Oké even hardop denken:
Stel even dat Soy de mol is. Hij gedraagt zich als degene die een rood scherm heeft door te vragen om een hoog bedrag zonder uitleg waarmee hij zichzelf heel verdacht maakt.
Als de groep slim was geweest, en indd ook de indruk hadden dat hij een rood scherm had, dan hadden ze hem een laag of het laagste bedrag gegeven. Zodat hij er met weinig tot geen geld uit vliegt. Een Gunstig scenario voor soy mol, want wie er dan ook uit zou gaan (hij niet), die persoon zou sowieso een bedrag mee naar huis nemen. Helaas mislukt.
Dus had Daniël of nabil een rood scherm. Ik vond nabil heel natuurlijk reageren, dus zou dat Daniël geweest zijn die vrij stil was en op z’n vingers beet, wat hij doet als hij zenuwachtig is.
Als Anke de mol is, is het in geen enkel scenario logisch om Soy veel geld te geven zoals ze nu deed. Want of ze geeft hem (als mol) de 750 waarna hij eruit vliegt (door z’n rode scherm) met het hoogst mogelijke bedrag, of ze houdt hem erin zoals nu door een hoog bedrag te geven, maar waarom zou je dat als mol doen en daarmee bewust een ander (in dit geval Annick) benadelen.
Als Anke als mol wist dat Daniël rood zou hebben (en als bondje weet ze dat hij niet op haar zit als mol), dan zou ze hem dus voortrekken door hem dit hoge bedrag te geven. Dan trekt de mol dus iemand voor? Zou het? Ik geloof het niet.
Dus Soy hier heel verdacht. Mbt gedrag Jurre ga ik nog even met mezelf brainstormen ;-) (hield zich afzijdig leek het, kan als mol ook tactisch zijn maar zou je niet meer invloed willen hebben)?