Ik ga ook nog even de tunnel niet uit.
Tenzij ik deze week een goed alternatief vind.
Comfort zit er in proef 1 wat ongeïnteresseerd bij, doet geen moeite iets te ondernemen, krijgt als laatste haar bordje. Ze heeft in andere opdrachten vaak een positie geclaimd, en dit is nu net een opdracht waarbij het prima zou zijn als ze in het buitenduo moest blijven. Maar ze heeft een radioactief element in handen, dus moet toch naar binnen.
Tijdrekken in de laatste 5 minuten ('hoe komen zij aan die pasvragen?'), overleggen ('30 secondjes'). Geeft haar code pas af als dat haar op de man af gevraagd wordt, en Ruben duidelijk heeft gemaakt dat hij dat pertinent niet doet. En als Thomas en Toos het rechtstreeks aan Ruben vragen, haast zij zich om te zeggen dat hij weigert om zijn code door te geven. Alsof Ruben zelf geen antwoord meer mag geven.
Misschien ook weer kleine productieassistent momentjes? Terwijl iedereen naar de route op de grond tuurt, immers maar heel even zichtbaar, ziet zij dat er nog iets onder het opdrachtbord staat (over de onzichtbare codes). Ze stapt later ook toevallig op een blacklight tegel, waardoor Thomas en Toos boven ontdekken wat verder de bedoeling is.
In de zoo:
500 euro -
Thomas en Ruben. Kraanvogel goed. Comfort helpt samen met Leïla een foute jaguar pels aan een meerderheid. Bij de stokstaartjes zien we niet wat ze intypen. Niet 100% zeker dat de molactie bij Thomas en Ruben ligt, misschien was 11 wel goed. (Comfort kan evt. hebben weggedrukt, er waren maar een paar seconden over)
1.000 euro -
Comfort en Leïla. Capibara goed. Pacu goed. Struisvogel fout. Neushoorn vinden ze pas heel laat, en Leïla geeft op de valreep het juiste antwoord. Comfort gaat daar aarzelend in mee. Het zou passen bij een voorzichtige mol (zie dagboek) om dat niet te overrulen.
1.500 euro -
Thomas en Ruben. Bij de alligator wil Ruben antwoord C (goed), maar zegt Thomas: ik zou eerder D zeggen (fout). Kan zijn dat Commy bang is dat Thomas haar test. Ze gaat er niet op in, vraagt het nog eens aan Ruben, en toetst C. Bij de beslissende vraag over de beer gokken ze fout aan het bord. 1.500 euro weg.
Wat betreft het rode scherm: ik ga er Comfort niet door uitsluiten. Er zijn al zinnige dingen gezegd over een 'revenge' na de eerste mislukte proef. En De Mol komt altijd weer verrassend uit de hoek, dus waarom zou dat hier niet kunnen? Bovendien: de kans dat ze 4x fout gokt is al relatief klein (zo'n 30%). En dat is bij blind gokken. Hier kon ze nog bepaalde foto's wegstrepen, waarvan ze dacht dat ze het niet waren. De kans dat je dan nog steeds 4x mis gokt wordt alleen maar kleiner.