Aflevering drie was voor mij een hoogtepunt als het gaat om het quad rijden of hoe Annick zo mooi zegt: kwotten. Dat was zo bizar mooi en leuk. En we hebben veel lol gehad en geld binnengehaald voor de pot!
Andere opdracht is op een schip. Dat was ook weer gekkenhuis. En met gekkenhuis bedoel ik... complot Annick. Ik ben dit keer samen met ouwe dibbes, bloed gabber Sander de Kramer een team/duo. Wat overigens heel vlot en goed ging.
Sander is een oprechte man, waarvan ik zeker weet: hij is niet de Mol. Dus hij is officieel nummer twee van de mensen die ik kan vertrouwen. Wij vinden een papier waarop staat: ga je voor het geld of de jokers. Die geven we aan Soy, Daniël, en Jurre.
We komen onderweg Annick weer tegen met Ranomi en Anke. En ja hoor, complot Annick gaat weer. Ja Nabil wat doen jullie hier En ze gaat te keer. En weer denk is ze nou aan het Mollen, of vertrouwt zijn mij niet?
Opdracht is klaar, en de eliminatie begint weer. Ik krijg gelukkig weer een groen scherm. En helaas gaat Sander er dit keer uit. Shit! Ik sliep met hem op een kamer. Wat mij goed bevallen is. En ik heb nou weer een persoon (Annick) die ik kan vertrouwen.
Gek genoeg was hij er oké mee en gaat vanaf nu door het leven als de vrolijkste afvaller ooit. Haha. Aflevering vier is echt pittig. Je merkt dat het spel steeds gekker begint te worden. De badeend naar boven trekken en duwen. Wat mislukte. En vervolgens komen we aan in een koude wijnkelder. Met allemaal kaarsen en koffers. En het scherm. Daar is het belangrijk dat jij je pokerface opzet. Dus als je het rode of groene scherm krijgt, is het belangrijk dat je volledig strak blijft kijken.
Ik krijg gelukkig het groene scherm. Maar ik laat niks zien. De rest ook niet echt. Alleen Daniël doet meteen zenuwachtig. En zegt: ik heb hem niet, maar degene die het wel heeft moet het toegeven. Ik heb de hoogste koffer, met 2500,- euro. Annick de laagste 0,- euro.
Ik kom er in de tussentijd ook achter – dankzij Anke – dat die drie gasten; Soy, Jurre en Daniël, dus op het schip gekozen hebben voor de jokers. Die kwam wel even binnen.
Maar wat echt een shock is. Is dat Annick nu het rode scherm heeft gekregen. Iedereen schrok, en het was natuurlijk ook heel oneerlijk en zuur, omdat zij in het begin gewoon een groen scherm heeft gehad...
Daar gaat Annick dan. Nu vertrouw ik niemand meer binnen de groep. Als ik Anke en Ranomi hoog op mijn lijstje had staan als Mol, dan had ik ze zeker vertrouwd. Maar ja, vanaf nu scherper zijn.
Aflevering vijf in het Lord Milner hotel, dat was me toch een avontuur. Het begint al bij binnenkomst. Zo’n sinistere Engelse man die het verhaal vertelt over ene Kattie. De dag voordat ze gaat trouwen breekt ze haar nek. En ze zeggen dat haar geest daar nog rondhangt.
Oké, is goed.
We komen aan in een eetruimte. Echt barok achtig. We bestellen eten bij een ober uit de Gouden Eeuw. Vervolgens begint het licht te flikkeren en krijgen we via een schilderij een opdracht. Jurre was bang. En daar hebben we de groep in tweeën gesplitst.
Ik ben samen met Anke en Soy. Daar is zoveel gebeurd. Van sleutels die vallen. Schilderijen die praten. Soy en ik die een klein akkefietje hebben gehad over een joker. Koude slaapkamers. Foto’s van ons. Ik zou het zo weer overdoen.
En daarna natuurlijk de trip met Ranomi en Jurre. We mogen zelf rijden. En we zien weer bizar mooie plekken en bergen. Onderweg naar een struisvogelboerderij. Alles staat in het teken van de struisvogel. Onderweg wat opdrachten laten mislukken. Best wel alles laten mislukken.
We komen ook kisten tegen. Waarop staat: Ben je zeker van je zaak? Ik twijfel eerst. Maar zo arrogant als ik ben, besluit ik toch de kist te pakken. Ook een beetje omdat Jurre zegt ik pak het sowieso niet. En Ranomi wil de kist ook niet.
Tweede kist die we tegenkomen, pakt Ranomi wel. We gooien ze in de achterbak. We hebben ons hoofd nog in het zand gestoken.
Laatste locatie is een soort van grot. Met vleermuizen en ook mensen uit de Prehistorie. Het is daarbinnen klam en warm. En vervolgens zien we de rest van de groep daar ook. Soy en Anke beiden met een kist.
We zien Rik. En die vertelt ons dat we de kist mogen openmaken. Daar zitten stoelen in… Degene die een stoel hebben, zitten in de eliminatie. Jurre en Daniël in shock.
En dan zegt Rik: degene zonder stoel, zijn door naar de volgende aflevering. Zij super blij, wat terecht is. Omg, wij kijken elkaar aan. Er hangt meteen een grimmige sfeer.
En we mogen op het scherm nog vijf vragen invullen. Bij mij is het op dat moment alles of niets. Achteraf natuurlijk super dom. Maar stel dat ik eruit zou gaan omdat ik dus een nieuwe weg ben ingeslagen. Dat zou ik minder snel kunnen verteren. Soy en ik blijven met z’n tweeën over.
Hij krijgt het groene scherm. Ik zie totale verwarring bij hem. Hij mag weglopen. En ik ben daar alleen. En weet al dat ik eruit lig. En daar komt het.
Mijn minst favoriete kleur: ROOD.
Ik mag daarna nog afscheid nemen van iedereen. Sommigen denken dat ik terug ben gekomen en beginnen te juichen. Maar niets is minder waar.
Ik lig eruit!!! Ik baal!
Maar tegelijkertijd ben ik wel blij dat ik zo ver ben gekomen. Ik ging ervanuit dat ik in aflevering een eruit zou liggen. Daar eindigt mijn deelname aan Wie is de Mol?. Maar vanaf daar begint iets nieuws. Namelijk superhard chillen en lachen met de meiden; Froukje, Annick en Sarah. Ik heb veel gelachen in mijn leven. En ook met comedy collega’s. Maar zoveel in een korte periode nog nooit.
Man man man, wat was dit leuk. We zijn van alles gaan doen. Veel uiteten. Tripjes. En dat hotel op Camps Bay was niet normaal. We hebben ook ons eigen Wie is de Mol? opgenomen. “Wie is de Mol? afvallers hotel”.
Annick en Sarah zijn zo talentvol en grappig. Zo kapotgelachen met hen. In de video’s hoor je ons ook alleen maar stuk gaan. Af en toe word ik wel gek door al die tik tok dans video’s van hen.
Ik wil iedereen van productie oprecht bedanken voor deze leuke ervaring en kans. Het is niet normaal hoe wij in de watten zijn gelegd. Er wordt zo goed voor je gezorgd. Ik heb er weer een nieuwe familie bij.
Ik zeg altijd: Vrienden kies je uit, en familie die haat je.
Grapje!
Ik hou van jullie allemaal.
Tot de finale!
- Nabil
https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/item/dagboek-afvaller-5-minst-favoriete-kleur/