Auteur Topic: [De Mol] Comfort  (gelezen 48898 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #420 Gepost op: 25-04-2023, 07:38:24 »
Een mol wil wel eens een gokje wagen. De NL mol 2022 deed dat bij het beelden dragen. Winnen of verliezen. En is het niet voor het geld dan is het wel voor de beelden. Er zaten drie kandidaten heel braaf te spelen. Comfort heeft het lef en Toos die Comfort verdenkt gaat er enthousiast in mee. Wie is hier nou de mol? Brave Hendrik? Saaie TV?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #421 Gepost op: 25-04-2023, 08:08:54 »
Comfort heeft er inderdaad al een paar keer voor gezorgd dat de opdracht niet eindigde in een anticlimax.

1.3 Als de sleutel maar niet gevonden wordt en de tip komt, legt ze opvallend veel nadruk op 'binnen de tijd'.
3.3 Als een ander team drukt, heeft ze direct door hoe het spel met de rode knop werkt. En drukt de knop ook in. Daarna begint het kwartje pas bij anderen te vallen.
4.1 Gaat per ongeluk op een blacklight tegel staan, zodat bij Toos en Thomas dat deel van de opdracht in werking gaat.
6.3 Ziet de foto's van de voertuigen uit de printer rollen, en legt de link met de flitspaal op het circuit.

Die opdrachten hadden allemaal een stuk saaier kunnen aflopen, als niemand wist hoe nu verder.

En van de drie die zeker buiten zijn geweest toen Lancelots ei verdween, is zij de enige die nog over is. ::vergroot::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #422 Gepost op: 25-04-2023, 08:53:17 »
En Comfort haalde met Toos de geschilde aardappelen. Als die niet gepakt werden was de opdracht ook een heel stuk minder leuk.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #423 Gepost op: 25-04-2023, 09:31:11 »
Faken tegen de sterren op, haar ex kan ervan meespreken.

Dat is nogal een boute uitspraak! Ken jij hem?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #424 Gepost op: 25-04-2023, 10:07:30 »
Puur op intuïtie is Comfort inderdaad verdacht. Maar als ik kijk naar de opdrachten, dan zie ik haar niet als mol.

Wat ik persoonlijk zwaar vind wegen: stel dat Comfort de mol is, dan kan ze echt Oscar-waardig acteren. Dat weten we sinds haar rode scherm. Dat leek pure emotie, op alle fronten. Neem nu de stuntvliegopdracht. Hier had ze als mol ook heel goed moeten acteren, want dan dacht iedereen dat ze echt gevlogen had. Dit was echter helemaal niet overtuigend geacteerd, zoals we allemaal gezien hebben. Dit vind ik erg tegenstrijdig voor een mol. Voor een kandidaat past het natuurlijk precies.


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #425 Gepost op: 25-04-2023, 10:13:16 »
Ja, doordat Comfort hier niet goed genoeg acteerde werd er 1500 euro extra verdiend. En het goede acteren (als ze de Mol zou zijn) bij het rode scherm zorgde ervoor dat Lieselot haar met een krop in de keel besloot te helpen ("de verslagenheid in haar stem") wat een molactie (verkeerde foto's kiezen) bemoeilijkte.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #426 Gepost op: 25-04-2023, 10:17:14 »
Er werd toch niet 1500 extra verdiend? Want Thomas vond haar kennelijk wel goed acteren

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #427 Gepost op: 25-04-2023, 10:20:27 »
Oeps, inderdaad. Ik heb Thomas kennelijk meteen maar helemaal uit mijn geheugen gewist. :P Thomas (kandidaat, niet Mol) vond Comfort kennelijk wel goed acteren of hij had andere redenen om niet met Lieselot en Lancelot mee te gaan.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #428 Gepost op: 25-04-2023, 10:26:50 »
Zoals ik eerder zei: Als Comfort de mol is zou ze het acteren op het stuntvliegen beslist ingeoefend hebben (het was duidelijk dat zij niet vloog) en een subtiele fout hebben gemaakt met het beschrijven van de stunt (zij beschreef haar stunt perfect).

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #429 Gepost op: 25-04-2023, 10:39:17 »
Dat ligt wel meer voor de hand ja, althans het is minder subtiel mollen. En je kan ook stellen dat mollen juist wel subtiel mollen in tegenstelling tot bijvoorbeeld Ruben.

Toch is het wel zo dat als Comfort de Mol is ze met haar subtiele aanpak wel een aantal keer geluk heeft gehad dat het niet uitdraaide op geld verdienen. Zoals in dit geval met het stuntvliegen maar ook bijvoorbeeld bij de bus door tegen Ruben in te gaan en wel de goede kleur groen te noemen. (Wat daarbij wel opviel is dat ze dit aarzelend deed. En pas achteraf ineens zei overtuigd te zijn dat ze groen zag.)
« Laatst bewerkt op: 25-04-2023, 10:40:58 door Heinz »

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #430 Gepost op: 25-04-2023, 10:44:17 »
Oeps, inderdaad. Ik heb Thomas kennelijk meteen maar helemaal uit mijn geheugen gewist. :P Thomas (kandidaat, niet Mol) vond Comfort kennelijk wel goed acteren of hij had andere redenen om niet met Lieselot en Lancelot mee te gaan.

Ik denk dat Thomas die 2 pasvragen wilde, dat is ook stukje aantrekkelijker dan 1. Alleen bij het antwoord dat 3 er echt gevlogen hadden bij een juiste inschatting kreeg men 2 pasvragen p.p. Bovendien ben ik er niet van overtuigd dat Lancelot overtuigend dacht dat Commy fake had gevlogen. Hij zei alleen maar dat hij Commy "duidelijke instructies" had horen geven bij het terugluisteren.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #431 Gepost op: 25-04-2023, 10:44:31 »
Zoals ik eerder zei, als Comfort de mol is rekent zij op het toeval of hoopt dat iemand anders een fout maakt en ik kan mij niet voorstellen dat een goed voorbereide mol zo te werk gaat. Om eerder genoemde reden (zie vorige berichten) vind ik haar ongeloofwaardig als mol. Kortom: Comfort is niet de mol.

Ik denk ook dat Thomas twee pasvragen wilde en daarom ging voor iedereen gevlogen. Lancelot ging er snel in mee ondanks zijn twijfels.
« Laatst bewerkt op: 25-04-2023, 10:46:36 door Luc »

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #432 Gepost op: 25-04-2023, 10:50:12 »
Dat zei Thomas inderdaad en zoals zal blijken terecht.

Volgens de kaarten die we van Comfort te zien kregen draaide ze achtereenvolgens:
400, 100, 100, 200, 200, 300, 200, 300, 100, 200, 100, 0=stop.

Op het moment dat ze de 9de kaart draait zijn beide stapels ongeveer even hoog.
Laten we er dus vanuit gaan dat er 18 kaarten waren in totaal (inclusief de extra kaart van 2000).
Stel dat er van de lagere bedragen elk 3 kaarten zijn, 3 stop kaarten en 2 kaarten van 1000 (anders is er wel erg weinig kans om veel geld te verdienen, wat Gilles beloofde).
Met de extra kaart van 2000 is dat 18 kaarten precies.

Dan kunnen we uitrekenen wat de kans is dat Comfort 11 kaarten op rij trekt met bedragen tussen de 100 en 400. Voor de eerste kaart is die kans 12 / 18. Voor de tweede kaart 11 / 17 etc. Voor de 11de kaart 2 / 8. Voor de kans op deze trekking moeten we al deze kansen met elkaar vermenigvuldigen. Die kans is dus:
(12*11*10*9*8*7*6*5*4*3*2) / (18*17*16*15*14*13*12*11*10*9*8 ) = 0,000377. Dus 0,04 %

Zelfs als we uitgaan van maar één kaart van 1000 en zeg maar een extra kaart van 100 of extra stopkaart dan wordt de kans:
(13*12*11*10*9*8*7*6*5*4*3) / (18*17*16*15*14*13*12*11*10*9*8 ) = 0,0196. Nog steeds maar 2%.

Conclusie: alleen al op grond van kansberekening kunnen we stellen dat de kans erg groot is dat Comfort een kaart van €1000 of €2000 heeft gedraaid en die heeft omgeroepen als 100. Op zich ook al vreemd dat er na de eerste kaart van 400 er 2 kaarten van 100 na elkaar kwamen.

Je kan toch zien hoeveel kaarten er van elks in het spel zitten op de infographic in het begin van het spel.
6 x 100€, 5 x 200€, 4 x 300€, 3 x 400€ en 1 x 1000€. Bij Commy komt er dan nog één kaart bij van 2000€.
Ook het aantal stopkaarten wordt ons meegedeeld aan het begin van het spel: "in elke stapel zit ook één stopkaart die 0€ oplevert. "
Dus in de stapel van Commy zitten 21 kaarten.
I was blind but now I can see

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #433 Gepost op: 25-04-2023, 10:53:31 »
Dat is nogal een boute uitspraak! Ken jij hem?
Ik kem hem wellicht even goed als jij. Haar ex heeft het in aflevering 5 zelf gezegd: "Commy is iemand die heel goed kan doen alsof."
"Faken" is toch "doen alsof". Dus haar ex kan ervan meespreken. Dat is wat jij ook hebt gehoord en gezien. Dat is dus helemaal geen boute uitspraak.

Maar misschien bedoelde jij iets anders en suggereerde jij dat ik haar ex ken van buiten het programma? En dat hij aan mij (in bed?) heeft verteld dat zijn ex Commy goed kan "faken" tijdens de sex?
Nou, als dat al het geval was, zou ik dat hier zeker niet op een publiek forum komen vertellen. Mijn man of iemand die mijn man kent leest dit misschien hier ook. En neen, mijn man heet niet Sam. ::rofl::
Nu graag terug on topic. :)
« Laatst bewerkt op: 25-04-2023, 10:56:26 door Klaartje76 »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #434 Gepost op: 25-04-2023, 11:20:13 »
Zoals ik eerder zei, als Comfort de mol is rekent zij op het toeval of hoopt dat iemand anders een fout maakt en ik kan mij niet voorstellen dat een goed voorbereide mol zo te werk gaat. Om eerder genoemde reden (zie vorige berichten) vind ik haar ongeloofwaardig als mol. Kortom: Comfort is niet de mol.

Ik denk ook dat Thomas twee pasvragen wilde en daarom ging voor iedereen gevlogen. Lancelot ging er snel in mee ondanks zijn twijfels.

Gelukkig is dit weer een subjectieve waarneming van jou, want Comfort gaat imo niet voort op het toeval.

Is Comfort de mol? Mwah, ik ben niet helemaal overtuigd, maar alles wijst toch naar haar op dit moment.

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #435 Gepost op: 25-04-2023, 11:47:46 »
Tja, als Comfort niet het rode scherm had gekregen, zat ik nog steeds op haar als mol. Ik vind acties zoals die 4 kilometer hardlopen helemaal niet onverdacht, omdat ze samen met Toos de pan met geschilde aardappelen ging halen om te schieten, de combinatie van dingen goed en fout doen in een opdracht vind ik juist heel typisch voor een mol. Ook resulteren andere dingen die tegen haar worden gebruikt ('slecht' acteren bij het vliegtuig, gaan voor de groene draad) niet in geld in de pot, dus ook niet per se onverdacht, misschien een mol die strategisch de groep weet te manipuleren.

Maar toch, dat rode scherm. De makers houden met de Delorean-opdracht de kandidaten een worst voor: je kan nu een risico nemen, je kan met een rood scherm een kandidaat volledig uitsluiten, de vraag is alleen of je daarna terug kan komen.

Als de mol vervolgens de kandidaat is die die kans krijgt, heeft dat spelelement dus helemaal nooit bestaan. Leïla, de kandidaat die de test het slechtst had gemaakt, zou hoe dan ook naar huis gaan. En belangrijker: ze zou misschien niet naar huis zijn gegaan, als dit in dat geval neppe spelelement niet zou zijn geïntroduceerd. Daarbij denk ik ook, zoals al vaker benoemd, aan het rode scherm van Eva in seizoen 7 en hoe er werd benadrukt dat dat scherm een leugen was, omdat de kandidaten anders niet hadden kunnen uitvogelen dat de bom bij hen lag. Dat zou ook oneerlijk zijn geweest.

Ik ben een beetje in de war, omdat ik zonder dat rode scherm al een paar afleveringen vol op Comfort zou zitten.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #436 Gepost op: 25-04-2023, 11:50:26 »
alles wijst toch naar haar op dit moment.
Alles is wel heel veel voor iemand die op 5000 euro in de pot aanstuurde met het goede antwoord: groen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #437 Gepost op: 25-04-2023, 11:51:55 »
Wat ik persoonlijk zwaar vind wegen: stel dat Comfort de mol is, dan kan ze echt Oscar-waardig acteren. Dat weten we sinds haar rode scherm. Dat leek pure emotie, op alle fronten.
De emoties die Comfort hier liet zien vind ik heel goed passen bij een mol die hier eigenlijk de rest aan het naaien is om het maar plat te zeggen. Die dit echt niet leuk vindt. Het woord acteren kan ik hier niet goed plaatsen. Maar misschien komt dit wel omdat ik meer open sta voor het idee dat zij wel eens de mol zou kunnen zijn.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #438 Gepost op: 25-04-2023, 11:54:30 »
Alles is wel heel veel voor iemand die op 5000 euro in de pot aanstuurde met het goede antwoord: groen.
Ben je bekend met het begrip reverse psychology?

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #439 Gepost op: 25-04-2023, 12:02:58 »
Je kan alleen reverse psychology toepassen als je er van overtuigd bent dat de rest van de groep volledig op jou zit als mol. Dat lijkt toch niet echt aan de hand te zijn? Ik vind het wel erg gevaarlijk als mol in zo'n opdracht. Het werkt in dit geval eigenlijk ook alleen maar als Ruben niet verdacht wordt door de rest, want zijn antwoord moet dan wel gekozen worden. Dat lijkt me allemaal niet te kloppen.

Ruben is direct erg overtuigd van geel. Het is dan wel erg verleidelijk om als mol gewoon mee te spelen. "Ik zag het niet goed, maar geel klinkt goed, laten we dat maar doen". Het is niet echt een goed moment om reverse psychology toe te passen als er een andere kandidaat is die toch al pusht voor het foute antwoord. Dan kan je die strategie beter bewaren op een moment dat je in je eentje een groep moet overtuigen.

Alle acties van Comfort zijn op zichzelf staand wel uit te leggen voor een mol. Maar alles bij elkaar, een seizoen lang, lijkt het me wel erg onwaarschijnlijk dat ze de mol is.