Ik ben nog helemaal niet op zoek naar de mol, dat kan ook nog niet. Ik probeer tot nog toe maar te analyseren wat met ons laat zien om ons al te beïnvloeden net zoals bij het knip en plakwerk van de mollicitaties.
De promo is maar een filmpje van 30 sec. en door elkaar gemonteerd. Met opvallende edits van Soy, Jurre, Froukje en Annick. Van sommigen zien we niets, anderen zijn weinig in beeld. Ik ben wel benieuwd wat we van dit onderdeel terugzien in de aflevering. Komt dit terug als een hele opdracht of krijgen we dan ook slechts flitsen te zien?
Wat zien we?
De kandidaten staan in een halve cirkel en moeten één voor één naar de telefoon. In het begin weet niemand wat er staat te gebeuren maar gaandeweg krijgt men door dat er iets aan de hand is. Als men het rijtje is afgegaan dan is Anke als eerste aan de beurt, zij reageert nog onbevangen, van Ranomi zien we helemaal niets. Bij Sarah alleen een arm die die hoorn weer op de haak legt. Soy is zijn pokerface vergeten, Nabil lijkt het meest rustig en tevreden. Froukje probeert nonchalant te kijken, Annick lijkt te schrikken en Jurre krijgt het aan zijn hart. Daniel en Sander zien we niet aan de telefoon
Tussendoor shots van Sarah en Soy die vol spanning toekijken (zij zijn als eersten aan de beurt en weten inmiddels waar het om gaat) en Sander en Jurre die elkaar vragend aankijken alsof ze denken: 'Wat gebeurt hier?" Verder Daniel en Sander die observerend kijken(als Froukje terugkomt?)
Vreemd dat we van Ranomi niets hebben gezien.
Edit: Het kan ook dat de volgorde van telefoon opnemen beurtelings links/rechts is geweest. De volgorde is dan man/vrouw. De halve cirkel lijkt uit 2 delen te bestaan. Als dat zo is zijn de kandidaten bewust zo neergezet. De vragende blik van Sander naar Jurre is dan mogelijk geweest nadat Jurre als 2e aan de beurt was.