Waar ik vorige week een beetje teleurgesteld was in de herkenbaarheid van de opdrachten, was het deze aflevering al stukken beter.
-Opdracht 1: Was lekker creatief, de herkenbaarheid van de opdracht voor zover het De Mol betaamt was te zien, maar dit vond ik zelf nogal een afterthought, net als vorige week waarbij dezelfde soort deelopdrachten ook niet bijster bijzonder waren. Verder zag je ook al wel van veraf aankomen dat ze die voorwerpen nooit in die netten zouden kunnen krijgen... Ik bedoel al zouden ze dat tafeltje hebben gezien. Hoe wil je die in godsnaam in zo'n net gooien...
-Opdracht 2: Was simpel maar zeer effectief, heb dit ook op kamp gedaan, hierbij was het geen uur rijden, maar 500 meter lopen.
De beelden van de autorit waren hillarisch, maar de molicitatie gesprekken waren dan weer zo dusdanig nietszeggend dat ik het een beetje een loze prijs vond.
-Opdracht 3: Deze was wel wat karig qua plottwists, ik had er al op gerekend dat de aardappelen terug zouden keren. Verder is dit weer een voorbeeld van de "proef" vs. "opdracht" kwestie waarbij hier echt iets gepresteerd wordt. Dat is dan weer wel leuk.
Verder de spontane statief en spullen die vallen is een geweldige gimmick die hopelijk niet alleen deze aflevering erin zit. Lijkt me leuk om nog eens mee te spelen.
Wederom niet omvergestoten door de aflevering, wel een paar keer flink gelachen. Na het wat prille begin is dit toch een goed vervolg van de reis.