Auteur Topic: [De Mol] Comfort  (gelezen 48707 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #120 Gepost op: 6-04-2023, 20:27:01 »
Er is nog niets feitelijks aan hoor, Comfort kan prima de mol zijn. Prima als je argumenten tegen hebt, maar steeds roepen dat mensen verkeerd zitten draagt verder niets bij aan de zoektocht.

Telkens worden goede weerleggingen, nu al door een vijftal molloten, gedaan en telkens blijf je herhalen dat net dat 'topmolacties zijn'. Blijf gezellig verder tunnelen, niets leuker dan een diepe tunnel ;) maar ze was gewoon niet verdacht in opdracht 1 en daar is niets mis mee, maar moeten we wel eerlijk toegeven.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #121 Gepost op: 6-04-2023, 20:58:59 »
De 'goede weerleggingen' die ik lees is dat ze heel veel geluk heeft gehad dat Lancelot Jolly Jumping vindt, en roept dat die hoort bij Lucky Luke. Maar dat is natuurlijk maar één uitkomst die goed is voor de mol. Die liep toevallig zo, mooi toch?

De mol bij de rodeo moet vooral weten waar de drie foute combinaties liggen met het rode, witte en blauwe hoefijzer. Een foute combinatie moet snel gemaakt worden, voordat de stalknechten doorkomen met juiste info. Als eerste willen gaan (!), en direct het Lucky Luke hoefijzer vinden zodra Lancelot dat noemt, is dan wel degelijk verdacht. Dat had ook een andere foute combinatie kunnen zijn, waarbij ze er misschien wat meer aan had moeten trekken, dat maakt niet uit.

Snel afgaan is prima als je geslaagd bent in je doel. Waarom zou je nog meer invloed willen hebben op het verloop, als je merkt dat Lancelot je aan het testen is?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #122 Gepost op: 6-04-2023, 21:03:58 »
Comfort zegt wel: 'Er stond: een andere kamerdeur'. Dat hoef je niet te zeggen als dat er al tweemaal stond, dan weet Lancelot dat inmiddels ook wel.

Dat staat in het scherm met de teruglopende klok. Vlak ervoor zie je Ruben dat benoemen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #123 Gepost op: 6-04-2023, 21:37:46 »
Telkens worden goede weerleggingen, nu al door een vijftal molloten, gedaan en telkens blijf je herhalen dat net dat 'topmolacties zijn'.
Ik reageer gewoon op de argumenten?

Citaat
Blijf gezellig verder tunnelen, niets leuker dan een diepe tunnel ;)
Ja gezellig

Citaat
maar ze was gewoon niet verdacht in opdracht 1 en daar is niets mis mee, maar moeten we wel eerlijk toegeven.
Nee, ik onderstreep de post van Molest ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #124 Gepost op: 6-04-2023, 22:01:52 »
De 'goede weerleggingen' die ik lees is dat ze heel veel geluk heeft gehad dat Lancelot Jolly Jumping vindt, en roept dat die hoort bij Lucky Luke. Maar dat is natuurlijk maar één uitkomst die goed is voor de mol. Die liep toevallig zo, mooi toch?

De mol bij de rodeo moet vooral weten waar de drie foute combinaties liggen met het rode, witte en blauwe hoefijzer. Een foute combinatie moet snel gemaakt worden, voordat de stalknechten doorkomen met juiste info. Als eerste willen gaan (!), en direct het Lucky Luke hoefijzer vinden zodra Lancelot dat noemt, is dan wel degelijk verdacht. Dat had ook een andere foute combinatie kunnen zijn, waarbij ze er misschien wat meer aan had moeten trekken, dat maakt niet uit.

Snel afgaan is prima als je geslaagd bent in je doel. Waarom zou je nog meer invloed willen hebben op het verloop, als je merkt dat Lancelot je aan het testen is?

Dit houdt zeker steek Molest. Ik kan je redenering volgen.
Wat me bij het herbekijken van de eerste proef ook nog opviel is dat Comfort weliswaar eerst Lancelot verbeterde en Pippi Langkous “redde” van de koppeling met Goedweervandaag, maar je hoort haar daarna bij het starten van Leila en Conny naar Amica en Merel De Ridder verwijzen om dan ook “en Pippi Langkous ..” te zeggen, maar het gaat verloren in de heat of the moment. Ze laat het dus niet los, opvallend toch.
Het zou inderdaad kunnen dat ze eerst een mol tester (Lancelot) moet of wil corrigeren, om daarna een eigen strategie in uitvoering te brengen. Waar ze door het afgaan dan niet meer toe komt.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2023, 22:08:20 door Molekule »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #125 Gepost op: 7-04-2023, 12:18:01 »
Sorry Molest, ze kopt een aanzet van Lancelot binnen, tot daar oké als mol. Dan herhalen we nog maar eens: ze verbetert Goedweervandaag en redt 1000 euro. Dan laat ze zich afgaan en verliest ze alle invloed. 
« Laatst bewerkt op: 7-04-2023, 13:03:01 door Belgian Mol »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #126 Gepost op: 7-04-2023, 12:44:11 »
Dat kun je onmols vinden. Maar let wel: ze had al een keer toegehapt bij Lancelot. Een tweede keer toehappen bij een foute voorzet wordt wel erg gevaarlijk. Vooral als die zelfde persoon zich rechtstreeks tot jou richt. En dan corrigeerde ze hem ook nog eens niet meteen, zoals Heinz al opmerkte.
Ik vond Comfort eigenlijk vrij aarzelend de foute suggestie van Lancelot (een fout Sinterklaaspaard) corrigeren.

Dat Lancelot hier aan het testen was geloof ik wel. Deed ie denk ik eerder ook al toen hij voorstelde om toch de geschilde aardappelen te gebruiken. Een slimme kandidatenstrategie.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #127 Gepost op: 7-04-2023, 12:50:05 »
Sorry Molest, ze komt een aanzet van Lancelot binnen, tot daar oké als mol. Dan herhalen we nog maar eens: ze verbetert Goedweervandaag en redt 1000 euro. Dan laat ze zich afgaan en verliest ze alle invloed.
moet zijn veranderd na Conny een foute voorzet in een foute voorzet.
En 1000 euro redden? niet gezien. Ze verstoorde de communicatie tussen Ruben en Lancelot door een hoefijzer te pakken op een onverwacht moment.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #128 Gepost op: 7-04-2023, 13:06:34 »
moet zijn veranderd na Conny een foute voorzet in een foute voorzet.
Ja, precies. En in eerste instantie greep ze helemaal niet in. Pas toen Lancelot zich omdraaide en het nog een keer vroeg, kwam ze met een correctie. Die ook niet klopte.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #129 Gepost op: 7-04-2023, 13:10:04 »
Dat kun je onmols vinden. Maar let wel: ze had al een keer toegehapt bij Lancelot. Een tweede keer toehappen bij een foute voorzet wordt wel erg gevaarlijk. Vooral als die zelfde persoon zich rechtstreeks tot jou richt. En dan corrigeerde ze hem ook nog eens niet meteen, zoals Heinz al opmerkte.

Maar flauw, toehappen blijft toehappen... Lancelot geeft gewoon tot twee keer toe een foute voorzet. Dat doet een mol. En of ze nu aarzelt of niet, ze verbetert het, met de steun van Conny weliswaar, maar ze verbetert het totaal onnodig.

Ja, precies. En in eerste instantie greep ze helemaal niet in. Pas toen Lancelot zich omdraaide en het nog een keer vroeg, kwam ze met een correctie. Die ook niet klopte.

Hopeloos, ik laat jullie lekker tunnelen, hij is te diep ;) Voorlopig veel plezier hier nog en tot maandagochtend  ::vergroot:: ;D

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #130 Gepost op: 7-04-2023, 13:13:18 »
Bedankt, en tot maandag!  ::zwaai::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #131 Gepost op: 7-04-2023, 13:16:42 »
Tot ziens! Voor ik helemaal weg ben toch nog even het totaal onnodig tijdig binnenlopen vermelden en bijkomend het meer dan 80 keer drukken in de kamer.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #132 Gepost op: 7-04-2023, 13:18:11 »
Ik vind dat nu net een geval van wellicht slim gemonteerd door de redactie, waardoor Comfort verdacht wordt gemaakt. Er kan in werkelijkheid heel goed iemand anders als tweede hebben gedrukt.
Ik denk ook dat de redactie die klok echt wel had gereset mocht er niemand binnen de minuut hebben gedrukt. Sterker nog, het beeld van een kandidaat die als eerste op de knop drukt kan ook wel de tweede of misschien wel de derde zijn geweest. Afhankelijk van hoe snel ze het spelletje door hebben.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #133 Gepost op: 7-04-2023, 13:35:42 »
Tot ziens! Voor ik helemaal weg ben toch nog even het totaal onnodig tijdig binnenlopen vermelden en bijkomend het meer dan 80 keer drukken in de kamer.
Alle verdenkingen weggespeeld door het hardlopen. Comfort is de held van de dag. Maar wel de pan met geschilde aardappels gaan halen. Maar Ruben mag blijkbaar wel zo hard lopen van je dat hij ervoor zorgt dat zelfs Conny op tijd binnen is.
En meer dan 80 keer drukken, waar haal je het vandaan? Kijken wij wel naar dezelfde afleveringen?

Ik blijf voorlopig lekker hier bij Comfort als mol. Een mol zijn is veel meer als saboteren alleen. Dat zag je deze aflevering heel goed bij Comfort en niet bij de anderen. En als ze saboteert dan is het voorzichtig, wat past bij het begin van de serie.

En dat met die slackline die verdachtmakingen richting kandidaten die Comfort in de laatste positie zouden zetten. Dat is toch geen molactie!?, dat zijn alleen maar verdachtmakingen. Voor hetzelfde geld lukt het haar -als kandidaat- net wel, dat kon je heel goed zien. Het was lastig, maar niet onmogelijk. Ideaal voor een mol om toch te saboteren en onverdacht te blijven, mede omdat ze niet alleen op die plek stond omdat ze er naar gehengeld had of zo. De beslissing viel uiteindelijk bij Samya: ik zou Commy zetten. Het is eerder verdacht van Comfort/Samya/Toos dat ze dan niet hun best deden om Ruben als laatste te zetten. Die had geen excuus om er niet bij te kunnen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #134 Gepost op: 7-04-2023, 13:53:24 »
Ik blijf voorlopig lekker hier bij Comfort als mol. Een mol zijn is veel meer als saboteren alleen. Dat zag je deze aflevering heel goed bij Comfort en niet bij de anderen. En als ze saboteert dan is het voorzichtig, wat past bij het begin van de serie.

Precies, het past heel goed bij hoe de makers van De Mol (ik denk meer nog dan van WIDM) de Mol willen zien: iemand die lang onder de radar weet te blijven. Dat is minstens zo belangrijk als toeslaan wanneer het kan. Comfort lijkt beide te doen.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #135 Gepost op: 7-04-2023, 13:56:25 »
Tot ziens! Voor ik helemaal weg ben toch nog even het totaal onnodig tijdig binnenlopen vermelden en bijkomend het meer dan 80 keer drukken in de kamer.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #136 Gepost op: 7-04-2023, 14:15:19 »
 ::rofl::

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #137 Gepost op: 7-04-2023, 15:24:33 »
Ik blijf ook comfortabel in de Comforttunnel. Ik vind haar op dit moment de meeste molvibes hebben. Het zou me ook niets verbazen als ze het rode ei van Thomas uit zijn rug heeft gewipt. Je zag haar heel lang met haar arm achter zijn rug.. En dan doodleuk zeggen je zit erop. Comfort is slim bezig door ook heel goed de kandidaat te spelen en met veel fouten weg te komen.

En 80x de knop indrukken, klopt voor geen meter. Ruben en Confort hadden samen 11x ingedrukt,  waarvan ik vermoed Ruben het merendeel. We zien niet of Comfort heeft aangedrongen op weinig drukken, maar het zou me niets verbazen. Helaas voor haar hadden Lieselot en Toos (slim)nog minder gedrukt en kon ze kamer 310 niet in.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #138 Gepost op: 7-04-2023, 17:11:27 »
Ruben sliep bij Leïla
Comfort sliep bij Lancelot ;-)

Maar het "80" keer drukken...so what?
Ik geloof niet dat een mol per sé in die kamer wil zijn, of toch niet door weinig te drukken.
Als je er kan geraken door vertrouwen van de groep zoals haast gelukt was door Conny en Thomas, ok, cava, dan blijf je nog wat onder de radar. Maar als je in de kamer geraakt door weinig te drukken, dan valt het toch wel enorm op. En waarom? Voor dat waterkansje dat er één of geen vrijstellingen worden genomen? Sinds Bart in Griekenland is er een bepaald precedent geschept: een vrijstelling, dat mag wel wat kosten. Bart bood meer dan 10.000€ uit de groepspot voor een vrijstelling, de seizoenen daarna Lennert, maar ook Sven (7500€) uit de groepspot...nu kost het de kandidaten eigenlijk niets. Er gaat geen geld uit de groepspot. Ik denk dat de makers er bewust voor hebben gekozen het bedrag op 0 te zetten en niet bijvoorbeeld op -2000€. Ik denk dat de makers (en dus ook de mol) er dus echt wel op rekenden dat die 2 vrijstellingen genomen gingen worden. Waarom dan per sé in die kamer aanwezig willen zijn?
Dus voor mij kan de mol perfect één van de drie overgebleven kandidaten zijn die veel op de knop hebben gedrukt.

De reden waarom Commy bij mij niet bovenaan staat is het rennen, waar ze wel haar uiterste best deed om binnen de tijd aan te komen en haar filmpje, waar ze heel spontaan reageert én lacht. Vooral zo in de lach schieten lijkt mij moeilijk om goed te acteren.

Voor de rest kan ze het voor mij perfect zijn. Dat lopen komt ook heroïscher over dan het is: het is "maar" 700€ dat ze hiermee ophaalt.
Niet mijn hoofdverdachte, dat blijft minstens tot zondag Thomas, maar toch op de shortlist.

Ruben en Lancelot, de hoofdverdachten van Belgian Mole, die heb ik dan weer wel min of meer afgestreept :-)
I was blind but now I can see

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #139 Gepost op: 7-04-2023, 17:13:37 »

En 80x de knop indrukken, klopt voor geen meter. Ruben en Confort hadden samen 11x ingedrukt,  waarvan ik vermoed Ruben het merendeel. We zien niet of Comfort heeft aangedrongen op weinig drukken, maar het zou me niets verbazen. Helaas voor haar hadden Lieselot en Toos (slim)nog minder gedrukt en kon ze kamer 310 niet in.

Ruben en Comfort zaten niet samen op 1 kamer. Ruben zat met Leila en Confort met Lancelot. Comfort en Lancelot hadden samen wel vaak gedrukt.