Auteur Topic: [Kandidaat] Michaël  (gelezen 11713 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #200 Gepost op: 22-04-2024, 10:05:57 »
Iemand die in de allereerste opdracht al verdacht wordt neergezet is de mol niet.

Nou ja, "neergezet", hij zat er gewoon echt steeds een paar seconden naast terwijl ie fanatiek zijn best leek te doen. Misschien was het zelfs zo dat Mol Michaël per ongeluk faalde.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #201 Gepost op: 22-04-2024, 10:36:49 »
Nou ja, "neergezet", hij zat er gewoon echt steeds een paar seconden naast terwijl ie fanatiek zijn best leek te doen. Misschien was het zelfs zo dat Mol Michaël per ongeluk faalde.

Ja, het is echt, maar het is een keuze om het zo te tonen.

Ik hield rekening met een twist: de mol op de positie van Lynn, maar zie eigenlijk niet wat de meerwaarde is om in het groepje van Michaël te beginnen. Je maakt jezelf alleen maar verdacht door daar te mollen. Het lijkt me sowieso lastig, als mol zonder tijdsbesef. Je kunt het thuis oefenen, maar dan zit je niet in een stresssituatie. De positie van die vier was voor de mol verre van ideaal.

Normaal is alles wat het lijkt en zit de mol in een openingsopdracht gewoon op de ideale molpositie, waar je zonder veel risico kan mollen. Op de positie van Stéphanie, Senne, Charlotte en Bernard was een molactie prima als kandidaats uit te leggen. Die vier kandidaten zitten allemaal nog in het spel.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #202 Gepost op: 22-04-2024, 11:29:16 »
Ik was pas 19 toen ik voor het eerst bier dronk. Echt stomdronken pas op 20 of 21 voor het eerst. Voor mijn 18 was de enige alcohol die ik ooit dronk met Kerst een paar druppels wijn in mijn glas water om "mee te doen" met de volwassenen. Uitgaan was op Perrier of Looza.

Ah, misschien waren dingen anders toen ik tiener was in de 90's  ::regenboog::
Maar bij België denk ik dan toch aan biercultuur, gezelligheidscultuur, uitgaan..
Maar je weet het niet, misschien was Michaël een laatbloeier.


Iemand die in de allereerste opdracht al verdacht wordt neergezet is de mol niet.
De eerste aflevering viel dat nog heel erg mee. Waren het meer Bernard en de mensen bovenop het dek van de boot die veel aandacht kregen (de duikers). Toen was Michaël nog wel een beetje een undercover figuur, met zijn subtiele pogingen de tijd steeds verkeerd in te schatten en zijn persoonlijke verhalen. Veel daarvan is niet uitgezonden of eruit geknipt denk ik. Het is pas wat uit de klauwen gelopen met het in beeld brengen van hem in aflevering 4.

« Laatst bewerkt op: 22-04-2024, 11:32:41 door Nat007 »

Offline Barry21

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #203 Gepost op: 22-04-2024, 12:13:08 »
Iemand die in de allereerste opdracht al verdacht wordt neergezet is de mol niet.

Dan schiet er niemand meer over buiten Senne.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #204 Gepost op: 22-04-2024, 15:44:56 »
Michaël lijkt echt de Mol te zijn, hoe relaxed ie door het spel gaat en altijd op de cruciale momenten steken laat vallen.

Maar niets is wat het lijkt toch? Ik durf maar niet in de Michaëltunnel te stappen. ::rofl::

Idem hier Heinz. Ik ga het nog altijd niet doen.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #205 Gepost op: 22-04-2024, 16:47:23 »
Iemand die in de allereerste opdracht al verdacht wordt neergezet is de mol niet.

...maar je verdenkt Charlotte...en je zegt in een ander topic net hoe verdacht ze wel niet is, in onder andere de eerste aflevering (ze zat op een toppositie, besliste om snel af te drukken, ze was het verdachtst bij het verdubbelaarsspel --> jouw woorden)
Dus volgens uw eigen stelling "Iemand die de allereerste opdracht al verdacht wordt neergezet is de mol niet" kan Charlotte onmogelijk de mol zijn :-D

Michaël wordt alleen verdacht neergezet in de eerste opdracht van de eerste aflevering. De rest van de aflevering zelfs onverdacht (dansers, niets op aan te merken, verdubbelaars zelfs onmols)
I was blind but now I can see

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #206 Gepost op: 22-04-2024, 16:49:41 »
Dan schiet er niemand meer over buiten Senne.

En die wordt dan weer in aflevering 2 zo verdacht neergezet dat hij sito presto op nummer 1 op de verdachtenlijst van de gemiddelde kijker kwam.

Dus er is geen mol dit seizoen. Ook eens leuk.
I was blind but now I can see

Offline Barry21

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #207 Gepost op: 22-04-2024, 17:00:18 »
En die wordt dan weer in aflevering 2 zo verdacht neergezet dat hij sito presto op nummer 1 op de verdachtenlijst van de gemiddelde kijker kwam.

Dus er is geen mol dit seizoen. Ook eens leuk.

Dat gaat niet. Qua profiel en karakter vind ik Michaël het best passen, maar ja, dat zegt niks.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #208 Gepost op: 22-04-2024, 17:07:43 »
Michaël doet mij enorm denken aan
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
. Manier van mollen, joie de vivre, hoe hij in de groep ligt.
I was blind but now I can see

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #209 Gepost op: 22-04-2024, 22:39:02 »
-Michael doet de Hercules opdracht: heeft daarmee controle over alle deelopdrachten en eindigt eigenhandig alle andere pogingen door toch wel wat theatraal en knullig de balken te laten vallen. Denk dat hij sterker is dan hij hier voordoet.

Zeker. Ik denk zelfs dat dit een beetje een kwestie was van mol-paniek, als Michael inderdaad de mol is (wat ik nu wel denk). Want hij hoefde op dit punt helemaal niet te saboteren. De opdracht was ook wel mislukt als hij de balken had overgedragen aan Lynn of Charlotte: met nog wat meer kilo's hadden die het nooit lang genoeg volgehouden tot Stephanie en Bernard er waren. Ik denk dat hij schrok van de stemmen van Lynn en Charlotte en vreesde dat de hele groep eraan kwam en het daarom maar liet vallen. Hij zal vast spijt hebben gehad zodra hij zag dat het niet de hele groep was.

Als Michael inderdaad de mol is, kan Senne hiermee een stevige stap in de richting van de finale hebben gezet. Hij heeft als enige ook die balken hoog gehouden en kan dus het beste inschatten of de 5-6 minuten van Michael een redelijke prestatie waren of dat Michael het echt wel langer had moeten kunnen volhouden.

En ik vermoed ook dat zijn moeder de goede antwoorden gaf en hij expres de verkeerde, om haar vervolgens de schuld te geven.
« Laatst bewerkt op: 22-04-2024, 22:41:00 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #210 Gepost op: 23-04-2024, 01:43:56 »
Goed geanalyseerd inderdaad. Het is echt lastig dit seizoen omdat er best wel opzichtig gemold wordt door meerdere deelnemers. Een Senne heeft ook een flinke lijst met molacties bijvoorbeeld, en ook grotendeels heel erg in your face. Hoop echt dat Michaël de mol is of anders Senne, want het zou heerlijk zijn als de makers afgestapt zijn van het uit de wind houden van de mol in de editing. Maar er zullen hoe dan ook kandidaten bij zijn die echt al alle afleveringen zo ongeveer nepmollen. Het maakt het een spannend seizoen, qua verdenkingen. Maar goed, ik blijf bij Michaël tot het écht echt niet langer aannemelijk is. En hij molt gewoon het meest en hardst en past ook het beste bij de uitspraken van de mol over hoe die plant te gaan mollen.



Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #211 Gepost op: 23-04-2024, 07:40:54 »

De eerste aflevering viel dat nog heel erg mee. Waren het meer Bernard en de mensen bovenop het dek van de boot die veel aandacht kregen (de duikers). Toen was Michaël nog wel een beetje een undercover figuur, met zijn subtiele pogingen de tijd steeds verkeerd in te schatten en zijn persoonlijke verhalen. Veel daarvan is niet uitgezonden of eruit geknipt denk ik. Het is pas wat uit de klauwen gelopen met het in beeld brengen van hem in aflevering 4.

Hmmm ja, daar heb je een punt. Op zich was Michaël in de openingsopdracht niet zo heel lang verdacht in beeld, en werd dat verdachte gedrag eigenlijk alleen benoemd door de tweede afvaller, Karolien.

Ik vind hem echt een parodie op een mol.  Dan denk ik in eerste instantie aan een nepmol. Misschien is dat het vooral, niet de edit. Dacht altijd dat Pieter wel zo'n beetje de max was qua opvallend mollen...

Ik had Michaël wel als schot voor de boeg, omdat Gilles in CdM dat segment afkapte en extra gespannen leek/klonk. Toch maar eens wat fragmentjes terugkijken...

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #212 Gepost op: 23-04-2024, 11:44:55 »
Als Michael inderdaad de mol is, kan Senne hiermee een stevige stap in de richting van de finale hebben gezet. Hij heeft als enige ook die balken hoog gehouden en kan dus het beste inschatten of de 5-6 minuten van Michael een redelijke prestatie waren of dat Michael het echt wel langer had moeten kunnen volhouden.
In de backstage beelden is de enige quote van hem geklaag over zijn armen, spierpijn. Als mol zou hij dat hebben willen voorkomen. Jaja. Klonk nogal nep. Zo zwaar zijn die minuten toch niet geweest?! Elke 3 minuten kwamen er ballen bij dus dat is 2x gebeurd bij hem, bovenop wat Senne had. Hij moet vanuit zijn beroep echt wel een stuk sterker zijn dan wat hij presteerde.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #213 Gepost op: 24-04-2024, 17:40:16 »
Ik vind echt alles wijzen op Michael, maar ik hoor graag niet-meta argumenten waarom hij het niet is. Ik kom alleen op:

1) Stephanie aanwijzen
2) Pizza binnenbrengen

Voor 1), tja, je moet toch wat zeggen als mol, tis ook niet dat hij extreem overtuigd was daar. Toen Coco afviel had hij al geleerd van z'n "fout" hier, maar zonder succes. Voor 2), weinig geld, goed moment om vertrouwen te winnen. Een mol doet ook wel eens wat goed.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #214 Gepost op: 24-04-2024, 19:32:12 »
Ik vind echt alles wijzen op Michael, maar ik hoor graag niet-meta argumenten waarom hij het niet is. Ik kom alleen op:

1) Stephanie aanwijzen
2) Pizza binnenbrengen

Voor 1), tja, je moet toch wat zeggen als mol, tis ook niet dat hij extreem overtuigd was daar. Toen Coco afviel had hij al geleerd van z'n "fout" hier, maar zonder succes. Voor 2), weinig geld, goed moment om vertrouwen te winnen. Een mol doet ook wel eens wat goed.
Ik vond hem wel overtuigd bij het aanwijzen van Stéphanie, maar dat zou ik hem nog kunnen vergeven. Verder staat hij bij de Ballo della Cordella ook wel op een slechte plaats en maant hij de anderen in Castello Normano aan om contact op te nemen met Senne. In Centuripe zit hij ook op een plaats waar amper te mollen valt.

Ik acht het zeker mogelijk dat Michaël de mol is omdat er inderdaad weinig tegen hem wijst, maar hetzelfde vind ik bij Senne.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #215 Gepost op: 24-04-2024, 19:37:48 »
Ik vind echt alles wijzen op Michael, maar ik hoor graag niet-meta argumenten waarom hij het niet is. Ik kom alleen op:

1) Stephanie aanwijzen
2) Pizza binnenbrengen

Voor 1), tja, je moet toch wat zeggen als mol, tis ook niet dat hij extreem overtuigd was daar. Toen Coco afviel had hij al geleerd van z'n "fout" hier, maar zonder succes. Voor 2), weinig geld, goed moment om vertrouwen te winnen. Een mol doet ook wel eens wat goed.

3. In de toren in aflevering 2 roept hij nét nadat hij geweest is dat ze contact kunnen zoeken met Senne via de portofoon. Als Mol schiet je jezelf dan wel heel zwaar in de voet, omdat je daarmee de kansen om bovenin bij Senne te komen voor jezelf verkleint. En als Mol wil je in ieder geval kans maken om bovenin te komen, want daar kan je het spelverloop voor de Doos van Pandora grotendeels bepalen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #216 Gepost op: 24-04-2024, 19:43:54 »
4. Hij komt uitgebreid in beeld met een witte ton omgooien bij de olijven afl 1 terwijl wit niet genoemd wordt.. in ieder geval niet in beeld. Met n close up van zn grijns. Alsof hij mols bezig is ofzo.
Later blijkt dat dit gewoon n foute ton was voor zijn eigen vraag over kwallen.
Verdachte edits in afl 1 zijn nooit n goed teken

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #217 Gepost op: 24-04-2024, 21:19:43 »
3. In de toren in aflevering 2 roept hij nét nadat hij geweest is dat ze contact kunnen zoeken met Senne via de portofoon. Als Mol schiet je jezelf dan wel heel zwaar in de voet, omdat je daarmee de kansen om bovenin bij Senne te komen voor jezelf verkleint. En als Mol wil je in ieder geval kans maken om bovenin te komen, want daar kan je het spelverloop voor de Doos van Pandora grotendeels bepalen.

Het portofoon-ding is inderdaad kandidaats…maar anderzijds: er staat een portofoon waarmee je kan communiceren met Senne. Weten ze al van Philippe, want die had al met Senne gecommuniceerd. Dus tuurlijk moet je communiceren. Je weet toch dat als dat daar staat, je het ook moet gebruiken? Is zeggen “je moet communiceren met Senne” dan ook niet gewoon een geval van “stating the obvious”? Gezien de reactie die daarop volgde zal hij misschien wat gevloekt hebben op zichzelf. Want de groep is daar gewoon collectief “dom” bezig. Anderzijds: vertrouwen van de groep nadien, want Michaël is zeker een kandidaat.
I was blind but now I can see

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #218 Gepost op: 24-04-2024, 21:27:59 »
Het portofoon-ding is inderdaad kandidaats…maar anderzijds: er staat een portofoon waarmee je kan communiceren met Senne. Weten ze al van Philippe, want die had al met Senne gecommuniceerd. Dus tuurlijk moet je communiceren. Je weet toch dat als dat daar staat, je het ook moet gebruiken? Is zeggen “je moet communiceren met Senne” dan ook niet gewoon een geval van “stating the obvious”? Gezien de reactie die daarop volgde zal hij misschien wat gevloekt hebben op zichzelf. Want de groep is daar gewoon collectief “dom” bezig. Anderzijds: vertrouwen van de groep nadien, want Michaël is zeker een kandidaat.
Sorry, maar dat moet hij toch meegekregen hebben?
Lynn verklaart achteraf: "Karolien en Philippe zeiden de parlofoon niet aan te raken. Daar is stevig gemold geweest."
In de beelden horen we vooral Charlotte roepen: "nee, tijdverlies", maar dat kwam duidelijk van Karolien en Philippe. Michaël moet dat ook hebben gehoord. iedereen blijft van de portofoon af, behalve hij, mijn idee, omdat hij niet zomaar gelooft wat hem wordt voorgekauwd.
Hij probeert het na hun beurt in de groep te gooien, en later nog een keer.
Als je de mol bent, en uw voorgangers zeggen: "portofoon, afblijven, tijdverlies, Senne weet niks", dan neem je dat cadeau aan en blijf je er af.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #219 Gepost op: 24-04-2024, 22:15:17 »
Ik vind echt alles wijzen op Michael, maar ik hoor graag niet-meta argumenten waarom hij het niet is. Ik kom alleen op:

1) Stephanie aanwijzen
2) Pizza binnenbrengen



Stéphanie aanwijzen vond ik de enige échte anti-molactie.
En daar denk ik dus wel vaak over na.
Ik kom hier niet verder dan: de enige verdachte die ze tot dan hadden was Bernard. Dus of ze nu Bernard kozen, of Stéphanie, het te winnen bedrag bleef hetzelfde. Dan kan je, met nog 30 seconden misschien best de held spelen.
Of hij kan voor een andere kandidaat kiezen om de groep te laten verdenken. Maar wie?
- Hemzelf niet. Hij kan ook niet verdacht/zenuwachtig doen, want dat trucje moet hij al gebruiken in de Ape en bij de vragen kopen.
- Karolien is weg
- Charlotte is weg
- Bernard mag niet
- Stéphanie mag niet
- Gillian is ongeloofwaardig als verdachte
- Lynn is ongeloofwaardig als verdachte
- Philippe zei oprecht dat hij na paar seconden had afgedrukt en dat hij er niet bij was. De geloofwaardigheid spatte daarvan af

Blijven over: Coco en Senne. Dat zijn de twee enige op wie hij misschien nog wat verdenkingen had kunnen afschuiven. Maar dan loop je ook weer in de kijker.

Verder weten we ook niet 100% zeker dat de mol wist wie snel gedrukt had. Als de mol gebrieft is, dan ws bij Gilles. En dan is de laatste die binnenging De Mol. Maar dat weten de kandidaten ook.
Alina werd destijds niet gebrieft wie de afvaller was bij de vuurpijlopdracht. Om haar als een kandidaat te laten gedragen.
Ik vind het onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk.
I was blind but now I can see