Auteur Topic: [Kandidaat] Charlotte  (gelezen 10651 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #160 Gepost op: 2-05-2024, 15:44:00 »
In de Ape leek ze ook heel oprecht.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #161 Gepost op: 2-05-2024, 22:15:20 »
In het topic van de “stem van de mol” opdracht is er een behoorlijke aanwijzing richting Charlotte als mol gevonden, denk ik dan toch. Niet dat ik kan geloven dat ze die emoties allemaal geacteerd heeft…

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #162 Gepost op: 2-05-2024, 22:22:52 »
Als het klopt dan doen mijn oren het nog steeds prima daar ik haar al de hele tijd hoor in de vervormer en dat janken geloofde ik sowieso al niks van.. of ze is oprecht zo naiëf wat ik totaal niet bij haar vind passen.

Waarom ik twijfel nog steeds is omdat ik Michaël en Senne verdachter vind overkomen en op betere posities lijken te zitten.

Mss moet ik bij mn gevoel blijven 

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #163 Gepost op: 2-05-2024, 22:44:47 »
Als de analyse van de stem klopt (ik wacht nog even bevestiging af, maar het is wel opvallend anders dan de rest), en Charlotte de mol is, is ze voor mij een voorzichtige mol. Bij de verdubbelaars maar 1x echt het resultaat kunnen bepalen in de Ape, hem zelf niet inzetten waar je het best kunt mollen en doorgeven met risico op geld.
Hoezo waar is die ontbrekende geldkoffer van Don Salvatore? Daar heeft ze 1x de foute ringtoon opgepakt. Omerta voor klein bedrag.
Snel uit bij de karts, voorstel ven de mol????
Kwellingen niet echt veel tijd verloren, maar wel net genoeg.
Laatste aflevering zorgt ze ervoor dat voor de pot wordt gegaan en voert opdracht 1 zelf goed uit.

Vooral in de eerste aflevering doet ze het goed als mol, 6000euro niet in de pot en laat zich wegstemmen bij de verdubbelaars.
Daarna is het allemaal voor weinig geld en is het mislukken van de opdrachten vooral aan anderen te danken.




Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #164 Gepost op: 4-05-2024, 13:00:24 »
Volgens mij kan juist Charlotte dus wel al die emoties acteren. we zagen eerder al hoe makkelijk ze kan liegen, een hele goede eigenschap voor een mol. Bernard is de enige die dit ook denkt. Ik vind haar toneelstukje hier zo ongeloofwaardig overkomen. Nu maar 200 euro inzetten want iedereen zou toch de mol een hak willen zetten. Denk je echt dat ze deze hoge biedingen van de anderen niet had verwacht? Ze wist dat ze hierna haar teleurstelling ging uitvergroten. Maar ik heb Charlotte het hele spel nog nooit zo voor het geld zien gaan dus dat bod van 200 vind ik nergens op slaan. Het is meer een statement dan een bod. En welke kandidaat wil deze prijs nou niet winnen? De stem van de mol horen, dan ga je toch geen 200 bieden? Omdat je ineens de mol een hak wilt zetten? Ze wilde opvallen met dit extreem lage bod en dat is natuurlijk gelukt. Verwarring scheppen.Ik kan het helemaal niet plaatsen bij hoe ze tot nog toe gespeeld heeft. Een bod van 200 euro is totaal ongeloofwaardig voor een kandidaat in dit stadium van het spel.
« Laatst bewerkt op: 4-05-2024, 13:04:22 door Lonneke*L »

Offline thomas92

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #165 Gepost op: 4-05-2024, 17:26:14 »
Volgens mij kan juist Charlotte dus wel al die emoties acteren. we zagen eerder al hoe makkelijk ze kan liegen, een hele goede eigenschap voor een mol. Bernard is de enige die dit ook denkt. Ik vind haar toneelstukje hier zo ongeloofwaardig overkomen. Nu maar 200 euro inzetten want iedereen zou toch de mol een hak willen zetten. Denk je echt dat ze deze hoge biedingen van de anderen niet had verwacht? Ze wist dat ze hierna haar teleurstelling ging uitvergroten. Maar ik heb Charlotte het hele spel nog nooit zo voor het geld zien gaan dus dat bod van 200 vind ik nergens op slaan. Het is meer een statement dan een bod. En welke kandidaat wil deze prijs nou niet winnen? De stem van de mol horen, dan ga je toch geen 200 bieden? Omdat je ineens de mol een hak wilt zetten? Ze wilde opvallen met dit extreem lage bod en dat is natuurlijk gelukt. Verwarring scheppen.Ik kan het helemaal niet plaatsen bij hoe ze tot nog toe gespeeld heeft. Een bod van 200 euro is totaal ongeloofwaardig voor een kandidaat in dit stadium van het spel.

Inderdaad, en des te vaker ik het terugkijk, des te meer ik het gevoel heb dat het een toneelstukje is. Het zou anders vrij naïef zijn om 200 te bieden. En als je op haar LinkedIn kijkt, dan zie je dat ze een behoorlijk slimme dame is :P
« Laatst bewerkt op: 14-05-2024, 17:51:33 door thomas92 »

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #166 Gepost op: 4-05-2024, 19:48:02 »
Als Charlotte de mol is, hoe moeten we dan haar enthousiaste reactie in aflevering 3 bij het groen scherm van Stephanie interpreteren?

Als ze kandidate is, kan je het bvb zien als een impulsieve reactie op het doorgaan van haar hoofdverdachte of van iemand die ze heel graag heeft, maar als mol?

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #167 Gepost op: 4-05-2024, 19:59:23 »
Als Charlotte de mol is, hoe moeten we dan haar enthousiaste reactie in aflevering 3 bij het groen scherm van Stephanie interpreteren?

Als ze kandidate is, kan je het bvb zien als een impulsieve reactie op het doorgaan van haar hoofdverdachte of van iemand die ze heel graag heeft, maar als mol?

Iemand die ze graag mag dus. In Behind the Scenes zegt Charlotte dat ze in Stéphanie er een nieuwe beste vriendin bij heeft. Die emotie was echt en die toont een mol ook wel eens.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #168 Gepost op: 4-05-2024, 20:18:29 »
Die emoties toont de mol soms bij een rood scherm maar ook bij een groen scherm ?

Offline klakske

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #169 Gepost op: 4-05-2024, 21:46:43 »
Qua Charlotte emoties blijven  bij mij vooral 3 toch wel OTT uitvallen hangen, toevallig of niet met handgebaren.

De omgedraaide gebalde vuist over de Al Capone keuze

De 'nada' in de groepspot met het O teken

Het APE leugenfeest met de opgestoken duim

Is dit een vorm van MOL spellen?
De vuist wel een niet zo duidelijke M.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #170 Gepost op: 5-05-2024, 10:58:32 »
Waarom ik niet zozeer geloof in Charlotte als mol is de Ape-opdracht. De enige manier waarop ze geld kon verspelen was dan door te verliezen van de boys, de duidelijke underdogs. En op zich is dat ook gebeurd. Alleen…ei zo na waren de boys verloren. Als zij niet last minute voor tagliatelle gaan, verliezen ze. En dan wordt er 2800€ verdiend, want bij de BMW-rijders was er duidelijk enige bias tegen Bernard en Michaël.
Charlotte heeft 0% invloed op de antwoorden van de heren en kan dus moeilijk aansturen op verlies.
Daarbij komt dan nog dat je je moet profileren als goede leugenaar, wat je als mol niet wil.
Je kan wel aansturen op winst: als je op voorhand 50 pastasoorten vanbuiten leert win je haast zeker. Als je dan ook nog eens iemand bij je in de Ape hebt zitten die in de groep al had gezegd nooit te koken…
I was blind but now I can see

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #171 Gepost op: 5-05-2024, 15:17:17 »
Waarom ik niet zozeer geloof in Charlotte als mol is de Ape-opdracht. De enige manier waarop ze geld kon verspelen was dan door te verliezen van de boys, de duidelijke underdogs. En op zich is dat ook gebeurd. Alleen…ei zo na waren de boys verloren. Als zij niet last minute voor tagliatelle gaan, verliezen ze. En dan wordt er 2800€ verdiend, want bij de BMW-rijders was er duidelijk enige bias tegen Bernard en Michaël.
Charlotte heeft 0% invloed op de antwoorden van de heren en kan dus moeilijk aansturen op verlies.
Daarbij komt dan nog dat je je moet profileren als goede leugenaar, wat je als mol niet wil.
Je kan wel aansturen op winst: als je op voorhand 50 pastasoorten vanbuiten leert win je haast zeker. Als je dan ook nog eens iemand bij je in de Ape hebt zitten die in de groep al had gezegd nooit te koken…

Sterke argumenten.

Offline thomas92

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #172 Gepost op: 5-05-2024, 15:21:10 »
Citaat
En dan wordt er 2800€ verdiend, want bij de BMW-rijders was er duidelijk enige bias tegen Bernard en Michaël.

In dat geval heb je als mol nog de mogelijkheid om juist onbetrouwbaar over te komen waardoor de groep alsnog de verkeerde keuze maakt.

Citaat
Daarbij komt dan nog dat je je moet profileren als goede leugenaar, wat je als mol niet wil.

Daar ben ik het wel mee eens. Maar als je in de andere groep zit en je stuurt aan op de verkeerde keuze, dan heb je geen dekmantel. In dit geval kon ze in ieder geval nog zeggen dat ze het deed om de negatieve pasvragen te ontlopen (iets wat een kandidaat ook zou zeggen).
« Laatst bewerkt op: 5-05-2024, 15:28:39 door thomas92 »

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #173 Gepost op: 5-05-2024, 16:01:04 »
Waarom ik niet zozeer geloof in Charlotte als mol is de Ape-opdracht.
...

Als je goed bluft zoals Charlotte in de Ape kun je er mee wegkomen. De anderen waren overtuigd dat daar een kandidaat zat die zich het vege lijf probeerde te redden. Ik denk ook dat ze 2 scenario's had ingestudeerd voor in de Ape. Uit de briefing met de mol bij de molkwelling zegt de mol zenuwen te willen acteren in de Ape, maar dat het uiteindelijk het andere scenario is geworden: n.l. liegen.

Ik heb al vanaf het begin het idee dat de makers van De Mol deze gouden kans om iemand die De Mol heet ook de mol te laten zijn niet hebben laten lopen, helemaal gezien haar acteercapaciteiten.



Even terug naar aflevering 6. Toen ik dit hierboven zag schoot ik echt meteen in de lach, de ramen sprongen nog net niet uit de sponningen van zoveel drama ineens. Zo naïef om te geloven dat ze dacht dat iedereen (zoals zij zelf zegt) 'in dezelfde mindset van allemaal tegen de mol' zat is Charlotte echt niet. De geschrokken gezichten van Senne en Bernard spreken boekdelen. Opzetje voor de paintball/molboekjes opdracht geslaagd: de geesten alvast rijp gemaakt voor het offeren van molboekjes.

Charlotte zegt al gauw 'je mag inschatten dat ik niet goed ben in verdedigen' en dat de sterken in het midden moeten: zij komt aan de makkelijker molbare flank: haar lijn (samen met Bernard) gaat er als eerste aan. Ze troost Senne uitbundig als hij zijn molboekje kwijt is en zegt bijna te moeten wenen bij de opoffering van Stéphanie en dat ze zo'n mooi persoon is. Daar hebben we het weer: dramatisch aangezette emotie. Uiteindelijk mocht de mol in deze opdracht ook meedoen in de euforie en mocht er dus wat geld verdiend worden, maar toch 2000 eruit gemold.

Nu verwacht ik dat Charlotte in de aflevering 7 flink voor zich zelf zal gaan: pasvragen? vrijstelling? en een bom onder de groepspot legt. Zij kan nu gerust zeggen dat alleen zij zo nobel was met dat ongeloofwaardige bod van 200 euro bij de Stem van de Mol en dat de rest voor zichzelf koos.
« Laatst bewerkt op: 5-05-2024, 16:35:45 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #174 Gepost op: 5-05-2024, 16:24:13 »
Die speeltafel met die dobbelstenen is precies in het straatje van Charlotte.
En dat er nu wat verdiend mocht worden, kan ik ook niet los zien van een vervolg.
En zou ook een mooi moment zijn voor een twist in de verdenkingen.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #175 Gepost op: 5-05-2024, 16:47:57 »
Die speeltafel met die dobbelstenen is precies in het straatje van Charlotte.
En dat er nu wat verdiend mocht worden, kan ik ook niet los zien van een vervolg.
En zou ook een mooi moment zijn voor een twist in de verdenkingen.

Gohja, de vele kinderliedjes dit seizoen zijn ook allemaal in het straatje van opa Michaël met de kinderstoel. En een pak subtieler.


 Ik denk niet echt dat de makers zo’n duidelijke verwijzing naar hun mol erin zouden steken en ik zie het als een ‘red harring’
I was blind but now I can see

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #176 Gepost op: 5-05-2024, 16:56:56 »
Dit zagen we al in de eerste opdracht van afl1..Toeval of niet?

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #177 Gepost op: 5-05-2024, 17:08:25 »
Dit zagen we al in de eerste opdracht van afl1..Toeval of niet?

Bij aanvang van die opdracht hing die pitjesbak bij Senne.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #178 Gepost op: 5-05-2024, 21:13:59 »
Het einde van het Charlottisme...
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #179 Gepost op: 5-05-2024, 21:16:00 »
Charlotte was dus niet de mol. Ik kon het me ook bijna niet voorstellen na die uitbarsting. Ik hoop maar dat het niet komt door het missen van pasvragen, maar dat ze echt fout zat. Jammer dat ze eruit ligt!