Ik heb toch een beetje het gevoel dat als deze situatie in Nederland was afgespeeld er veel minder mensen waren die het nu zo verdedigd hadden.
Lees nu dan heel veel redenen waarom het eerlijk zou zijn, maargoed. Ik had liever een spel gezien waar een kandidaat, oftewel Leila, écht haar vel had kunnen redden. Nu heeft ze die kans nooit gehad (tactisch gezien), terwijl ze wel een vrij hoge score had voor deze fase van het spel. Alsnog de slechtste van iedereen, jaja ik weet het, maar bij de uitleg van de opdracht zag ik er toch in dat kandidaten expres tactisch konden spelen om zo iemand uit te sluiten. Enfin, ik had het spel liever uitgespeeld zien worden door kandidaten onderling, de mol had dit niet nodig.
Daarnaast vind ik het jammer dat de mol zo beschermd is tijdens deze aflevering. Waarom krijgen we niet eerder te weten dat de score van de mol 6/10 was? Aan het begin van de volgende aflevering bijvoorbeeld. Dan kan je nog echt discussie voeren in plaats van een ja/nee discussie.
En wat als Leila 5/10 had gehaald, 2 vragen goed gehad naar 7/10. Als het spel dan echt zo eerlijk en consistent was moest Comfort gewoon naar huis toch met de slechtste score van 6/10.
Het voelt een beetje als een gimmick die niet had gehoeven. Maar ieder z'n eigen mening natuurlijk, proficiat aan diegene die het doorhadden en Comfort bleven verdedigen als mol.