True... ik kan het nergens op baseren, maar ik vertrouw jou niet Spacy en PB eigenlijk ook niet en het feit dat je hem in bescherming neemt versterkt dat gevoel. Maar het is enkel een gevoel, dus daar wil ik mijn geld niet op zetten. Jullie zouden eventueel besloten kunnen hebben om Syd op te offeren om dat later dit voorval te gebruiken om te zeggen "Kijk eens hoe goed wij zijn"
Ik probeer alleen maar te roeien met de riemen die we nu hebben, en dat is niet bijster veel.
Ik schrijf PieterBasje zeker niet af. Het is puur vanwege zijn dolk-claim en het feit dat niemand die tegenspreekt, dat hij bij mij een streepje voor heeft tegenover Michael en Giorgio. Ik hou er ook zeker rekening mee dat hij dat als wolf heeft kunnen doen om zichzelf vrij te pleiten, maar als dat het doel van die actie was geweest, dan zou ik verwachten dat hij er de volgende dag wel meteen over begonnen zou zijn. Het is wel veel risico om die kaart op je medewolf in te zetten en het dan stil te blijven houden tot het laatste moment.
Zijn gedrag bij de stemronde waarbij Sem eruit ging vind ik wel opvallend. Ik heb het nog even teruggelezen. Zodra Sem iets losliet waaruit kon worden opgemaakt dat hij de Sultan was, stemde Michael ineens op Sem, wat ik dus ook nog steeds vreemd vind. Vervolgens maakte jij, Robbie, je rol bekend. Met nog 20 minuten op de klok stonden er 2 stemmen op jou, 1 op Sem, en 1 op Chipie. Toen kwam PieterBasje ineens met zijn dubbele stem op Sem. Hij zei dat hij dit deed om jou te redden. Maar wat opvalt is dat hij hier Sem verdacht noemde, terwijl hij eerder juist Sem leek te vertrouwen. We weten de rol van Chipie niet, het zou dus ook kunnen dat hij de stemming op Sem wilde krijgen om Chipie hiermee uit de wind te houden. Zowel PB als Michael vond ik hierin dus opvallend.
Ervanuitgaande dat er nu nog twee wolven zijn, sluit ik niet uit dat PieterBasje en Michael (of Giorgio) beiden wolf zijn en een tweestrijd in scène zetten. Wetende dat PieterBasje de mogelijkheid had om de vorige stemming te skippen, en als PieterBasje nu eruit wordt gestemd, de volgende stemming mijn kant op zal gaan.
Maar goed, die dolk vind ik toch wel een dingetje. En dat maakt dat ik weer eerder naar een combi Michael en Giorgio kijk, die zwijgzaam lijken mee te liften met het feit dat PieterBasje bij jou en Deerbetah de hoofdverdachte is.
Ik snap overigens ook dat het vanuit jullie perspectief lastiger is omdat ik mezelf niet kan vrijpleiten. Ja, ik ben een Expeditielid, maar dat zal verder iedereen beweren, op jou na dan. Vandaar dat ik de bal ook een beetje bij jou en Deerbetah wil leggen. Want ik weet uiteindelijk net zo weinig als jullie.