Volgens mij heeft Thomas "gewoon" een vrijstelling verdiend met als twist dat hij die weer moest inleveren als hij niet kon raden wie de test het slechtst gemaakt had. Ik heb daar niet zo'n moeite mee.
En toch: nu bepaalt de uitkomst van een typische ER proef of je met 2/3 minuten achterstand je de test begint. Het komt juist vaak voor dat er meer kandidaten met dezelfde aantal vragen fout overblijven en dan gaat het op tijd. Op die manier benadeel je wel degelijk iemand.
Het is niet nieuw. Peggy/Ron werden benadeeld doordat Jeroen in hun groepje zat bij Palermo en de mol gaat nooit naar huis. Tygo en Nickie waren al door. Dan heb je dus 2/3e kans op een rood scherm.
Tygo werd in zijn seizoen een finaleplek ontnomen met 4 op een rij, Freek benutte die. Dus ja de makers hebben er geen enkel probleem mee. Ik vind het op tijd nagaan wie het langzaamste is prima. Maar dan moet je niet de uitkomst van een proef bepalen door twee kandidaten 2/3 min te geven die niet goed te maken zijn en bovendien 1 kandidaat een mini vrijstelling geven met het vraagteken.
Maargoed het is gebeurd en uit niet is de mol blijkt dat Lae al had verklapt slecht de test te hebben ingevuld. Dus ik begrijp wel waarom Thomas koos voor Laetitia met die info. Maar als maker moet je het zeker richting de finale of in elk geval in het zicht niet zo gaan zitten klooien.