Auteur Topic: [Kandidaat] Michaël  (gelezen 15701 keer)

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #240 Gepost op: 28-04-2024, 23:52:48 »
Ik geloof echt niet dat Gilles of de makers hierover gaan liegen. Michaël zal effectief het op één na hoogste bod gehad hebben, of hij nu de mol is of niet. Ik vind het ook heel logisch om die laatste €400 nog verloren te laten gaan, zowel als kandidaat als als mol. Het gaat over een laag bedrag en na die belangrijke informatie wil je toch zeker nog eens dat fragment horen.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #241 Gepost op: 29-04-2024, 08:04:49 »
Een ding weet je sowieso: eender welke kandidaat gaat in de auto nogmaals het fragment herbeluisteren. Want wat is nou het restant nou nog de moeite waard. Of je nu nog 400 overhoud zoals met Michael of 200. Gelijk aan Senne: wat is 1 joker nou de moeite.

Wel een een ideale manier om de mol zijn eigen ontmoeting te laten hebben natuurlijk. En natuurlijk kun je dan het messen trekken goed doen. Plus de schietproef was een dubbeltje op zijn kant. Mis daar het cijfer, ben door je kogels heen en je kan niks meer. Denk dat Michael gedaan heeft wat hij kon in zijn positie als mol. Moet nog maar zien dat hij met zijn paintball gun was gaan smijten  :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #242 Gepost op: 29-04-2024, 09:31:06 »
Begint op te vallen dat hij zijn scherm nog nooit heeft hoeven zien

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #243 Gepost op: 29-04-2024, 12:14:37 »
Ik vond Michaël bij opdracht 6.1 het meest verdacht. Stuurde als enige aan op het finaal laten mislukken van de opdracht. Deelopdracht natuurlijk goed uitgevoerd. Textbook mols.

Senne zat hier als mol niet goed. Dit is nou net een opdracht waar ik wel verwacht dat de mol voor de positie met de meeste invloed kiest.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #244 Gepost op: 29-04-2024, 12:17:55 »
Waar stuurde hij aan op het totaal laten mislukken van de opdracht?
Dat kon volgens mij alleen bij Gilles (wel/niet wegstrepen van de kerk). Maar Michaël koos daar voor wegstrepen van de kerk.

Offline HanMic

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #245 Gepost op: 29-04-2024, 12:24:06 »
Waar stuurde hij aan op het totaal laten mislukken van de opdracht?
Dat kon volgens mij alleen bij Gilles (wel/niet wegstrepen van de kerk). Maar Michaël koos daar voor wegstrepen van de kerk.

Klopt, daar was Bernard de enige die liefst alle opties open hield.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #246 Gepost op: 29-04-2024, 12:24:28 »
Waar stuurde hij aan op het totaal laten mislukken van de opdracht?
Dat kon volgens mij alleen bij Gilles (wel/niet wegstrepen van de kerk). Maar Michaël koos daar voor wegstrepen van de kerk.

Dank je, verkeerd onthouden wie wat deed. Daar doelde ik inderdaad op  ::jaja::

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #247 Gepost op: 29-04-2024, 16:30:19 »
Begint op te vallen dat hij zijn scherm nog nooit heeft hoeven zien

Niet zo moeilijk aangezien al 3/6 executies een instant rood scherm waren.
(wat omwille van Coco en Lynn door omstandigheden kwam)
klaar voor de strijd

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #248 Gepost op: 30-04-2024, 13:32:18 »
Ik blijf bij Michael, maar in deze opdracht kwam hij niet verdacht over. Maar dat geldt eigenlijk voor alle kandidaten.

Bij die oesters, tja, ze staan op je vingers te kijken, heel moeilijk om dan te acteren dat je iets niet kan. Prima verklaarbaar voor een mol. Daarna wel het bedrag gehalveerd tenminste.

Bij de stem-opdracht heeft hij best een logisch hoog bod. Dit is een tricky opdracht, waarbij je moet bedenken dat de anderen ook bedenken dat jij rekening houdt met hun bedenkingen. Ik ga er even vanuit dat je alleen met 100 tegelijk mocht bieden. Niemand biedt 3000, want dan ben je altijd het hoogst. Maar als niemand dat biedt dan is 2900 eigenlijk het hoogst. Maar als mensen dit zich bedenken kan je dat dus ook niet bieden om te winnen, dus is 2800 het hoogst. Maar als mensen zich dat realiseren is eigenlijk 2700 het hoogst....herhaal tot je eigenlijk niks kan bieden. Dus een rare opdracht, maar 2600 is een prima bod voor zowel mol als kandidaat, zegt mij niet veel. Ik vind het wel raar dat er door kandidaten werd gesuggereerd dat Michael het geld uit de pot speelde. Er waren twee kandidaten die meer hadden geboden dan hij. Die boden toevallig even veel, maar eigenlijk had hij dus helemaal niet het op 1-na hoogste bod.

Bij het paintballen leek niemand me echt verdacht. Michael is in ieder geval niet (in de edit) de grote held die iedereen weet te raken. Als hij de mol is dan hebben we vast wel een paar mooie shots waar hij bewust kogels zit te verspillen. Ik had wel gedacht dat de mol zou opperen om gewoon ieders boekje te verbranden, zodat het tenminste eerlijk was. Dat lag er misschien iets te dik bovenop.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #249 Gepost op: 30-04-2024, 15:10:42 »
Ieders boekje verbranden betekende gewoon 0 euro. Per verbrand boekje ging er 1000euro af. Dat zou zelfs de mol niet voorstellen.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #250 Gepost op: 30-04-2024, 15:14:55 »
Ieders boekje verbranden betekende gewoon 0 euro. Per verbrand boekje ging er 1000euro af. Dat zou zelfs de mol niet voorstellen.

Nou ja het gaat niet uit de pot he, het wordt gewoon niet verdiend. En er was een goede kans dat er alsnog niets verdiend zou worden, als de aanvallers zouden slagen. Het leek mij wel een logisch voorstel, maar de mol durfde het dus niet aan.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #251 Gepost op: 30-04-2024, 15:37:45 »
Nou ja het gaat niet uit de pot he, het wordt gewoon niet verdiend. En er was een goede kans dat er alsnog niets verdiend zou worden, als de aanvallers zouden slagen. Het leek mij wel een logisch voorstel, maar de mol durfde het dus niet aan.
Maar dat heeft toch geen enkele zin om alle molboekjes op te offeren. Dan ben je alles kwijt, de molboekjes met een schat aan informatie en het te verdienen geld dat kon oplopen tot €5000.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #252 Gepost op: 30-04-2024, 15:38:36 »
Nou ja het gaat niet uit de pot he, het wordt gewoon niet verdiend. En er was een goede kans dat er alsnog niets verdiend zou worden, als de aanvallers zouden slagen. Het leek mij wel een logisch voorstel, maar de mol durfde het dus niet aan.
Dan moeten ze gewoon de opdracht niet spelen, of alleen het eerste deel, niks verdiend, geen boekjes meer, klaar.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #253 Gepost op: 30-04-2024, 16:08:07 »
Maar dat heeft toch geen enkele zin om alle molboekjes op te offeren. Dan ben je alles kwijt, de molboekjes met een schat aan informatie en het te verdienen geld dat kon oplopen tot €5000.

Ja, dat is m'n punt, haha. Dan heeft niemand z'n molboekje meer, maar is het wel een eerlijke strijd. Nu wordt er geld verdiend, maar hebben sommige kandidaten nog wel hun molboekje. Niet eerlijk.

Dan moeten ze gewoon de opdracht niet spelen, of alleen het eerste deel, niks verdiend, geen boekjes meer, klaar.

Dat is idd wat ik dacht dat de mol (of een kandidaat) misschien zou voorstellen. Zo gek leek me dat niet.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #254 Gepost op: 30-04-2024, 18:05:39 »
Ja, dat is m'n punt, haha. Dan heeft niemand z'n molboekje meer, maar is het wel een eerlijke strijd. Nu wordt er geld verdiend, maar hebben sommige kandidaten nog wel hun molboekje. Niet eerlijk.
Het spel is ook niet eerlijk.  ;) Hoe dan ook ging nooit iedereen ermee akkoord gegaan zijn alle molboekjes op te offeren.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #255 Gepost op: 1-05-2024, 08:48:30 »
Bij het paintballen leek niemand me echt verdacht. Michael is in ieder geval niet (in de edit) de grote held die iedereen weet te raken.

In de eerste ronde is het wel Stéphanie, en niet Michael, die op het nippertje een aanvaller weet neer te schieten. Even later gaat het toch fout aan hun kant. Dus als het erop aankomt laat hij het toch afweten.
Op het einde van de tweede ronde, verschiet hij uit frustratie onnodig een extra kogel - een kogel die hij in ronde 3 op het eind tekort komt.
In de derde ronde laat hij in de laatste seconden zijn geweer al zakken, wat Stéphanie terecht opmerkt.

Wat ook opvalt, is dat hij als enige niet echt lijkt te schrikken als Gilles plots door de luidsprekers galmt. Senne en Charlotte schrikken zich daar een hoedje.
En wat loopt Michael te zoeken achter 1998, de code van molboekje "1", toevallig het eerste seizoen van De Mol?

Nog iets anders opvallend: bij de laatste aftelling 3 .. 2 .. 1 zien we achtereenvolgens Bernard, Senne, Michael. Verliezend finalist, winnaar en mol?

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #256 Gepost op: 1-05-2024, 09:35:08 »
Michael een mol als hij "sorry" zegt in de auto (na het luisteren van de stem van de mol) tegen de geëmotioneerde Charlotte over het hoog bieden? Lijkt mij dat een mol dat niet doet. Die heeft daar geen spijt van, want die wil hoge bedragen uit de pot.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #257 Gepost op: 1-05-2024, 10:00:20 »
Michael een mol als hij "sorry" zegt in de auto (na het luisteren van de stem van de mol) tegen de geëmotioneerde Charlotte over het hoog bieden? Lijkt mij dat een mol dat niet doet. Die heeft daar geen spijt van, want die wil hoge bedragen uit de pot.

Haha. Het idee van het programma is dat de mol doet alsof ie een kandidaat is he. Hij kan toch moeilijk zeggen dat hij het heerlijk vindt dat er geld uit de pot is.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #258 Gepost op: 1-05-2024, 12:07:43 »
Haha. Het idee van het programma is dat de mol doet alsof ie een kandidaat is he. Hij kan toch moeilijk zeggen dat hij het heerlijk vindt dat er geld uit de pot is.

Precies!   ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #259 Gepost op: 2-05-2024, 16:49:27 »
Niet zo moeilijk aangezien al 3/6 executies een instant rood scherm waren.
(wat omwille van Coco en Lynn door omstandigheden kwam)

Lijkt me wel dat Michael aan de beurt is geweest. Anders valt het bij je medekandidaten te veel op dat jij er steeds (ok, drie keer) tussendoor skatet.
« Laatst bewerkt op: 3-05-2024, 05:52:29 door Amethyst »