het is niet mogelijk dat na woord 4 windpompsherry direct het woord skeletklets komt:
Voor windpompsherry zijn er 9 blokjes uitgedeeld
Na skeletklets hebben zowel Ranomi en Soy als Daniël en Sander 2 blokjes.
Voor skeletklets hebben Anke en Nabil 5 blokjes
Jurre en Annick krijgen hun 5e blokje als Ranomi en Soy 1 blokje hebben.
Dit zorgt in totaal een minimum van 14 blokjes na skeletklets.
Dit betekent dat van windpompsherry tot en met skeletklets er minimaal 5 blokjes zijn verdiend.
We zien een goed antwoord worden ingetoetst bij windpompsherry dus zijn er daar maximaal 3 blokjes verdiend
Bij skeletklets wordt één blokje verdiend
Dus moet er een woord tussen windpompsherry en skeletklets zitten voor dat 5e blokje.
Bij deze opdracht zijn volgens mij twee volgordes van de woorden mogelijk: gelytydigheidsafrigter en inklimgordel kunnen allebij zowel direct voor als direct na skeletklets. Als inklimgordel voor skeletklets is, is er weinig duidelijk, behalve dat Annick en Jurre de €300 euro verdienen. Als inklimgordel na skeletklets komt kom ik uit op de volgende situatie:
Ik doe de volgende aannames:
1. Rik behandelt de juiste betekenis van een woord altijd als laatste.
2. Skeletklets is het eerste woord waarbij 3 teams het juiste woord raden.
3. Bij inklimgordel geven alleen Anke en Nabil het juiste antwoord.
4. Bij gelytydigheidsafrigter kijkt Soy naar links omdat daar minstens één team zit dat hetzelfde woord als Annick en Jurre koos.
Ik beperk mijn tabel tot de woorden vier tot en met negen, omdat de rest uit de beelden geheel duidelijk is.
verdiend | Geld | Annick en Jurre | Ranomi en Soy | Sander en Daniël | Anke en Nabil |
windpompsherry | €50 | 1 | 0 of 1 | 0 of 1 | 0 of 1 |
gelytydigheidsafrigter | €100 | 1 | 0 of 1 | 0 of 1 | 0 of 1 |
skeletklets | €150 | 0 | 0 | 1 | 0 |
inklimgordel | €50 | 1 | 1 | 1 | 0 |
padpredikant | €150 | 1 | 0 | 0 | 1 |
begrafenispote | €100 | 0 | 0 | 0 | 2 |
Hierbij hebben Annick en Jurre €300 verdiend, Ranomi en Soy €100 of €150, Sander en Daniël €100, €150 of €200 en Anke en Nabil €150 of €200