Auteur Topic: [Kandidaat] Senne  (gelezen 14224 keer)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #140 Gepost op: 5-05-2024, 16:15:22 »
Ik dacht meteen al dat het opzet was. De opdracht zat ook zo in elkaar. Je bent anders wel een enorme pechvogel als je als laatste aan de ontbijttafel komt, in de gevangenis belandt en ook nog 0% kans op persoonlijk voordeel hebt. Het gaf hem onderhandelingsruimte. 

Feitelijk had Senne de meeste macht over deze opdracht. Hij bepaalde wat er wanneer gecommuniceerd werd over de ventilatoren en wanneer hij de noodzakelijke informatie prijs zou geven. De anderen waren hier afhankelijk  van.

Voor het verhangen van de bordjes was de hamer nodig. Senne gaf deze niet zo maar af. Ook hier had hij de touwtjes in handen. Een ideale positie voor de mol. Ik heb hem verder niet meer zo fanatiek gezien maar tja het ging ook om 10.000 euro.  ;D

Offline thomas92

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #141 Gepost op: 5-05-2024, 16:39:01 »
Hij zat zeker op een sleutelpositie inderdaad. Al vind ik het toch lastig om het mislukken van de opdracht op zijn naam te zetten.

Citaat
Feitelijk had Senne de meeste macht over deze opdracht. Hij bepaalde wat er wanneer gecommuniceerd werd over de ventilatoren en wanneer hij de noodzakelijke informatie prijs zou geven. De anderen waren hier afhankelijk  van.

Op basis van de beelden heb ik niet het idee dat hij hier veel steekjes heeft laten vallen. Al kan het heel goed zijn dat later blijkt dat ie ontzettend aan het mollen was daar natuurlijk. Feit is wel dat bij de andere kandidaten er in ieder geval van alles mis ging.

Enkel op het einde zou je kunnen zeggen dat vertraagd heeft. Maar stel dat hij een kandidaat is, dan zou ie ook niet zomaar de hamer afgeven zonder in ieder geval een korte discussie over de bordjes / persoonlijk voordeel te houden.

Citaat
Ik dacht meteen al dat het opzet was. De opdracht zat ook zo in elkaar. Je bent anders wel een enorme pechvogel als je als laatste aan de ontbijttafel komt, in de gevangenis belandt en ook nog 0% kans op persoonlijk voordeel hebt. Het gaf hem onderhandelingsruimte.

Ja gezien de mol van te voren wist hoe deze opdracht in elkaar zit, kunnen we er wel van uit gaan dat de mol bewust op een bepaalde plek aan de ontbijttafel is gaan zetten. Welke plek dan het meest gunstig is, vind ik wel lastig om te zeggen.

Als je als 3e of 4e gaat en je gokt er op dat de kandidaten die de bordjes aanpassen hunzelf op 1e zetten en de gevangene op 2e en de rest van de volgorde hetzelfde laten, dan zit je op plek 3 of 4 nog redelijk gunstig voor het openen van de doos van Pandora. Al maakt het ook niet zo bijzonder veel uit.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #142 Gepost op: 6-05-2024, 09:39:32 »
Ik heb eigenlijk geen harde reden om Senne af te strepen. Dat maakt het extra moeilijk.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #143 Gepost op: 6-05-2024, 09:53:19 »
In de toren alle macht, op een positie waar hij invloed had op of hij daar zou belanden, het zou me ook nog steeds niet verbazen als zijn ketting lang genoeg was om de ipad wél in de gaten te kunnen houden. Daarna de doos van Pandora openen.
Met een onlogisch antwoord het geld wegspelen bij het blokken bouwen, daarna de verdubbelaar aan de afvaller meegeven.
Hij doet eigenlijk gewoon alles wat een mol moet/zou doen maar net iets verfijnder dan Michaël (en op zijn brutaalst wanneer verdubbelaars in het spel zijn).
Ja, ik denk dat ik t bij Senne houd nu.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #144 Gepost op: 6-05-2024, 09:56:43 »
In de toren alle macht, op een positie waar hij invloed had op of hij daar zou belanden, het zou me ook nog steeds niet verbazen als zijn ketting lang genoeg was om de ipad wél in de gaten te kunnen houden.
Dat heb ik ook altijd gevonden. Ik zei destijds dat het Charlotte BIJNA gelukt was die positie te krijgen maar dat ze niet doorhad dat Senne nog onder de douche stond. Ze liet immers Lynn eerst gaan zitten voordat zij zelf als laatste ging zitten.

Ideale molpositie, vooral ook omdat je in de communicatie kunt storen, en je de ventilatoren beheerst. En natuurlijk wist hij hoeveel tijd hij nog moest rekken om erover heen te gaan.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #145 Gepost op: 6-05-2024, 10:01:32 »
Zou me ook niet verbazen als Bernard hem vanaf dat moment in het vizier heeft.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #146 Gepost op: 6-05-2024, 10:14:10 »
Hij zat zeker op een sleutelpositie inderdaad. Al vind ik het toch lastig om het mislukken van de opdracht op zijn naam te zetten.

Op basis van de beelden heb ik niet het idee dat hij hier veel steekjes heeft laten vallen. Al kan het heel goed zijn dat later blijkt dat ie ontzettend aan het mollen was daar natuurlijk. Feit is wel dat bij de andere kandidaten er in ieder geval van alles mis ging.


De opdracht maar eens terugkijken. Je hoeft nu alleen maar te letten op de 3 finalisten. Duidelijk is dat Michaël een belangrijke rol speelt bij  het contact leggen met Senne.

Michaël begint zelfs over de parlofoon en stuurt er, ondanks de hevige protesten van  Charlotte en Karolien, op aan dat het volgende duo contact legt met Senne. Bernard ondersteunt Michaël hierin.....

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #147 Gepost op: 6-05-2024, 11:20:35 »
Net gekeken. Het volgende duo was Bernard en Stephanie. Zij lieten de parlofoon links liggen (mols). Bernard valt Michael pas bij als hij terug is. Dus nadat hij tijd heeft verspild.

Ik geloof de uitkomst van dit soort opdrachten nooit zo als ze mislukken op een paar minuutjes. Voor de mol zal het voldoende zijn geweest om te vertragen.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #148 Gepost op: 6-05-2024, 15:40:19 »
Het was erg waarschijnlijk dat Bernard de verdubbelaar zou inzetten in de opdracht waar Senne bevrijd moest worden. De mol wil natuurlijk geen €10000 in de pot en gaat zich op een sleutelpositie vestigen en in de toren heb je alle touwtjes in handen.
Die reactie van Senne op Bernard dat hij hem in de douche liet vind ik vrij theatraal overkomen en sindsdien kwam hij bij mij in het vizier. Een mol maakt graag anderen verdacht of steekt de schuld op iemand anders.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #149 Gepost op: 6-05-2024, 16:18:26 »
Ja. En dat was ook meteen een van de weinige keren dat we een emotionele uitspatting van Senne hebben gezien.

Als Senne inderdaad de Mol is wat ik nu dan toch uiteindelijk denk dan heeft hij heel knap een pokerface op weten te zetten en gemanipuleerd vanaf de achtergrond, de anderen fouten laten maken. Een goed voorbeeld van dit laatste is het moment op het politiebureau dat hij Charlotte "That's Amore" als Italiaans laat bestempelen terwijl hij zo te zien heel goed weet dat dit fout is.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #150 Gepost op: 6-05-2024, 16:24:36 »
In de toren alle macht, op een positie waar hij invloed had op of hij daar zou belanden

In het verleden zijn er nog zulke opdrachten geweest waar één persoon in een heel goede molpositie zat.
Argentinië: Hanna moest bevrijd worden uit een duiventil
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Vietnam: Bas moest bevrijd worden tijdens een paintballopdracht
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Telkens goede posities, telkens veel kans om te mollen, maar...
I was blind but now I can see

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #151 Gepost op: 6-05-2024, 16:27:41 »
Senne gaat al te gemakkelijk mee in fouten van anderen (zoals "That's Amore") en ik denk ook dat hij Bernard en Coco naar de verkeerde locatie stuurde.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #152 Gepost op: 6-05-2024, 16:52:46 »
In het verleden zijn er nog zulke opdrachten geweest waar één persoon in een heel goede molpositie zat.
Argentinië: Hanna moest bevrijd worden uit een duiventil
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Vietnam: Bas moest bevrijd worden tijdens een paintballopdracht
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Telkens goede posities, telkens veel kans om te mollen, maar...

En in beide jaren degenen die ik verdacht  ::rofl::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #153 Gepost op: 6-05-2024, 16:53:23 »

Telkens goede posities, telkens veel kans om te mollen, maar...

Precies. Als mol wil je daar juist niet zitten, denk ik. Op dat soort posities maak je jezelf in theorie heel verdacht. Dat dat in het geval van Senne niet is gebeurd was niet te voorzien.

De opdracht is uitgetest. De mol kan ervan uitgaan dat de opdracht mislukt als-ie voldoende vertraagt, lijkt mij.

Het is wel heel vaak heel nipt. Een deelopdracht die moet slagen lukt in de laatse minuut, in een belangrijke opdracht die de mol moet verpesten zijn ze vier minuten te laat.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #154 Gepost op: 6-05-2024, 17:06:37 »
In het verleden zijn er nog zulke opdrachten geweest waar één persoon in een heel goede molpositie zat.
Argentinië: Hanna moest bevrijd worden uit een duiventil
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Vietnam: Bas moest bevrijd worden tijdens een paintballopdracht
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Telkens goede posities, telkens veel kans om te mollen, maar...

De overeenkomst is dat er een gevangene bevrijd moest worden maar verder zitten de opdrachten heel anders in elkaar.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dat is niet vergelijkbaar met de opdracht van Senne. Juist Senne had alle aanwijzingen en de mogelijkheid om de ventilators stil te zetten.

Vertragen door één van de andere kandidaten is heel lastig als de rest door heeft dat de ventilators uit kunnen en dat Senne daar invloed op heeft. Daarnaast had Senne meer troeven zoals de hints en de hamer. En niet te vergeten zijn onderhandelingspositie omdat hij op 0% voordeel stond.
« Laatst bewerkt op: 6-05-2024, 17:11:12 door Marimol »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #155 Gepost op: 6-05-2024, 18:10:05 »
Je mag de series niet met elkaar vergelijken. Daardoor heb ik een keer de verkeerde mol gekozen. En het is wél een keer gebeurd dat degene die moest bevrijd worden de mol was.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Toen Philippe en Karolien bij Senne kwamen waren er nog ruim 3 minuten over. De opdracht had kunnen lukken als ze niet zo lang geklooid hadden met de bordjes waar ze ruim 7 minuten lang over deden. Ze moesten enkel hun twee bordjes en die van Senne verwisselen, dat had misschien maar één minuut geduurd. Waarom toch alle bordjes wisselen?
Alleen Senne kan daar de hand in hebben want Philippe en Karolien zijn naar huis en Michaël (3e duo) en vooral Bernard (4e duo) kwamen niet in de buurt van de bordjes. Dat is voor mij de hoofdreden waarom ik meer in Senne als mol geloof dan Michaël laat staan Bernard.
« Laatst bewerkt op: 6-05-2024, 23:22:08 door Luc »

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #156 Gepost op: 6-05-2024, 22:13:41 »
Ik zag Senne gisteren voor het eerst lachen. Dat maakt voor mij dat hij wrs de mol is die wel rustig oogde maar toch flinke stress had om te mollen en onontdekt te blijven.
Dat hij pas vlak voor het einde durft te genieten.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #157 Gepost op: 6-05-2024, 23:22:45 »
Ik zag Senne gisteren voor het eerst lachen. Dat maakt voor mij dat hij wrs de mol is die wel rustig oogde maar toch flinke stress had om te mollen en onontdekt te blijven.
Dat hij pas vlak voor het einde durft te genieten.
Zoiets zegt hij zelf ook inderdaad in the Behind the Scenes aflevering. (waar iedereen doet alsof ze de mol zijn). 
 
Zijn houding vond ik dit sowieso al wat opvallend, soms heel stil, houdt zich af en toe op de achtergrond, zeker in het begin. Voor mij de reden om te denken dat hij iets achterhoudt.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #158 Gepost op: 7-05-2024, 01:03:48 »
Ik zag Senne gisteren voor het eerst lachen. Dat maakt voor mij dat hij wrs de mol is die wel rustig oogde maar toch flinke stress had om te mollen en onontdekt te blijven.
Dat hij pas vlak voor het einde durft te genieten.

Die indruk kreeg ik ook.
Dus blijf ik hier, ondanks dat ik Michaël niet durf door te strepen als molverdachte. Maar bij Michaël zie je ook alle verdachte dingen vol in beeld. Bij Senne lijkt dat subtieler. Maar het lijkt me toch echt dat de mol zijn stappen moest tellen.  ::jaja:: Daar viel het meest te verdienen en weg te spelen, denk ik.

Ik blijf bij Senne als mol. Als hij het is, dan heeft hij het fantastisch gedaan!  ::bravo::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Katers

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #159 Gepost op: 7-05-2024, 12:26:34 »
Zien jullie ook een sneaky huppelende Senne?  ;D