Auteur Topic: [Kandidaat] Bernard  (gelezen 11088 keer)

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #200 Gepost op: 28-04-2024, 22:07:59 »
Aflevering 6: 'Dat gaat nog goed uitkomen voor de finale - Charlotte Stéphanie'.
Om dit te koppelen aan Bernard, zal ik de aflevering nog eens goed bekijken. Ik vond twee uitspraken sowieso weer opvallend: 'Caught in a bad romance' en 'De teerling is geworpen'... Deze laatste uitspraak doet men ook wel voor dobbelstenen werpen. Laten ze dat nou net volgende week gaan doen in aflevering 7...

(Edit: Misschien slaat het op de uitspraak dat Charlottes emotionele uitbarsting hem goed kan uitkomen voor de finale als men denkt dat het een mollenstreek was?)

Bernard maakt weer allemaal fouten in aflevering 5. Eerst wat goed doen (de aanvallen met het mes afslaan, eerst een aanvaller met zijn balletjespistool schieten) en dan fouten maken (hij krijgt de bamboestok niet door, laat zijn rode touw doorsnijden). Schiet lekker zijn kogels op en raakt zowat geen enkele aanvaller. Wordt in ieder geval niet getoond.

Verder neemt hij weer regelmatig de leiding, precies wat een mol durft te doen. Kiest bijvoorbeeld zijn plek bij de dansers en om de kerk te vinden. Gaat met stress de auto - heeft een gesloten houding - in als Michael de stem van de mol gehoord heeft. Hij wordt dan wel mooi gered door Charlotte, die zich kwalijk neemt een laag bedrag gekozen te hebben. De eerste stem was trouwens van Bernard, wel zo eerlijk om daarmee te beginnen en daarna de AI-stemmen te laten volgen...

Bernards molboekje is nummer 2 (Hé, waar hebben we dat eerder gezien??? De verduBBelaar!!!). En welk nummer zit daarachter: 7321. Tel dat even op en je komt op 13, het getal van de Mol. We krijgen van de regie nog een tip: Michael vraagt bij 1998 naar het geboortejaar van Senne. De tip zit echter (als je Bernard als mol ziet) in een andere envelop met de verwijzing 13 naar de mol.

Bernard heeft geen enkele moeite om molboekjes weg te laten branden. Iedereen vindt het heel erg van de molboekjes en zit vol emoties deze aflevering. Zeker als Stephanie weggaat. Op ééntje na: Bernard. Hij kan volgens zichzelf moeilijk tegen ongemakkelijke situatie. Stel dat hij de mol is, dan is dit een dikke leugen. Hij voelt zich misschien wel ongemakkelijk bij Charlottes emotionele reactie, maar hij kan prima met ongemakkelijke situaties omgaan.


« Laatst bewerkt op: 29-04-2024, 09:20:19 door ThaStayFan »

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #201 Gepost op: 28-04-2024, 22:21:54 »
Was dat getal 7312 in beeld? Heb ik totaal gemist dan.

Offline Barry21

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #202 Gepost op: 28-04-2024, 22:27:46 »
Sorry maar de AI faalde zo hard in het nabootsen van de stem van Bernard. Dat was geen Gents. Nu ja, veel wijzer worden we niet ermee, want hij is de mol niet.

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #203 Gepost op: 28-04-2024, 22:31:02 »
Was dat getal 7312 in beeld? Heb ik totaal gemist dan.

Dat kwam in beeld toen uitgelegd werd dat er kluisjes met codes waren. Envelop 2 kwam in beeld met code 7321. De andere enveloppen zijn van de andere kandidaten en dan blijft Bernard over met envelop 2.
« Laatst bewerkt op: 28-04-2024, 23:18:52 door ThaStayFan »

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #204 Gepost op: 28-04-2024, 22:53:37 »
Ik heb blijkbaar geen oog voor dat soort details  :-[

Weet dat er veel niet aan willen, maar voor mij is Bernard denk is het meest logische alternatief geworden. Vind de rest nog onlogischer dan Bernard intussen.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #205 Gepost op: 28-04-2024, 23:19:04 »
Ik vind ook wel dat Bernard best verdacht is.
Maar ik krijg  wel het idee dat ook Stephanie op Bernard eruit ging, net zoals Lynn en Coco. Dat ook Charlotte hem verdenkt.
Het is dan geen mol die onder de radar gebleven is, maar door iedereen verdacht werd.

Mij lijkt het eerder een slimme kandidaat die in de eerste aflevering expres dingen fout deed, zodat hij verdacht werd en daarna gewoon zijn beste doet. Maar dat het dan mislukt, dus geen opzet.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #206 Gepost op: 28-04-2024, 23:20:11 »
Bernard zou voor een Mol echt belachelijk veel geld in de pot hebben gespeeld, dus nee   ::ohno::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #207 Gepost op: 28-04-2024, 23:26:47 »
Bernard zou voor een Mol echt belachelijk veel geld in de pot hebben gespeeld, dus nee   ::ohno::

De gewonnen bedragen liggen tussen de 18200 en 33000 euro bij De Mol.
Je kan kijken naar wat een mol binnenbrengt, maar ook naar wat eruit gespeeld wordt. Eventueel indirect. 

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #208 Gepost op: 28-04-2024, 23:43:00 »
Er gaan verschillende ftm schema's rond, dus dat wordt door iedereen anders uitgelegd. Deze kwam ik ook tegen.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #209 Gepost op: 28-04-2024, 23:50:20 »
Aflevering 6: 'Dat gaat nog goed uitkomen voor de finale - Charlotte'.
Om dit te koppelen aan Bernard, zal ik de aflevering nog eens goed bekijken. Ik vond twee uitspraken sowieso weer opvallend: 'Caught in a bad romance' en 'De teerling is geworpen'... Deze laatste uitspraak doet met ook wel voor dobbelstenen werpen. Laten ze dat nou net volgende week gaan doen in aflevering 7...

(Edit: Misschien slaat het op de uitspraak dat Charlottes emotionele uitbarsting hem goed kan uitkomen voor de finale als men denkt dat het een mollenstreek was?)
Net zoals jouw interpretatie van de quote uit aflevering 4 vind ik ook deze niet overtuigend genoeg naar Bernard, of gelijk welke andere kandidaat, specifiek wijzen. Als het eigenlijk op iedereen zou kunnen slaan, is het geen sluitende tip.

Bernard maakt weer allemaal fouten in aflevering 5. Eerst wat goed doen (de aanvallen met het mes afslaan, eerst een aanvaller met zijn balletjespistool schieten) en dan fouten maken (hij krijgt de bamboestok niet door, laat zijn rode touw doorsnijden). Schiet lekker zijn kogels op en raakt zowat geen enkele aanvaller. Wordt in ieder geval niet getoond.
Ik zou het moeten herbekijken om zeker te zijn, want het kan evengoed zijn dat ik het gewoon gemist heb of vergeten ben, maar volgens mij wordt duidelijk de nadruk gelegd op dat Bernard kogels verschiet en zijn kant niet kan verdedigen, terwijl ik precies nooit duidelijk heb gezien dat Senne veel aanvallers heeft afgeschoten, maar dat dit niet zo duidelijk in beeld wordt gebracht.

Bernard heeft geen enkele moeite om molboekjes weg te laten branden. Iedereen vindt het heel erg van de molboekjes en zit vol emoties deze aflevering. Zeker als Stephanie weggaat. Op ééntje na: Bernard. Hij kan volgens zichzelf moeilijk tegen ongemakkelijke situatie. Stel dat hij de mol is, dan is dit een dikke leugen. Hij voelt zich misschien wel ongemakkelijk bij Charlottes emotionele reactie, maar hij kan prima met ongemakkelijke situaties omgaan.
Ik vind de houding van Bernard in deze opdracht net kandidaats. Hij wilt volgens mij geen molboekjes opofferen omdat hij bang is dat het dat van hem zal zijn, terwijl de rest van de groep wel inziet dat ze beter één boekje kunnen opofferen om de rest te redden.

De gewonnen bedragen liggen tussen de 18200 en 33000 euro bij De Mol.
Je kan kijken naar wat een mol binnenbrengt, maar ook naar wat eruit gespeeld wordt. Eventueel indirect.
Maar je kan toch niet ontkennen dat een mol die al heel de tijd het meest binnenbrengt van alle kandidaten het minst geloofwaardig is? Ik zeg niet dat Bernard het hierdoor zeker niet kan zijn, maar hij komt hierdoor wel helemaal onderaan op mijn verdachtenlijstje te staan en ik zou het wel teleurstellend vinden.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #210 Gepost op: 28-04-2024, 23:54:40 »
Aflevering 6: 'Dat gaat nog goed uitkomen voor de finale - Charlotte'.


Die uitspraak is van Stéphanie

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #211 Gepost op: 29-04-2024, 09:43:46 »
Maar je kan toch niet ontkennen dat een mol die al heel de tijd het meest binnenbrengt van alle kandidaten het minst geloofwaardig is? Ik zeg niet dat Bernard het hierdoor zeker niet kan zijn, maar hij komt hierdoor wel helemaal onderaan op mijn verdachtenlijstje te staan en ik zou het wel teleurstellend vinden.

Zeker, als de mol het meeste geld verdiend heeft, dan heeft deze zijn taak niet echt goed uitgevoerd. Zou je denken hè? Snap ik wel.

FTM is voor mij geen manier op de mol te vinden. Zoals eerder aangegeven kijk ik naar zijn profiel, verbale en non-verbale communicatie, tactieken en montage.

Voorbeeld: Bernard vertelt in zijn filmpje hoe hij de mol gaat jagen. Hier krijg ik voldoende signalen dat hij de mol kan zijn. Hij vertelt dat hij veel vragen aan de mol gaat stellen. Dat is gewoon vreemd. Allereerst: hij stelt zeker vaak vragen in de afleveringen, dat klopt. Iedereen denkt dus dat Bernard kandidaat is. Maar hoe kan hij weten wie de mol is. Hij zegt immers dat hij vragen AAN de MOL gaat stellen. Vervolgens zien ik signalen van ongemak: hij knippert enorm met zijn ogen.

Eerder had hij al gezegd dat als hij liegt, hij wegkijkt. Nergens gezien. Wat als we dit te zien krijgen en daarna shots van Bernard, die recht in de ogen van GDC en zijn moeder zit te kijken en droog zegt niet de mol te zijn. Laat ze maar komen die beelden!

Dan Charlotte, Senne en Michael. Charlotte huilt de hele autorit om haar domme keuze 200 euro in te zetten. Senne trekt wit weg van het molboekje dat verbrand wordt en Michael reageert zo strijdvol om zijn molboekje te verdedigen. De manier waarop Senne tegen zijn moeder zegt niet de mol te zijn, lijkt verreweg van gespeeld.
Zo kijk ik elk gedrag van de kandidaten en daarmee bepaal ik of ik een mol of kandidaat zien.
Bernard vertelt in behind-the-scenes in zijn gedrag volop meegespeeld te hebben. Als je ziet hoe hij juicht, nadat ze het rode touw hebben gespaard, dan klopt dat helemaal.

Nu ja, ik verdenk Bernard al vanaf de voorstelfilmpjes. Ik kan hem na elke aflevering niet afstrepen als mol. En ik blijf er daarom bij.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #212 Gepost op: 29-04-2024, 09:54:01 »
Wat me bij Bernard opvalt is dat hij altijd bepalend is welke positie hij wil. Meteen ook altijd.
Heb hem nooit op mn radar gehad. Moet mss weer eens gaan heroverwegen hem ook mee te nemen bij mijn gedachtengangen.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #213 Gepost op: 29-04-2024, 10:32:19 »
Aflevering 6:

Gaat met stress de auto - heeft een gesloten houding - in als Michael de stem van de mol gehoord heeft. Hij wordt dan wel mooi gered door Charlotte, die zich kwalijk neemt een laag bedrag gekozen te hebben. De eerste stem was trouwens van Bernard, wel zo eerlijk om daarmee te beginnen en daarna de AI-stemmen te laten volgen...

Bernards stress en gesloten houding vielen enorm op. Normaal weet je dan: dat is de mol.

Maar z'n stem leek duidelijk AI. Iets te duidelijk.
« Laatst bewerkt op: 29-04-2024, 12:25:04 door Amethyst »

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #214 Gepost op: 29-04-2024, 14:06:08 »
De mol heeft er alle baat bij dat hij het hoogste bod doet bij de opdracht 'Op één na hoogste bod om de stem van de mol te horen'. Dan zorgt hij immers dat het op één na hoogste bod zo hoog mogelijk is.
Wat als Bernard gezegd heeft dat hij even hoog biedt als de hoogste bieder? Dan speelt hij sowieso de verduBBelaar  ::rofl:: . Het is toch vreemd dat er twee keer een bod van 2800 euro gedaan wordt?

Het is maar een gedachte...

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #215 Gepost op: 29-04-2024, 14:08:31 »
De mol heeft er alle baat bij dat hij het hoogste bod doet bij de opdracht 'Op één na hoogste bod om de stem van de mol te horen'. Dan zorgt hij immers dat het op één na hoogste bod zo hoog mogelijk is.
Wat als Bernard gezegd heeft dat hij even hoog biedt als de hoogste bieder? Dan speelt hij sowieso de verduBBelaar  ::rofl:: . Het is toch vreemd dat er twee keer een bod van 2800 euro gedaan wordt?

Het is maar een gedachte...

Het vreemde aan de hele situatie is dat wel de biedingen niet zien. We moeten Gilles op zijn woord vertrouwen dat de biedingen zijn gedaan als ze zijn gedaan. Ik kan me goed voorstellen dat de mol inderdaad evenveel biedt als het hoogste 'normale bod' en dat de mol daarom in het duo Bernard - Senne zit. Ik verdenk Senne zelf meer dan Bernard overigens.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #216 Gepost op: 29-04-2024, 14:26:42 »
De mol heeft er alle baat bij dat hij het hoogste bod doet bij de opdracht 'Op één na hoogste bod om de stem van de mol te horen'. Dan zorgt hij immers dat het op één na hoogste bod zo hoog mogelijk is.
Wat als Bernard gezegd heeft dat hij even hoog biedt als de hoogste bieder? Dan speelt hij sowieso de verduBBelaar  ::rofl:: . Het is toch vreemd dat er twee keer een bod van 2800 euro gedaan wordt?

Het is maar een gedachte...

ik zou denken 'niemand biedt 3000, 2900 dan is logischerwijs het eerstvolgende hoogste ronde getal en dat durft ook niemand, dus ik ga op 2700 zitten'. Of Bernard en Stéphanie hebben een andere logica gevolgd, of het is inderdaad een molactie van BB. De mol was alleen wel de enige die wist dat er nog een aanbod zou volgen in de auto en dat de kans groot was dat de 3000 er uiteindelijk toch volledig uit zou gaan. Ik vraag me daarom af of de mol daarom per se het hoogste bod moest hebben, ik had als mol het liefst zelf in die auto gezeten. Ik denk dat dit stiekem toch best zenuwslopend is voor de mol (:

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #217 Gepost op: 29-04-2024, 15:13:24 »
Het is toch vreemd dat er twee keer een bod van 2800 euro gedaan wordt?

Dat is juist helemaal niet vreemd, maar was wel te verwachten. Niemand zal immers 3000 bieden, dus dan liggen de biedingen daar net iets onder.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #218 Gepost op: 29-04-2024, 19:12:59 »
Zeker, als de mol het meeste geld verdiend heeft, dan heeft deze zijn taak niet echt goed uitgevoerd. Zou je denken hè? Snap ik wel.

FTM is voor mij geen manier op de mol te vinden. Zoals eerder aangegeven kijk ik naar zijn profiel, verbale en non-verbale communicatie, tactieken en montage.
FTM is voor jou misschien geen manier om de mol te vinden, maar ze is in het verleden tegen het einde van het seizoen wel steeds zeer effectief gebleken. Naar mijn weten heeft een mol nooit bovenaan gestaan in dit overzicht.

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #219 Gepost op: 30-04-2024, 10:14:19 »
In Nederland is bij een mol wel eens het hoogste bedrag eruit gekomen. En dat was best een goede mol.

Het viel me op dat in Cafe de Mol aandacht werd besteed aan Bernard die volgens FTM het meeste geld zou hebben. Dat gebeurt niet zomaar. Stel dat Bernard de mol is, dan moet De Mol-regie hier wat mee. Blijkt hij inderdaad na aflevering 8 het meeste geld te hebben binnengebracht, dan moet daar iets over gezegd worden. Het kan zijn dat Bernard nog wat geld gaat wegspoelen in de komende opdrachten en hij niet als hoogste geldschieter arriveert.
Toch vind ik Bernard niet een mol die zonder plan geld binnenhaalt. Bijvoorbeeld bij het karten. Hij had daar goed naar binnen kunnen rijden in ronde 14, maar ziet dat hij de laatste is. Kan je je nog laten spinnen of uit de bocht vliegen, maar je kan ook denken: 3000 euro eruit en met mij 1000 euro erin. Ik ben onverdacht als mol.
En bij het laten kiezen van óf naar de twee kerken rennen óf halveren van de prijs, laat hij de groep kiezen. Komt dat op zijn rekening? Of is het Charlotte die het mingeld op haar naam krijgt?
Zo is FTM niet altijd waterdicht.

Weet je wat het is met die FTM. Je kan er wel wat mee, maar niet alles. Ik kijk meer hoe Bernard omgaat met het binnenbrengen van geld. En ik zie hem niet harken.