Ik kan me echt niet voorstellen dat ze in Albanië een gemaskerd bal organiseren dat ze de ontmaskering noemen, en dat de mol daar niet zou zijn ontmaskerd.
Dat de winnaar nog niet bekend is gemaakt, dat zou kunnen. Maar al is die winnaar daar inderdaad nog niet bekend gemaakt, dat zegt toch niets over wie de mol is of niet is? De afvallers hebben wel kennis, ook verkregen van de laatste afvallers die als het goed is het meeste weten. Maar ze hebben de afleveringen niet gezien en weten dus niet op wie de kandidaten hebben ingezet bij de laatste test. Ze zullen wel een vermoeden hebben, maar ze hebben niet gezien wat wij op TV te zien kregen. En weten dus nog niets.
Wij als kijkers weten wel op wie er bij de laatste test is ingezet. Maar wij weten nog niet wie de mol is. Voor ons worden zowel de mol als de winnaar komende zaterdag bekend gemaakt. Daardoor kunnen we toch nog geen conclusies trekken over wie de mol niet kan zijn of wie de mol is?
Toch lijkt het me zeer sterk dat tijdens de ontmaskering nog geen winnaar/verliezer bekend is gemaakt. Dat zou echt vreselijk lullig zijn tegenover de finalisten en afvallers. Een paar dagen wachten, oké. Maar een paar máánden?
Dat de finalisten de test opnieuw mogen maken als Fresia de mol blijkt te zijn, lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Als ze dat zouden doen, dan leggen ze alleen maar nog meer de nadruk op de anticlimax.