Auteur Topic: [De Mol] Comfort  (gelezen 48879 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #260 Gepost op: 11-04-2023, 23:55:19 »
Wat fijn om eens een keer met Convans weer in dezelfde tunnel te zitten, of zoals wij het nu noemen: De Comfort Zone  ;D.

Wat betreft dat het oneerlijk zou zijn voor de kandidaten dat ze meer risico nemen. Ik vind de editing daar ook verdacht. Want er komt heel duidelijk een biecht van Leïla waarbij ze zegt dat ze "sowieso al van plan was om all in te gaan". Losstaand van de twist. Dat het benadrukt is doet mij ergens denken dat het verzachtend is voor de manier waarop ze naar huis is gegaan.

Overigens wil ik ook benoemen dat ik het niet veel oneerlijker zou vinden dan de standaard twisten met dat de op één na slechtste naar huis kan gaan. De veronderstelling is dan ook dat de slechtste naar huis moet en daar kan je ook je tactiek op aanpassen door te zorgen dat je niet perse de beste bent maar ook niet de slechtste. Dan kan er ook zomaar een twist komen waarbij dat niet zo is en dat niet van tevoren is aangekondigd zoals nu. Dat principe is in die zin hetzelfde.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #261 Gepost op: 13-04-2023, 00:28:25 »
Ik blijf jullie lekker gezelschap houden in de Comfort Zone, na aanvankelijke twijfel na afl 4. :)

...
Wat betreft dat het oneerlijk zou zijn voor de kandidaten dat ze meer risico nemen. Ik vind de editing daar ook verdacht. Want er komt heel duidelijk een biecht van Leïla waarbij ze zegt dat ze "sowieso al van plan was om all in te gaan". Losstaand van de twist. Dat het benadrukt is doet mij ergens denken dat het verzachtend is voor de manier waarop ze naar huis is gegaan.
...

Over verdachte editing gesproken: is het toevallig dat we 2x een lachende Comfort zien vlak nadat Ruben in een biecht (@29.40 in de video afl. 4) uitpreekt dat "de de mol buiten spel is gezet en nu serieus ligt te vloeken"? Een lachende persoon (Comfort hier) associëer je niet zo gauw met een verdrietige mol. Onbewust zal de gemiddelde kijker Comfort dan niet meer met de mol associëren, en daarom sterkt het mij alleen maar dat ze het juist wél is.

Tevens kwam de hele actie met babyfoto's raden in de DeLorean op mij over als geacteerd, en zeer verdacht het feit dat ze na 2 juiste foto's aanstuurde op gokken en dat consequent fout deed (per saldo 1000 de pot). Hoe het precies gegaan is om de mol een rood scherm te geven, geen idee. Heeft ze echt alles slecht moeten invullen? Maar "computer says Red" is natuurlijk zo geregeld.

Dit, en alle eerder genoemde molacties die m.b.t. Comfort zijn genoemd in dit forum, maakt dat ik voor haar blijf kiezen als mol.
« Laatst bewerkt op: 13-04-2023, 00:55:22 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #262 Gepost op: 13-04-2023, 01:54:54 »
Op de de lorean grill, dmc..

De Mol Comfort.

Geloof ik zelf niet zo in, maar ge weer het maar nooit.. ;D
« Laatst bewerkt op: 13-04-2023, 09:18:59 door Mosquito »
'Ook een fijne dag verder...’

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #263 Gepost op: 13-04-2023, 02:07:23 »
Over verdachte editing gesproken: is het toevallig dat we 2x een lachende Comfort zien vlak nadat Ruben in een biecht (@29.40 in de video afl. 4) uitpreekt dat "de de mol buiten spel is gezet en nu serieus ligt te vloeken"? Een lachende persoon (Comfort hier) associëer je niet zo gauw met een verdrietige mol. Onbewust zal de gemiddelde kijker Comfort dan niet meer met de mol associëren, en daarom sterkt het mij alleen maar dat ze het juist wél is.
Die eerste keer zien we alle kandidaten wel lachen. Maar bij die tweede keer is het vooral Comfort die lacht. Bovendien slaat ze haar armen om Leila en Ruben en initieert zo een groepshug.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #264 Gepost op: 13-04-2023, 10:50:23 »
Over verdachte editing gesproken: is het toevallig dat we 2x een lachende Comfort zien vlak nadat Ruben in een biecht (@29.40 in de video afl. 4) uitpreekt dat "de de mol buiten spel is gezet en nu serieus ligt te vloeken"? Een lachende persoon (Comfort hier) associëer je niet zo gauw met een verdrietige mol. Onbewust zal de gemiddelde kijker Comfort dan niet meer met de mol associëren, en daarom sterkt het mij alleen maar dat ze het juist wél is.

In afl. 4 op 31:00 horen we Comfort zeggen: Toffe avond jongens, lekker gegeten. En Thomas eroverheen: 5000 euro (wrijf het er maar eens lekker in Thomas).
En Thomas tijdens de eliminatie, zie foto. Zomaar twee dingetjes waarbij je denkt dat Thomas Comfort verdenkt.
« Laatst bewerkt op: 13-04-2023, 10:56:49 door foxhunter »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #265 Gepost op: 13-04-2023, 11:12:23 »
Zomaar twee dingetjes waarbij je denkt dat Thomas Comfort verdenkt.

Ja, en dan wordt het dus exit Thomas.   ::zwaai::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #266 Gepost op: 13-04-2023, 11:28:57 »
Eerder twee die zich nadrukkelijk melden voor de finale. Er is voortdurend spanning tussen die twee.

Thomas heeft al verschillende keren Comfort ingelijfd bij zijn groepje. Bij de Navy bootcamp, en bij de eierproef. Bij de eierproef direct nadat Comfort zich had aangemeld voor handig.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #267 Gepost op: 13-04-2023, 11:32:42 »
Eerder twee die zich nadrukkelijk melden voor de finale. Er is voortdurend spanning tussen die twee.

Thomas heeft al verschillende keren Comfort ingelijfd bij zijn groepje. Bij de Navy bootcamp, en bij de eierproef. Bij de eierproef direct nadat Comfort zich had aangemeld voor handig.
En de reactie tussen die twee bij de eierproef. Of Comfort nog een keer voor 25 moet gaan proberen. Hoe ze elkaar aankijken.

Offline Tfotn

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #268 Gepost op: 13-04-2023, 16:43:55 »
In een van de eerste drie seizoenen van De Mol zegt Michiel toch dat een Mol nooit een rood scherm kan krijgen?
Natuurlijk is dit niet de oude serie meer.

Wat ik me ook afvraag hoewel het niet belangrijk is - is of de Mol die vragenlijst effectief verkeerd moet invullen?
Worden de antwoorden van de Mol geregistreerd als andere kandidaten - of moeten ze gewoon doen alsof ze de lijst invullen terwijl hun resultaat eigenlijk niet verekend wordt?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #269 Gepost op: 13-04-2023, 16:53:52 »
Daar is nooit uitsluitsel over gegeven volgens mij. Maar in een normaal geval zal de Mol de test niet maken, want het resultaat zal toch nooit worden meegerekend omdat de Mol natuurlijk niet naar huis kan. (Behalve vorig jaar. :P)

En ja, dat maakt dit soort gevallen wel ingewikkeld. Want je kan je afvragen of de Mol nu wel de test echt moet maken zoals de kandidaten het doen of niet. Zo ja, dan kan de Mol ervoor (proberen te) zorgen de slechtste test te hebben.
« Laatst bewerkt op: 13-04-2023, 17:08:53 door Heinz »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #270 Gepost op: 13-04-2023, 17:53:44 »
Op de de lorean grill, dmc..

De Mol Comfort.

Geloof ik zelf niet zo in, maar ge weer het maar nooit.. ;D


https://nl.wikipedia.org/wiki/DeLorean_Motor_Company

DMC = DeLorean Motor Company
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #271 Gepost op: 14-04-2023, 08:35:23 »
Een “niet de mol” punt voor Comfort:
hoewel je vanuit de tunnel kan redeneren dat ze eerst tegenwerkt en pas haar black light code laat zien eens ze zeker is dat Ruben de zijne niet gaat geven, is dit als mol toch niet zo verstandig denk ik.
Immers, als alle codes op 1 na (die van Ruben) correct kunnen ingevuld worden is het eigenlijk makkelijk (voor Thomas en Toos) om gewoon alle codes van Ruben (een tiental?) te proberen en zo de juiste combinatie te vinden.
Als ook Comfort haar code niet geeft, zou dat een pak moeilijker worden (10 x 10 mogelijkheden?).
« Laatst bewerkt op: 14-04-2023, 08:41:48 door Molekule »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #272 Gepost op: 14-04-2023, 09:46:11 »
Inderdaad, en als Ruben (als kandidaat) toch nog besliste om zijn code te laten zien kon de lift toch nog gestopt worden. Een mol zal niet zo'n groot risico nemen, dus een (zoveelste) anti-molactie van Comfort.
« Laatst bewerkt op: 14-04-2023, 18:33:10 door Luc »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #273 Gepost op: 14-04-2023, 10:06:01 »
Ware het niet dat ze Ruben niet eens meer de kans geeft om zich te bedenken. 'Hij weigert'. Punt.

Op het moment dat de mol rechtstreeks wordt uitgedaagd door iemand die hem verdenkt, is hij extra voorzichtig en probeert op een andere manier te mollen. Precies wat hier gebeurt. Helemaal in lijn met het dagboek: 'ik mag niet teveel opvallen'.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #274 Gepost op: 14-04-2023, 10:48:13 »
Als Ruben ze toch wil geven zal hij ze geven hoor.
Dat gaat Comfort niet bepalen.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #275 Gepost op: 14-04-2023, 10:56:43 »
Uiterste noodrem: Ruben's code doorgeven, onderwijl rommelend met de porto. :)

Maar je hebt gelijk dat er een risico is. De meeste molacties zijn volgens mij ook niet 100% veilig en dichtgetimmerd. Er kan altijd iets onverwachts gebeuren.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #276 Gepost op: 14-04-2023, 10:57:56 »
Als Ruben ze toch wil geven zal hij ze geven hoor.
Dat gaat Comfort niet bepalen.
Als de montage klopt gaf Comfort ook pas haar code in de laatste 10 seconden. Nog op tijd voor haar code maar te laat voor Ruben (die zich ook wel duidelijk niet ging bedenken).
We kennen Ruben ondertussen ook wel een beetje als een niet complex persoon, die ging zich echt niet tactisch plots van gedacht veranderen.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #277 Gepost op: 14-04-2023, 17:58:38 »
Als ze de mol is dan heeft ze goed geacteerd in de auto hoor.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #278 Gepost op: 14-04-2023, 21:09:15 »
In het kader van een kleine tussenbalans probeer ik te bedenken wat de drie beste molacties van elke kandidaat zijn. (Onmolse acties is ook een manier om de Mol te vinden, misschien zelfs effectiever, maar de drie beste molacties vind ik leuker en overzichtelijker.)

Voor Comfort zou ik zeggen:

- Subtiel ervoor zorgen dat ze op de beste positie op de slackline komt, zelfs licht tegenstribbelend, zodat ze daar haar uiterste best kan doen en toch het varkentje niet kan pakken. Weg 3000 euro.
- Zorgen dat ze als eerste het rodeoveld in mag waar ze Lucky Luke aan Jolly Jumping weet te koppelen (door snel op Lancelot in te spelen) en zo 1000 euro kan wegspelen.
- De test het slechtste maken en daarna alle foto's fout gokken om zo én geld uit de pot te halen en zich - met name door verbluffend goed acteerwerk - totaal onverdacht te maken.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #279 Gepost op: 14-04-2023, 22:14:27 »
Mooi rijtje. Deze zijn inderdaad het meest in het oog springend.
Daarnaast heeft ze ook nogal wat subtiele acties:

- op de trein tussen Samya en Lancelot plaatsnemen, die daarmee weinig ruimte hebben om hun voorwerpen te gooien
- wijzen op de ongeschilde aardappels, en als de tijd dringt de ketel helpen vullen met veel te veel geschilde aardappels (maakt hem zwaar, en kost tijd)
- aardappel mis schieten voor de laatste verdubbeling (Thomas schiet vervolgens raak)
- de drie hoefijzers gekoppeld aan een kleur al heel vroeg in het spel weten te krijgen
- haar rode ei kwijt spelen en mogelijk dat van Thomas (hing op zijn rug)
- pas kort voor tijd haar code afgeven, en antwoorden voor Ruben als Thomas naar Ruben vraagt
- in de zoo twee keer aan het bord staan als er geld verloren gaat, met in elk geval een foute gok op de 1.500 euro vraag