Poll

Missen jullie bepaalde dingen op het forum? Graag je mening in een reactie delen.

Ja
9 (18%)
Weet ik niet
2 (4%)
Af en toe
17 (34%)
Nee
22 (44%)

Totaal aantal stemmen: 50

Auteur Topic: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?  (gelezen 17871 keer)

Offline Petertje2

  • Forumlid
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #180 Gepost op: 11-03-2023, 20:28:25 »
Waar zijn dit jaar de 1v1 mol battles? Niemand die dit oppakt?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #181 Gepost op: 11-03-2023, 21:31:47 »
Waar zijn dit jaar de 1v1 mol battles? Niemand die dit oppakt?

Daar ben je nu een beetje laat mee  :P
Woosie down?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #182 Gepost op: 11-03-2023, 22:21:20 »
Was er iets te Battlen dan ?  Ik denk dat verreweg de meerderheid op het forum wel door had dat jurre de mol ging zijn . 

Ik vind ze wel altijd heel tof die molduels, en zeker goed om alles nog eens door te nemen. 

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #183 Gepost op: 11-03-2023, 22:23:14 »
Leuk dat het molduel zo'n ding is geworden. De eerste die ik maakte was misschien nog wel mijn meest favoriete, Anniek vs Jon in 2009. Ik zal er voor de aankomende De Mol vast weer eentje gaan maken. Maar ook hiervoor geldt natuurlijk: iedereen mag het doen. Open gerust zo'n topic! ::ok::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #184 Gepost op: 11-03-2023, 22:30:53 »
Heinz , neeeeeeee.   Als er een origineel zo goed is dan wil ik geen halfbakken surrogaat van het origineel  ::hug::

Echt hulde en respect voor al het werk wat in die duels moet hebben gezeten , van opmaak tot proberen objectief te blijven, het was gewoon af .

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #185 Gepost op: 11-03-2023, 22:40:21 »
Bedankt. ::trots::

Offline Martje

  • Forumlid
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #186 Gepost op: 12-03-2023, 08:06:34 »
Dit laatste is naar mijn mening een beetje onnodig: foxhunter heeft een molduel gestart Jurre vs Soy. Wmb is ieders inbreng welkom. Dit is verder niet gaan vliegen, maar opzich credits voor het feit dat er tijd in is gestopt naar mijn mening…

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #187 Gepost op: 12-03-2023, 08:23:27 »
Hoe kan ik credits geven aan iets wat ik niet gezien heb ?  Ik wil enkel zeggen dat je een wildgroei aan soortgelijke topics moet proberen te voorkomen.

Liever dat verschillende users voor een mol duel x tegen y, materiaal aanleveren bij actieve leden en er dan 1 x tegen y topic komt wat meteen daarna gesloten wordt . In dat bericht staan dan de feiten wat x en y hebben gedaan en er komt een score uit . De score daar zou je over kunnen discussieren in een eigen post , maar de uiteenzetting van wat x en y deden als een soort herhaling zou ik het meest ideaal vinden vanuit 1 hand, met1 vaste opzet en persoonlijk vind ik die die Heinz maakte daarvoor zeer geschikt . Zakelijk, duidelijk , niet al vanuit een bepaalde vooringenomen uitkomst

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #188 Gepost op: 12-03-2023, 20:00:49 »
Er wordt ook door een paar mensen geopperd om vastgepinde topics juist te beperken!
Ja weet ik, daarom zei ik ook dat sommige het opperen en misschien eerst handig is om het te experimenteren, als we dit wel fijn vinden. Want misschien lijkt mij dit nu een goed idee en later vind ik dit idee toch minder en geldt ook voor de andere mensen die het een goed idee vinden en andersom ook.
« Laatst bewerkt op: 12-03-2023, 20:08:52 door Mol1991 »

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #189 Gepost op: 12-03-2023, 22:03:37 »
Want misschien lijkt mij dit nu een goed idee en later vind ik dit idee toch minder en geldt ook voor de andere mensen die het een goed idee vinden en andersom ook.
Ik heb ooit op een ander forum gezegd over een wijziging: "het was een goed idee om het uit te proberen, het heeft niet uitgepakt zoals we dachten, en dus is het nu een goed idee om het weer terug te draaien."
Zo denk ik nu ook. Als je het probeert, en het blijkt later toch niet zo fijn te werken, heb je toch weer wat geleerd. :) Het is eigenlijk net WIDM zelf :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #190 Gepost op: 13-03-2023, 00:31:56 »
Ik wil weten wat mensen ergens over te zeggen hebben.
Helemaal mee eens en daarom ben ik groot voorstander van een "like" knop (let wel voor posts, niet voor topics). Wat ik zonder zo'n knop vaak zie is dat gebruikers denken iets over een post te zeggen door bijvoorbeeld een  ::bravo:: te posten. Hiermee breng je volgens mij niets nieuws in en met een like knop kan iemand hier toch zijn ei kwijt als hij eigenlijk niet de moeite wil nemen om een ei te leggen.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #191 Gepost op: 13-03-2023, 08:37:42 »
Helemaal mee eens en daarom ben ik groot voorstander van een "like" knop (let wel voor posts, niet voor topics). Wat ik zonder zo'n knop vaak zie is dat gebruikers denken iets over een post te zeggen door bijvoorbeeld een  ::bravo:: te posten. Hiermee breng je volgens mij niets nieuws in en met een like knop kan iemand hier toch zijn ei kwijt als hij eigenlijk niet de moeite wil nemen om een ei te leggen.
Ik ben echt zo’n tegenstander voor de ‘like’ knop gewoon het gevoel geeft mij een naar gevoel al. Maar als sommige dit willen en technische kan, kunnen we dit proberen. Maar je kan ook zeggen als regel heb je niks echt toe tevoegen en je plaatst alleen een  ::bravo:: of ben er mee eens, plaatst dan liever geen reactie. En als het wel af en toe gebeurd prima, maar niet te vaak. Maar ik vond het dit jaar niet vaak voorkomen, maar misschien keek ik net in de goede topics hiervoor  ;)

Offline govert

  • Forumlid
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #192 Gepost op: 13-03-2023, 09:08:29 »
Een stukje zelfreflectie ontbreekt...

Wanneer je als fan moeite hebt om negatieve reacties te lezen, dan is er slechts een aantal topics/berichten die je hoeft te vermijden. Zo kom je ook op bijvoorbeeld je werk meningen van anderen tegen, waarbij je zelf de keuze hebt of jij je erdoor laat raken of niet. Misschien ervaar je alsnog teveel negatieve lading; dan kun je kiezen om te genieten van de televisieavond zonder het forum te raadplegen.

Als je jarenlang dezelfde frustraties voelt bij afleveringen en je eventueel niet gehoord voelt door de makers, dan is er de mogelijkheid om het programma niet meer te volgen. Het blijft een keuze om je frustraties op het forum te delen met veroordelende termen zoals zwak, triest en slaapverwekkend. Het kan jezelf en anderen helpen om jezelf af te vragen waarom je dit wilt delen.   

Ook nu lees ik in de feedbacktopic voor dit seizoen prachtige constructieve feedback, waaruit de liefde van forumleden voor het programma blijkt, zonder veroordeling. Zo kan het ook.


Offline Martje

  • Forumlid
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #193 Gepost op: 13-03-2023, 09:09:27 »
Bijvoorbeeld bij de vriendliefjes zou het handig zijn om een like knop te hebben

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #194 Gepost op: 13-03-2023, 09:36:56 »
Bijvoorbeeld bij de vriendliefjes zou het handig zijn om een like knop te hebben

Ik zie niet verschil tussen een like of een " ::bravo::", maar een klein berichtje extra lijkt me sowieso leuker.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #195 Gepost op: 13-03-2023, 17:34:53 »
Hmm... Ik zie dat forummers die minder op hebben met het evalatie-topic en stevige discussies nu wordt geschetst als "heeft er moeite mee", en "sfeergevoelig".
Ik herken in elk geval mijzelf er niet in. Misschien zit er een kern van waarheid in, maar ik vind het toch iets te veel een karikatuur worden zo.

Het is voor deze discussie belangrijk te begrijpen dat er een verschil is tussen enerzijds (1) gevoeligheid voor negativiteit of sfeer,  (2) een praktische wens de evaluatie-discussies beter te scheiden, en  (3) een ergernis aan de manier waarop een discussie wordt gevoerd.

Ik zal proberen mijn visie nog iets beter toelichten:

Geen overgevoeligheid voor negativiteit of sfeer (1):
Van mij mag je echt WIDM helemaal affakkelen. Ik ben daar echt niet extreem gevoelig voor. En daar is volgens mij ook steeds voldoende ruimte voor gegeven door de mods. Het gaat mij dus niet primair om de negatieve of positieve exponent van een discussie. Meer om de vermenging van de manier waarop een discussie wordt gevoerd (3) in dit type topic. Kom ik zo op.

Het is dus voor mij meer een praktische wens de topics beter te scheiden (2)
De behoefte om speuren en evaluatie te scheiden, kun je denk ik vergelijken met de behoefte om hints te scheiden van speuren naar molgedrag. Een voorkeur of minset kan per persoon of moment verschillen. Dan is het handig om een topic te kunnen skippen, of te lezen op het moment dat je er wel zin in hebt. Het idee van een apart evaluatietopic gedurende het hele seizoen juich ik om die reden toe!

Ik heb niet altijd zin in een evaluatie topic omdat er daarbij een relatie is met voor mij ergerlijk discussie gedrag (3)
Mijn observatie is dat als er een aflevering geëvalueerd wordt, die discussies relatief vaker verzanden in een tweestrijd tussen forummers.
En dan is er inderdaad bij mij soms ergernis aan de manier waarop een discussie wordt gevoerd. Ik vind de manier waarop een klein aantal forummers daarbij gelijk wil halen soms vermoeiend. Ik observeer stijlmiddelen en argumenten die nodeloos worden worden gebruikt om de eigen status te verhogen (is mijn interpretatie). Concreet zijn dat: het laten blijken van anciënniteit (hoe lang zit je al op het forum), elitair taalgebruik; teruggrijpen naar een seizoen jij goed zat en de ander fout. We hebben hier een aantal mensen op het forum hebben die iets minder empathie en tact aan de dag leggen.  Zou je dat dan "Sfeer-ongevoelig" kunnen noemen? Nou ja, dan zou ik denk ik ook iets te veel een karikatuur schetsen.

En don't get me wrong: Hoera voor neuro-diversiteit!  Als ik iets af en toe iets ergerlijk vind, dan betekent dat niet dat ik pleit om het helemaal niet toe te staan. Verschillende stijlen en discussiegedrag moet ook gewoon kunnen hier op het forum (wel binnen de perken die de mods aangeven).
Ik plet er dus voor dit meer te kanaliseren met een evaluatie topic dat vanaf de start open is. Een ventiel! Het voorkomt (3) niet helemaal, maar kan er allicht aan bijdragen.


Zie hier: mijn langste post in een evaluatie topic ooit!  ::trots::
« Laatst bewerkt op: 13-03-2023, 17:39:40 door annebeestje »

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #196 Gepost op: 13-03-2023, 18:53:40 »
Ik zie niet verschil tussen een like of een " ::bravo::", maar een klein berichtje extra lijkt me sowieso leuker.
::bravo::

 ;D
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #197 Gepost op: 13-03-2023, 22:43:13 »
Concreet zijn dat: het laten blijken van anciënniteit (hoe lang zit je al op het forum), elitair taalgebruik; teruggrijpen naar een seizoen jij goed zat en de ander fout.

Ach, voor sommige mensen zijn woorden van meer dan drie lettergrepen al 'elitair'. Maar mensen daarop aanvallen is hetzelfde als iemand uitlachen omdat hij getallen boven de tien blijkt te kennen.
Woosie down?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #198 Gepost op: 14-03-2023, 12:13:21 »
Ik zie niet verschil tussen een like of een " ::bravo::", maar een klein berichtje extra lijkt me sowieso leuker.
Het verschil is dat ik me de moeite kan besparen om naar de "nieuw" knop van een topic te navigeren om daarna te ontdekken dat het enige toegevoegde bericht  ::bravo:: is. Wat ik knap irritant vind.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #199 Gepost op: 14-03-2023, 12:31:07 »
Het verschil is dat ik me de moeite kan besparen om naar de "nieuw" knop van een topic te navigeren om daarna te ontdekken dat het enige toegevoegde bericht  ::bravo:: is. Wat ik knap irritant vind.

 ::rofl::

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)