je een sleutel (+-1000 euro weg) en dan rek je tijd zodat de tweede groep in tijdsnood komt en minder tijd heeft voor de kistjes. Dat gebeurt niet. Zoals ik al dacht zal de mol wel in groep 2 zitten. Thomas is als mol geloof ik niet in en Sahil is naar huis. Dan komen we toch weer bj Kim uit.

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #144 Gepost op: 9-02-2022, 09:47:53 »
Dat gebeurt niet.
Everon vond wel een sleutel maar kan er in het begin een hebben verduisterd. Of was de sleutel die Fresia voorbij liep de vierde? Everon wilde naar "de middenkant", vond daar niets en vroeg aan het eind naar welke kamer ze op zoek zouden gaan naar de laatste sleutel. Maar Fresia wilde stoppen.

Offline Mollem

• Forumlid
  • love and understanding
« Reactie #145 Gepost op: 9-02-2022, 10:03:51 »
De mol in de eerste groep, het is niet onmogelijk natuurlijk.
Het moet voor de mol dan ondoenlijk veel te opvallend zijn geweest om over de verdeling in discussie te gaan, en dacht 'pech gehad' en was tevreden met 1 sleutel -wel 3 pijlen- minder, verder keurig als kandidaat gedragen en niet opvallen, pijlen perfect schieten en de hopen dat groep 2 -met Sahil- het verder zou verklooien. Dat is natuurlijk niet de mol die wij willen zien, maar zo kan het verkeren. We zullen hier waarschijnlijk niets van terugzien in afl.10.

Offline Talpavenator

• Forumlid
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
« Reactie #146 Gepost op: 9-02-2022, 10:24:40 »
De mol had hier wellicht niets te kiezen. Dat het in groep 2 beter mollen was, betekent niet dat de mol daar ook was. Dus op basis van de beste molpositie iemand afstrepen is niet erg logisch. Zelf denk ik namelijk helemaal niet dat de mol in groep 2 zat, maar in groep 1 en dat deze door Sahil buiten spel is gezet doordat hij voor de verdeling koos. Verder had Kim best mogelijkheden om te mollen, maar liet ze dat na. Dat vind ik pas onmols.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #147 Gepost op: 9-02-2022, 11:25:42 »
Voor mij is de grote vraag of de Mol wist wie de Rik-o-foon had. Als dat zo is, dan zou hij wel eens doelbewust met diegene in het busje zijn gestapt. Je hebt dan kans om a) de teams samen te stellen en b) te zorgen dat je op de beste molpositie komt, wat nu ook gebeurde. Weliswaar was Sahil hier degene die het voorstelde, maar dat had je als Mol ook nog kunnen doen mocht Sahil je niet voor zijn geweest. Thomas zou wat dat betreft erg verdacht kunnen zijn omdat hij aan de teamsamenstelling ook meteen een keuze voor de positie koppelde.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2022, 11:28:11 door MartinJ »

Offline SlimmerAlsJij

• Forumlid
« Reactie #148 Gepost op: 9-02-2022, 12:23:08 »
In groep 1 was het het makkelijkst om te mollen. Van productie horen waar de sleutels liggen, snel 2 pakken en verduisteren, dan 2 andere vinden en op de rest van je team boos worden dat ze hun best niet doen. Dan aandringen op nog net wat langer zoeken dan de 30min en daarmee heb je meer dan 50% gemold terwijl jij gezien wordt als de held. Althans, zo zou ik het proberen te doen.

Offline Rozz75

• Forumlid
« Reactie #149 Gepost op: 9-02-2022, 15:01:04 »
Slimmeralsjij, even off topic, waarom ‘slimmeralsjij’ als naam?

Het is ‘slimmer dan’ , dus je doet je naam geen eer aan  ::rofl:: ::bravo::

Sorry moest er erg om lachen toen ik je naam zag, bedoel het als grapje  ::love::

En ja, zo had de mol het kunnen doen, vaak loopt het voor de mol ook anders dan gehoopt.

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 9-02-2022, 15:53:23 »
De mol had hier wellicht niets te kiezen. Dat het in groep 2 beter mollen was, betekent niet dat de mol daar ook was. Dus op basis van de beste molpositie iemand afstrepen is niet erg logisch. Zelf denk ik namelijk helemaal niet dat de mol in groep 2 zat, maar in groep 1 en dat deze door Sahil buiten spel is gezet doordat hij voor de verdeling koos. Verder had Kim best mogelijkheden om te mollen, maar liet ze dat na. Dat vind ik pas onmols.
Er viel eigenlijk in beide groepen te mollen.
Maar stel dat groep 1, zonder mol, alle 4 de sleutels vindt, dat zijn dan 10 pijlen en alle codes.
Dan zit je als mol in groep 2 en ga je moeten of pijlen niet vinden, of kistjes terug het water ingooien, of de badmeesters je kistjes terug laten gooien. Want, alle codes wil dan ook zeggen dat als je niet zo erg je best doet en 5 kistjes vindt, die ook alle 5 open gaan, alle codes zijn er. En je hebt dan ook geen invloed op een fanatieke kandidaat, die er bvb alleen al 3 ophaalt.
Wat je zegt van Kim klopt, ze kon mollen, maar deed het niet. 1100e noemen ipv 1400e is niet mollen. 1100e afgeven aan Rik ipv 1400e is dat wel.

Offline edgomo

• Forumlid
« Reactie #151 Gepost op: 9-02-2022, 16:20:23 »
In groep 1 was het het makkelijkst om te mollen. Van productie horen waar de sleutels liggen, snel 2 pakken en verduisteren, dan 2 andere vinden en op de rest van je team boos worden dat ze hun best niet doen. Dan aandringen op nog net wat langer zoeken dan de 30min en daarmee heb je meer dan 50% gemold terwijl jij gezien wordt als de held. Althans, zo zou ik het proberen te doen.
Zo zou je het kunnen proberen ja. Er zijn ook nog tal van andere mogelijkheden. Ook een beetje afhankelijk van de omstandigheden en het gedrag van de kandidaten.

Offline m0ll0m

• Forumlid
« Reactie #152 Gepost op: 9-02-2022, 18:26:47 »
Wat je zegt van Kim klopt, ze kon mollen, maar deed het niet.
Vergis je niet. Kim komt "aan wal" met nog 17 minuten op de klok. Dat is meer dan de helft van de tijd die ze hadden om kistjes te zoeken. Die 17 minuten heeft ze flierefluitend doorgebracht en daarmee zeker 2, maar misschien wel 3 kistjes niet naar boven gehaald. Tel daarbij op het kistje dat ze niet open kreeg en je kunt haar betichten van het uit de pot houden van 1450 euro.

Offline edgomo

• Forumlid
« Reactie #153 Gepost op: 9-02-2022, 19:53:58 »
Vergis je niet. Kim komt "aan wal" met nog 17 minuten op de klok. Dat is meer dan de helft van de tijd die ze hadden om kistjes te zoeken. Die 17 minuten heeft ze flierefluitend doorgebracht en daarmee zeker 2, maar misschien wel 3 kistjes niet naar boven gehaald. Tel daarbij op het kistje dat ze niet open kreeg en je kunt haar betichten van het uit de pot houden van 1450 euro.
Dus als Sahil wat beter op zijn kistjes gepast had en met een stuk of 3 van die dingen naar buiten gekomen was, dan had Kim niet zo goed gemold? Beetje krom.
Dat Kim een kistje niet open kreeg komt omdat er in het fort een sleutel niet gevonden is.

Offline mocemole

• Forumlid
« Reactie #154 Gepost op: 9-02-2022, 20:06:59 »
Het kistje dat ze niet open kreeg was niet haar verdienste, dat was omdat de code ontbrak. Ze hadden maar 7 codes, als ze alle 10 kistjes hadden zouden er ook 3 niet geopend kunnen worden. 1050euro is uit de pot gehouden door team fort. Van de 2250 die ze nog konden verdienen is er 1400 verdiend. Als er in de grot gemold is, kan dat niet meer dan 850euro zijn, en daar schrijf ik het grootste deel toe aan Sahil.

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #155 Gepost op: 9-02-2022, 20:20:05 »
Ze konden nog 7 keer 350 = 2450 verdienen. Dus daar ook 1050 niet binnen gehaald.

Offline mocemole

• Forumlid
« Reactie #156 Gepost op: 9-02-2022, 20:26:13 »
Ze konden nog 7 keer 350 = 2450 verdienen. Dus daar ook 1050 niet binnen gehaald.
Je hebt helemaal gelijk, misteld.
Maar zelfs dan kan Kim onmogelijk 1450 euro uit de pot houden.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #157 Gepost op: 9-02-2022, 20:34:30 »
Zou deze opdracht echt "In het verschiet" heten omdat de kandidaten met pijl en boog ver moeten schieten?

Zo'n slechte woordgrap zouden we niet eens toelaten in het onderschriftenspel. ::schaam::

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #158 Gepost op: 9-02-2022, 21:06:30 »
Valt nog mee dat het niet “in het ver schiet was”.  ::)
Ik heb toch ergens het idee dat dit de opdracht was die “in het verschiet” lag, toen de kandidaten in aflevering 1 een “schot voor de boeg” deden.
Letterlijk werden er nu pijlen voor de boeg van het schip geschoten.

Misschien is er een verband tussen de kandidaten, hun eerste verdenking en de nummers op de pijlen. Zoiets als de postcodes van de kandidaten die verwerkt waren in de codes in het seizoen van Klaas.

Mijn hintradar staat op scherp, maar heb hem nog niet gekraakt.  ???
« Laatst bewerkt op: 9-02-2022, 21:09:37 door annebeestje »

Offline Gerhardt78

• Forumlid
« Reactie #159 Gepost op: 9-02-2022, 21:44:39 »
Zou deze opdracht echt "In het verschiet" heten omdat de kandidaten met pijl en boog ver moeten schieten?

Zo'n slechte woordgrap zouden we niet eens toelaten in het onderschriftenspel. ::schaam::

De mol zit in het ver-schiet-team?
Geldt voor mijn twee top kandidaten (Fresia en Everon).