Auteur Topic: [De Mol] Comfort  (gelezen 48923 keer)

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #300 Gepost op: 17-04-2023, 08:21:32 »
Het niet stunt vliegen was een typisch moloffer. Zo van "ik geraak toch al tot de finale dus dit kan ik wel laten liggen".
In de supermarkt deed ze het veruit het slechtste maar haalde toch als één van de enige geld binnen.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #301 Gepost op: 17-04-2023, 08:43:58 »
Ze gaf al aan dat ze  door het rode scherm w.s. niet meer verdacht zou worden en deed zelf maar wat pogingen om zich verdacht te maken??

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #302 Gepost op: 17-04-2023, 08:48:59 »
In de supermarkt deed ze het veruit het slechtste maar haalde toch als één van de enige geld binnen.

Veruit het slechtste? Ze haalde bij die opdracht de helft van het geld binnen, terwijl Lancelot niet alleen niets binnenhaalde, maar ook onmogelijk maakte dat iemand de 1.000 euro bonus nog kon scoren. En dan zeg je dat Comfort het toch het slechtste deed?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #303 Gepost op: 17-04-2023, 08:54:12 »
Veruit het slechtste? Ze haalde bij die opdracht de helft van het geld binnen, terwijl Lancelot niet alleen niets binnenhaalde, maar ook onmogelijk maakte dat iemand de 1.000 euro bonus nog kon scoren. En dan zeg je dat Comfort het toch het slechtste deed?
Ja dat vond ik wel, ze had toen haar batterij leeg was nog altijd maar 1 item terwijl Toos en Lancelot 2 en 3 hadden als ik mij niet vergis. Ze verloor daarop haar robot waardoor ze helemaal niets meer kon doen.
Na dat oeverloos getreuzel weigerde ze zelf de kerstomaten te nemen die ze vast had, al kon ze daar nog moeilijk onderuit muizen.
Lancelot gaat al de hele tijd voor het geld, ik vond hem die cornflakes redelijk natuurlijk omstoten. Je zag hem balen, maar hij maakte het wel goed met zijn dronevlucht.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #304 Gepost op: 17-04-2023, 09:23:04 »
Er is geen enkele reden meer om nog in de Comfort-tunnel te blijven. Bracht (samen met Thomas) als enige geld binnen in de eetopdracht en beschreef haar stunt perfect waardoor ze de film konden raden.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #305 Gepost op: 17-04-2023, 09:30:59 »
Ik zie Comfort nog wel afvallen en dan krijgen we dus voor het eerst sinds Mexico weer een mannenfinale.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #306 Gepost op: 17-04-2023, 09:56:26 »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #307 Gepost op: 17-04-2023, 12:48:30 »
Opdracht 1 halen zij en Toos als enige geld binnen.
Opdracht 2 geeft ze goede beschrijving en acteert ze ongeloofwaardig.

Opdracht na opdracht toont ze waarom ze niet de mol is. Goed dat deze tunnel wat leegloopt ::vergroot::

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #308 Gepost op: 17-04-2023, 17:47:40 »
Hoe ze de eerste opdracht deed is wel typisch iets hoe de Belgische makers de mol zouden instructeren. “Zorg dat je de laatste bent die moet opladen, dan gaat ie zeker leeg”. “Zorg dat je de robot kwijt raakt, raak iedereen er in betrokken om tijd te rekken en iedereen van de opdracht te houden”.

Misschien was ze zo obvious bezig dat ze wel wat moest binnen halen.

Daarnaast door haar Gtst acteerwerk streep ik haar zeker nog niet door. Tevens zaten Leila en Lieselot 100% niet op Comfort, wat ook weer voor een molpuntje extra zorgt.

Misschien iets minder, maar zit nog steeds in de tunnel, ook al worden we hier beveeld om er uit te gaan.

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #309 Gepost op: 17-04-2023, 18:12:48 »
Deze uitspraak van Comfort betekent dus dat GDC niet aan de kandidaten gecommuniceerd heeft dat de mol ook de test zou doen en de mol eventueel ook een rood scherm kon krijgen.
Ook al zegt ze dat ze nog de mol zou kunnen zijn (omdat ze nog in het spel zit), lijkt het er heel sterk op dat dat laatste gewoon een voorgekauwd zinnetje was voor de kijkers.
En dan lijkt dit de tol te zijn die Comfort moet betalen om extra info over de mol te hebben door het omvormen van een rood naar groen scherm.
Niemand noemt haar naam nog bij de eliminatietest...

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #310 Gepost op: 17-04-2023, 19:09:22 »
Als het duidelijk was dat degene met het rode scherm de mol niet meer kan zijn, zou ze toch zeggen: 'ze weten dat ik de mol niet ben, dus het wordt een pak moeilijker voor me om te winnen' of iets dergelijks? Maar Comfort zegt juist dat ze nog gewoon de mol kan zijn, omdat ze nog in het spel zit. Ze verplaatst zich in het perspectief van de anderen. Dus zo zal de proef dan ook wel zijn uitgelegd, vermoed ik. Voorgekauwde zinnetjes zijn ook meestal voor de mol, en niet voor een kandidaat.

Ik ben het eens met de opmerkingen in het opdracht topic dat ze wel erg snel op de woorden 'kippen' en vooral 'ham' kwam. Goed voor een paar kleine bedragjes, 2 x 200 euro. De mol en zijn bezoek mochten het allicht rustig aan doen. In het geval van Comfort begrijpelijk na de megaprestatie met het rode scherm.

Je grootste verdenker Thomas zo om de tuin leiden vind ik dan weer een heel fraaie actie. Iedereen weet dat hij de dominantste is in de andere groep. Hij kan inschatten dat je in jouw groep weinig invloed hebt op het geld, terwijl je er toch zelf voor koos. Dan moet hij bijna wel gaan denken dat je voor de kick van het vliegen bent gegaan. ;D

Was haar bezoek ook niet de enige die 'ja' zei op de vraag of ze de mol kon zijn?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #311 Gepost op: 17-04-2023, 19:17:39 »
Was haar bezoek ook niet de enige die 'ja' zei op de vraag of ze de mol kon zijn?

Lieselot zou het ook kunnen zijn volgens haar bezoek, Toos en Lancelot ook, maar de partner van Toos zou wel versteld staan en de partner van Lancelot dacht niet dat hij het was.

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #312 Gepost op: 17-04-2023, 20:42:45 »
Als het duidelijk was dat degene met het rode scherm de mol niet meer kan zijn, zou ze toch zeggen: 'ze weten dat ik de mol niet ben, dus het wordt een pak moeilijker voor me om te winnen' of iets dergelijks? Maar Comfort zegt juist dat ze nog gewoon de mol kan zijn, omdat ze nog in het spel zit. Ze verplaatst zich in het perspectief van de anderen. Dus zo zal de proef dan ook wel zijn uitgelegd, vermoed ik. Voorgekauwde zinnetjes zijn ook meestal voor de mol, en niet voor een kandidaat.
In De Mol 2021 was er ook twijfel of Noah als invaller nog wel de mol kon zijn. Andere kandidaten haalden het onderwerp aan en hij zei daarover op TV : 'Ze zeggen dat ik de mol niet meer kan zijn. Wie weet.'
Een tijd daarna werd heel duidelijk getoond dat dat effectief wel zo kon zijn. Dus had hij, als niet-mol, wellicht instructies gekregen om dat zo in zijn biecht te zeggen.

Comfort klonk in haar biecht na die eliminatie niet meer als de enthousiaste Commy van de voorbije afleveringen maar moest schijnbaar bekomen van een uppercut die ze net gekregen had.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #313 Gepost op: 17-04-2023, 20:58:13 »
Comfort klonk in haar biecht na die eliminatie niet meer als de enthousiaste Commy van de voorbije afleveringen maar moest schijnbaar bekomen van een uppercut die ze net gekregen had.
Wat had je anders verwacht als zij de Mol is. Dat heb ik toch maar mooi geflikt. Een kandidaat die een dacht door te zijn met een groen scherm toch naar huis gestuurd. Als kandidaat was haar stemming waarschijnlijk een stuk vrolijker geweest.
Ook bij een uitspraak als "dat de verdenking op mij wel wat zal wegvallen" denk ik meteen aan het tegenovergestelde. Ook niet voor niets dat Lancelot zegt dat ze "zich hierbij van alle verdachte tabellen weet te wissen". En Lancelot die denkt dat Comfort die emoties niet kon faken. Kortom de meningen zijn verdeeld en je weet het dus maar nooit.

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #314 Gepost op: 17-04-2023, 21:22:28 »
Als heel haar rood schermverhaal fake is, waarom kon ze dan zo slecht faken bij de vliegproef?
Geen kreetjes maar gewoon (te duidelijk) beschrijven wat ze zag.

Bij de laatste eliminatietest komt trouwens niemand nog terug op het Comfortverhaal.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #315 Gepost op: 17-04-2023, 21:28:37 »
Waarom zouden ze daar nog op terugkomen en indien ja, waarom zouden ze dat (nog een keer) uitzenden? Dit is best wel een beetje pijnlijk onderwerp voor het programma.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #316 Gepost op: 17-04-2023, 21:37:52 »
Als heel haar rood schermverhaal fake is, waarom kon ze dan zo slecht faken bij de vliegproef?
Geen kreetjes maar gewoon (te duidelijk) beschrijven wat ze zag.
Misschien omdat Toos en Ruben in haar rug stonden? Als ze hier subliem geacteerd had, konden die twee nog gaan twijfelen of ze niet toch de mol was. Plus dat ze (met wat ik lees in het opdracht topic) bij een makkelijke vraag zat, waarbij haar bijdrage niet doorslaggevend was.

Het betere deel van haar acteerwerk kan ook nog buiten de montage zijn gelaten, om een contrast neer te zetten met het rode scherm. Weer een streep door Comfort.
Hoe dan ook: echt goed acteren hoefde niet, want Thomas zou toch wel denken dat ze gevlogen had. Ik vermoed dat dat haar strategie was. Maar zeker weten doe ik het niet, hoor.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #317 Gepost op: 17-04-2023, 21:45:41 »
Ik vind het gebeuk op de "Comforttunnel" een beetje vervelend worden. Tegenargumenten zijn prima maar ik lees te vaak dingen als hierboven, dat het zo onbegrijpelijk zou zijn Comfort als Mol te zien. Om de goede sfeer te behouden mag je dat graag achterwege laten.

Dat Comfort niet beter acteerde bij het vliegtuigje vond ik wel jammer maar ik snap dat je het als molstrategie kan zien. (Om haar acteerkunsten bij het rode scherm te verbergen.) Wel een riskante strategie die verdubbeling op had kunnen leveren.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #318 Gepost op: 17-04-2023, 22:02:40 »
Bericht verwijderd. Ik hoorde snel dat Comfort daar acteerde en vind het des te verdachter van Thomas om de verkeerde keuze door te drukken.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #319 Gepost op: 17-04-2023, 22:58:13 »
Bericht verwijderd. Ik hoorde snel dat Comfort daar acteerde en vind het des te verdachter van Thomas om de verkeerde keuze door te drukken.

Geheel eens. Haar beschrijvingen van de vliegbewegingen volgden veel te snel op elkaar, waaruit althans ik kon afleiden dat ze het van een afstand zág, in plaats van zelf ervoer. Maar aangezien de anderen juist extra pasvragen konden verdienen - wat een mol denk ik wel wil - als ze haar slechte acteerwerk juist interpreteerden, was dat geen molgedrag. Juist Thomas die coûte que coûte de foute keuze wilde doordrammen maakte zich hier verdacht.
Woosie down?